Αισθητήρας anti-drone που χρηματοδοτείται από την DASA αγοράσθηκε από το Βασιλικό Ναυτικό του Ηνωμένου Βασιλείου


Ο αισθητήρας counter-UAS της LiveLink Aerospace θα βοηθήσει στην προστασία των πλοίων του Βασιλικού Ναυτικού

  • Αρχικά η μονάδα anti-drone της LiveLink Aerospace αναπτύχθηκε με χρηματοδότηση της DASA και πριν λίγες ημέρες αγοράστηκε για χρήση από το Βασιλικό Ναυτικό
  • Η LiveLink Aerospace υποστηρίχθηκε από τη χρηματοδότηση της DASA για την ανάπτυξη μιας ιδέας τεχνολογίας αιχμής σε ένα λειτουργικό πρωτότυπο
  • Χαμηλού κόστους και εύκολη ενσωμάτωση, η μονάδα αισθητήρα drone μπορεί να εγκατασταθεί γρήγορα σε σταθερές εγκαταστάσεις, κινητές εγκαταστάσεις, οχήματα και σε πλοία
  • Η πρώτη δοκιμή συστήματος  πραγματοποιήθηκε στο πειραματικό πλοίο του Βασιλικού Ναυτικού, XV Patrick Blackett

Τα φτηνά, προσβάσιμα εμπορικά drones αποτελούν σοβαρή πρόκληση για την άμυνα και την ασφάλεια. Αυτό επιδεινώνεται από την περιορισμένη ανακλαστική τους επιφάνεια (RCS), γεγονός που καθιστά δύσκολο τον εντοπισμό τους από τα παραδοσιακά συστήματα αεράμυνας.

Καθώς η χρήση μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων (UAS) συνεχίζει να αυξάνεται και εγκυμονεί μεγαλύτερους κινδύνους τόσο για τις στρατιωτικές δυνάμεις όσο και για τις ζωτικές εθνικές υποδομές, έχει καταστεί πιο σημαντικό από ποτέ να αναπτυχθεί μια φορητή, οικονομικά αποδοτική λύση που μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί με τα υπάρχοντα συστήματα. .

Αυτός είναι ένας τομέας πρόκλησης που αναγνωρίστηκε από τη SME LiveLink Aerospace με έδρα το Hampshire, η οποία έστρεψε την εμπορική τεχνολογία της για να επικεντρωθεί στην υποστήριξη της άμυνας και της ασφάλειας.

Η καινοτομία της LiveLink Aerospace ξεκινά με την υποστήριξη της DASA 

Η LiveLink Aerospace συνεργάστηκε για πρώτη φορά με την DASA μέσω του διαγωνισμού του Υπ. Άμυνας Countering Drones: Phase 2. Ο διαγωνισμός αναζήτησε καινοτομίες συστημάτων anti-drone (CUAS). Η LiveLink Aerospace πρωτοστάτησε σε μια κοινοπραξία για την ανάπτυξη μιας οικονομικά αποδοτικής λύσης CUAS. Εξασφάλισαν τη χρηματοδότηση της DASA για το πρόγραμμα, το οποίο έδινε προτεραιότητα στους παθητικούς αισθητήρες για ολοκληρωμένη κάλυψη και ανθεκτικότητα.

Προστατεύοντας τους ουρανούς

Η κοινοπραξία ανέπτυξε μια χαμηλού κόστους, ευέλικτη και επεκτάσιμη μονάδα αισθητήρων Passive Detection & Ranging (PDAR) για την παρακολούθηση πολλαπλών UAS. Το σύστημα PDAR χρησιμοποιεί συμβατικούς δέκτες με ειδικό λογισμικό και μια καινοτόμο εφαρμογή τεχνολογίας Convolutional Neural Networks (CNN) για τον εντοπισμό ραδιοσυχνοτήτων (RF) που εκπέμπονται από drones. Το σύστημα είναι μη ανιχνεύσιμο, καθώς δεν εκπέμπει, με σποτέλεσμα να μην εντοπίζεται  από έναν αντίπαλο.

Με τη βοήθεια της AI και ενός σταθμού διοίκησης και ελέγχου, που αναπτύχθηκε επίσης από τη LiveLink Aerospace, συλλέγονται δεδομένα από κάθε αισθητήρα και χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό, την προειδοποίηση και την πρόβλεψη απειλών UAS και την αύξηση της επίγνωσης της κατάστασης στην επιχειρησιακή περιοχή

Βασικά οφέλη για την άμυνα και την ασφάλεια

  • Stealth: το σύστημα αισθητήρω είναι εξ ολοκλήρου παθητικό χωρίς εκπομπές ραδιοσυχνοτήτων.
  • Συνεργασία: όταν αναπτύσσεται μαζί με άλλους αισθητήρες, το σύστημα μπορεί να επιτρέψει τη συνεργατική δράση για την επίτευξη ταχύτερης σάρωσης απειλών και μεγαλύτερη εμβέλεια και ακρίβεια ανίχνευσης απειλών UAS.
  • Χαμηλό κόστος και εύκολο στη χρήση: γρήγορη και απλή εγκατάσταση με ευέλικτη βαθμονόμηση και σύνδεση με άλλα συστήματα.
  • Πολλαπλών χρήσεων: το βασικό σύστημα μπορεί (με αρθρωτές αναβαθμίσεις) να παρέχει επίσης ευρύτερη ανάλυση σημάτων, πλήρη εναέρια επιτήρηση και εναλλακτική υποδομή θέσης, πλοήγησης και χρονισμού.

Η LiveLink Aerospace προσάρμοσε περαιτέρω την τεχνολογία CUAS για διαγωνισμό του Βασιλικού Ναυτικού το 2022, το οποίο αναζητούσε μια θαλάσσια λύση για τα CUAS. Το σύστημα PDAR, που αναπτύχθηκε αρχικά για την DASA, απέδειξε τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας και την αποδοτικότητά του. Μετά από ανταγωνιστικές δοκιμές πεδίου, το Βασιλικό Ναυτικό προμηθεύτηκε περισσότερα από 10 συστήματα CUAS για πολεμικά πλοία πρώτης γραμμής του.

Η τεχνολογία CUAS της LiveLink Aerospace δοκιμάστηκε στο XV Patrick Blackett

Η LiveLink Aerospace είχε άλλη μια επιτυχία όταν η τεχνολογία της ήταν η πρώτη που δοκιμάστηκε στο XV Patrick Blackett κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού του Βασιλικού Ναυτικού. Το XV Patrick Blackett μπήκε σε λειτουργία το 2022 και χρησιμεύει ως δοκιμαστικό σκάφος του Βασιλικού Ναυτικού για νέες τεχνολογίες.

Ο Ben Keene, Γενικός Διευθυντής, LiveLink Aerospace Ltd είπε:

Μας έκανε εντύπωση πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά το Ναυτικό μπόρεσε να προχωρήσει το έργο, από μια δοκιμή πεδίου σε μια δοκιμή στη θάλασσα με το XV Patrick Blackett. Το NavyX διοργάνωσε τη δοκιμή στη θάλασσα σε λίγες μόνο ημέρες και παρείχε πρώτης τάξεως δέσμευση και τεχνική υποστήριξη καθ' όλη τη διάρκεια. Ήμασταν ελαφρώς ανήσυχοι όταν ακούσαμε ότι ήμασταν η πρώτη τεχνολογία που δοκιμάστηκε στο πλοίο, αλλά μείναμε πολύ εντυπωσιασμένοι από την ποιότητα και την ευελιξία της λειτουργίας

Silencing the buzz: Το μέλλον του CUAS

Η DASA έχει διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη της LiveLink Aerospace στην προώθηση της τεχνολογίας της, καθιστώντας την προσβάσιμη στους τελικούς χρήστες τόσο στους τομείς ασφάλειας όσο και στην άμυνα.

Η LiveLink Aerospace δεσμεύεται να αναπτύξει περαιτέρω το σύστημα CUAS και να συνεργαστεί με εταίρους και οργανισμούς άμυνας και ασφάλειας, με απώτερο στόχο να διασφαλίσουν ότι κάθε πολύτιμο αναπτυσσόμενο περιουσιακό στοιχείο προστατεύεται με την τεχνολογία CUAS.

Η LiveLink συνεχίζει επίσης να βασίζεται στα θεμέλια στα οποία επένδυσε η DASA, με σημαντική συνεχή καινοτομία στις τεχνολογίες άμυνας και εναλλακτικές τεχνολογίες θέσης, πλοήγησης, χρονισμού και επικοινωνίας που δεν βασίζονται σε ακριβούς και ευάλωτους δορυφόρους. 

gov.uk


Σχόλια