Στο 3ο πιο χαμηλό επίπεδο ψηφιοποίησης στην ΕΕ οι ελληνικές επιχειρήσεις


Το 2023, το 59 % των επιχειρήσεων της ΕΕ έφθασαν τουλάχιστον σε βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης. Από τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), το 58 % έφθασε τουλάχιστον το βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης πέρυσι, ενώ το ποσοστό για τις μεγάλες επιχειρήσεις ήταν 91 %.

Το «τουλάχιστον βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης» — μετρούμενο με τον δείκτη ψηφιακής έντασης (DII) — συνεπάγεται τη χρήση τουλάχιστον 4 από τις 12 επιλεγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως η τεχνολογία ΤΝ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το υπολογιστικό νέφος, η διαχείριση πελατειακών σχέσεων (CRM) ή οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 1 % του συνολικού κύκλου εργασιών.  

Τουλάχιστον το βασικό επίπεδο περιλαμβάνει επιχειρήσεις με χαμηλό, υψηλό και πολύ υψηλό επίπεδο του δείκτη ψηφιακής έντασης (DII), εξαιρουμένου του πολύ χαμηλού επιπέδου.

Σύμφωνα με έναν από τους στόχους της ψηφιακής δεκαετίας, πάνω από το 90 % των ΜΜΕ της ΕΕ θα πρέπει να επιτύχουν τουλάχιστον ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης έως το 2030. Αυτό σημαίνει ότι πέρυσι, οι ΜΜΕ στην ΕΕ απείχαν κατά 32 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) από τη φιλοδοξία που είχε τεθεί για το 2030 κατά την ψηφιακή δεκαετία.

Το 4,4 % των ΜΜΕ της ΕΕ έφθασε σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης, ενώ το 19,6 % έφθασε σε υψηλό επίπεδο. Οι περισσότερες ΜΜΕ κατέγραψαν χαμηλά (33,8 %) ή πολύ χαμηλά (42,3 %) επίπεδα ψηφιακής έντασης.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που έφθασαν σε πολύ υψηλό επίπεδο DII ήταν στη Φινλανδία (13,0 %), τη Μάλτα (11,4 %) και τις Κάτω Χώρες (11,0 %). 

Εν τω μεταξύ, οι χώρες με τις περισσότερες επιχειρήσεις που χαρακτηρίζονται από πολύ χαμηλή ψηφιακή ένταση ήταν η Ρουμανία (72,1 %), η Βουλγαρία (70,6 %) και η Ελλάδα (56,2 %). 

 

Σχόλια