GAO για F-35 Joint Strike Fighter: Το πρόγραμμα συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα παραγωγής και καθυστερήσεις εκσυγχρονισμού



Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ (GAO)



"F-35 Joint Strike Fighter: Το πρόγραμμα συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα παραγωγής και καθυστερήσεις εκσυγχρονισμού", (GAO-24-106909, δημοσιεύθηκε: 16 Μαΐου 2024)
Ακολουθεί μια σύνοψη της ανωτέρω έκθεσης με ευρήματα και συστάσεις
Αναφορά του GAO για το F-35 Joint Strike Fighter: Κυριότερα Ευρήματα και Συστάσεις
Η αναφορά της Κυβερνητικής Υπηρεσίας Λογοδοσίας των Ηνωμένων Πολιτειών (GAO) σχετικά με το πρόγραμμα F-35 Joint Strike Fighter (GAO-24-106909) παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη ανάλυση της προόδου, των προκλήσεων και των μελλοντικών προοπτικών για το πιο δαπανηρό εξοπλιστικό πρόγραμμα του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ. Η αναφορά περιέχει λεπτομερή δεδομένα και συστάσεις που στοχεύουν στη βελτίωση του προγράμματος. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται τα κύρια ευρήματα και οι συστάσεις της αναφοράς.


Κυριότερα Ευρήματα

1. Καθυστερήσεις στην Παραγωγή
Το πρόγραμμα F-35 έχει επιτύχει το πλήρες επίπεδο παραγωγής τον Μάρτιο του 2024, ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση των κινητήρων και των αεροσκαφών


Συγκεκριμένα, οι εργολάβοι του προγράμματος παρέδωσαν τους κινητήρες και τα αεροσκάφη με καθυστερήσεις που αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια. 

Οι καθυστερήσεις αυτές οφείλονται κυρίως σε ζητήματα παραγωγής και ελλείψεις εξαρτημάτων .
2. Καθυστέρηση του TR-3
Η Τεχνολογία Αναβάθμισης 3 (Technology Refresh 3, TR-3), η οποία είναι κρίσιμη για την αναβάθμιση του Block 4, αντιμετώπισε καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού και ζητημάτων λογισμικού. 


Το TR-3 περιλαμβάνει αναβαθμίσεις υλικού και λογισμικού αξίας 1.8 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είναι κρίσιμες για την αναβάθμιση του Block 4 .
3. Αναβάθμιση Κινητήρων και Υποσυγκροτημάτων
Παρά την πρόοδο σε ορισμένες περιοχές, το πρόγραμμα F-35 δεν έχει ολοκληρώσει την ανάπτυξη των αναβαθμίσεων στους κινητήρες και σε άλλα υποσυστήματα. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες σχετικά με την αναβάθμιση των συστημάτων θερμικής διαχείρισης (thermal management subsystems), που είναι απαραίτητα για την ψύξη του αεροσκάφους, λόγω απροσδιόριστων απαιτήσεων και μη ώριμων τεχνολογιών .
4. Κόστος και Αξιοπιστία
Η αναφορά επισημαίνει ότι το συνολικό κόστος του προγράμματος F-35 υπερβαίνει τα 2 τρισεκατομμύρια $, ενώ το πρόγραμμα συνεχίζει να αντιμετωπίζει ζητήματα αξιοπιστίας και απόδοσης. Η αναφορά επισημαίνει την ανάγκη για σαφή και λεπτομερή καταγραφή του κόστους, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις αναβαθμίσεις του Block 4
Συστάσεις
Η GAO έχει κάνει συνολικά 54 συστάσεις για τη βελτίωση του προγράμματος F-35 από το 2001, εκ των οποίων πολλές εξακολουθούν να μην έχουν εφαρμοστεί πλήρως. Οι κύριες συστάσεις της αναφοράς περιλαμβάνουν:
1. Βελτίωση της Διαχείρισης Παραγωγής
Η GAO προτείνει την ενίσχυση της διαχείρισης της παραγωγής και της αλυσίδας εφοδιασμού για να μειωθούν οι καθυστερήσεις στην παράδοση των κινητήρων και των αεροσκαφών. Αυτό περιλαμβάνει τη βελτίωση των διαδικασιών παρακολούθησης και διαχείρισης των εξαρτημάτων και την ανάπτυξη στρατηγικών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων παραγωγής .
2. Αντιμετώπιση των Καθυστερήσεων του TR-3
Για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων στο TR-3, η GAO συνιστά την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των προμηθευτών και την ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών στρατηγικών για τη διαχείριση των ζητημάτων λογισμικού και της αλυσίδας εφοδιασμού. Επίσης, προτείνεται η βελτίωση των διαδικασιών δοκιμών και αξιολόγησης των αναβαθμίσεων .
3. Σαφείς Απαιτήσεις και Εκτίμηση Κόστους
Η GAO τονίζει την ανάγκη για σαφείς και συγκεκριμένες απαιτήσεις για τις αναβαθμίσεις των κινητήρων και των συστημάτων θερμικής διαχείρισης. Προτείνεται επίσης η ανάπτυξη ακριβών και λεπτομερών εκτιμήσεων κόστους για τις αναβαθμίσεις αυτές, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική διαχείριση των πόρων .
4. Βελτίωση της Αναφοράς Κόστους
Η GAO προτείνει τη βελτίωση της διαδικασίας αναφοράς κόστους για το Block 4, ώστε να περιλαμβάνει λεπτομερείς πληροφορίες για το κόστος ανάπτυξης, παραγωγής και συντήρησης. Αυτό θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση των οικονομικών απαιτήσεων του προγράμματος και θα επιτρέψει τη λήψη πιο ενημερωμένων αποφάσεων .
Συμπέρασμα
Η αναφορά της GAO για το πρόγραμμα F-35 Joint Strike Fighter αναδεικνύει σημαντικές προκλήσεις και καθυστερήσεις που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα. Παρά τις σημαντικές επενδύσεις και την πρόοδο που έχει σημειωθεί, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την επιτυχία του προγράμματος. Οι συστάσεις της GAO παρέχουν έναν οδικό χάρτη για τη βελτίωση της διαχείρισης και της αποδοτικότητας του προγράμματος, με στόχο την εξασφάλιση της επιτυχίας του στο μέλλον. ​​

Υ.Γ

Το  F-35 Joint Program Office (Γραφείο Κοινού Προγράμματος F-35) ανακοίνωσε χθες (12 Ιουλ. 2024) ότι ο Αντιπτέραρχος Michael J. Schmidt, ο εκτελεστικός αξιωματούχος του προγράμματος F-35, ενέκρινε τη χρήση του «κομμένου» λογισμικού TR-3 στις 3 Ιουλίου. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερα από 90 ( Ίσως μέχρι και 120) F-35 που είχαν κατασκευαστεί αλλά στη συνέχεια τέθηκαν σε αποθήκευση στο εργοστάσιο της Lockheed Martin's Fort Worth, στο Τέξας, μπορούν να παραδοθούν. Αυτά τα αεροσκάφη F-35  προορίζονται τόσο για την Αμερική όσο και για ξένους πελάτες.

Στο μεταξύ, το λογισμικό TR-3 συνεχίζει τις πτητικές δοκιμές, με στόχο την επίτευξη μακροπρόθεσμης επιδιόρθωσης


Σχόλια