Από το χάος στον εκσυγχρονισμό: Η Ελλάδα και το παράδειγμα της Νέας Ζηλανδίας για τον στόλο των C-130
Credit: Lockheed Martin |
Τον Ιούνιο του 2019, η Νέα Ζηλανδία βρέθηκε σε μια ιδιαίτερα δύσκολη θέση όταν όλα τα αεροσκάφη C-130 Hercules της χώρας ήταν καθηλωμένα , λόγω της ηλικίας τους και της ανάγκης για εκτεταμένη συντήρηση. Η αποκάλυψη αυτή έγινε από τον Υπουργό Άμυνας, Ρον Μαρκ, προκαλώντας ανησυχία για την επιχειρησιακή ικανότητα της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας της Νέας Ζηλανδίας (RNZAF). Η κατάσταση αυτή αποδόθηκε από τον υπουργό στις διαδοχικές κυβερνήσεις που απέτυχαν να προχωρήσουν σε αναγκαίες αποφάσεις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου, επιτρέποντας στα αεροσκάφη να παραμείνουν σε υπηρεσία για πάνω από 50 χρόνια.
Ο τότε Αρχηγός του ΓΕΕΘΑ της Νέας Ζηλανδίας Πτέραρχος Air Kevin Short, είχε δηλώσει στο κοινοβούλιο: "το κόστος συντήρησης ξεπερνά τα 20 εκατ. δολάρια το χρόνο επιπλέον για να διατηρήσουμε τα παλιά αεροπλάνα"
Αντί να συνεχίσει να ξοδεύει υπέρογκα ποσά για τη συντήρηση των παλαιών αεροσκαφών, η Νέα Ζηλανδία πήρε την απόφαση να προχωρήσει στην αγορά νέων C-130J Super Hercules.
Η παραλαβή του πρώτου από τα πέντε αεροσκάφη έγινε στις 9 Αυγ. 2024, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για τις αερομεταφορές της χώρας. Ο εκσυγχρονισμός αυτός εξασφαλίζει ότι η RNZAF θα συνεχίσει να έχει αξιόπιστα αεροσκάφη, ικανά να ανταποκριθούν στις ανάγκες της χώρας, είτε αυτές αφορούν ανθρωπιστικές αποστολές είτε στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Αυτή η κίνηση θέτει ένα σημαντικό ερώτημα για την Ελλάδα, η οποία αντιμετωπίζει παρόμοιες προκλήσεις με τον στόλο των C-130, που έχουν συμπληρώσει επίσης 50 χρόνια υπηρεσίας.
Η χαμηλή διαθεσιμότητα, η έλλειψη ανταλλακτικών, η κοστοβόρα συντήρηση και οι προκλήσεις υποστήριξης των παλαιών αεροσκαφών έχουν περιορίσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Ίσως η λύση που επέλεξε η Νέα Ζηλανδία να αποτελεί παράδειγμα και για την Ελλάδα
Η επένδυση σε νέα αεροσκάφη C-130J θα μπορούσε να εξασφαλίσει , με βάση ένα σχέδιο μεταβατικής περιόδου, μια σταθερή και αξιόπιστη βάση αερομεταφορών για τις επόμενες δεκαετίες, περιορίζοντας τις συνεχείς δαπάνες συντήρησης και αυξάνοντας την επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Αν και η απόφαση αυτή απαιτεί σημαντικούς οικονομικούς πόρους, μακροπρόθεσμα θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο αποδοτική και στρατηγικά επωφελής, όπως δείχνει η εμπειρία της Νέας Ζηλανδίας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.