Καθώς τα αποθέματα αεροσκαφών εξαντλούνται, το Κίεβο θα υποδεχθεί τα "σύγχρονα" αεροσκάφη του ΝΑΤΟ εν μέσω των εναέριων επιθέσεων της Μόσχας
Μαχητικά F-16 θα πετάξουν στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας για πρώτη φορά εντός των επόμενων εβδομάδων, παρέχοντας μια σημαντική ώθηση στην αεράμυνα της.
Το F-16, που θεωρείται από τους ειδικούς ως το «πιο ευέλικτο μαχητικό στον κόσμο» και ένα πολύ διαφημισμένο στοιχείο της συνόδου του ΝΑΤΟ αυτής της εβδομάδας στην Ουάσιγκτον, θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για την κατάρριψη πυραύλων κρουζ και drones που χρησιμοποιούνται από Ρωσία κατά υποδομών ηλεκτρικής ενέργειας της Ουκρανίας.
Τα αεροσκάφη μπορούν θεωρητικά να χρησιμοποιούν τους AMRAAM (προηγμένους πυραύλους αέρος-αέρος μεσαίου βεληνεκούς) με βεληνεκές 120 χιλιομέτρων, για να καταρρίψουν εχθρικά μαχητικά μέσα στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας.
Τα F-16 θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για επιθέσεις σε ρωσικές αεροπορικές βάσεις.
Το αν αυτό θα είναι αρκετό για να ανατρέψει το ρεύμα ενάντια στη συνεχιζόμενη καλοκαιρινή επίθεση της Ρωσίας μένει να φανεί.
Ο Τζέικ Σάλιβαν, σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του Τζο Μπάιντεν, δήλωσε την Πέμπτη ότι η μεταφορά των αεροσκαφών βρίσκεται σε εξέλιξη και θα είναι επιχειρησιακά στην Ουκρανία μέσα στο καλοκαίρι. Ο Σάλιβαν πρόσθεσε ότι τα F-16 αναμένεται να υπερασπιστούν τις δυνάμεις της πρώτης γραμμής βραχυπρόθεσμα και να βοηθήσουν στην ανακατάληψη εδάφους «στην πορεία». Αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Τα πρώτα F-16 πρόκειται να φτάσουν στις αρχές του επόμενου μήνα (έως και 85 συνολικά) από την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Νορβηγία και τη Δανία.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής μόνο περίπου 20 πιλότοι έχουν αποσταλεί για μια ταχύρυθμη εκπαίδευση για να πετάξουν τα F-16.
Αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ριχτούν στον αγώνα καθώς το απόθεμα ρωσικής κατασκευής αεροσκαφών MiG-29 και Sukhoi-27 της Ουκρανίας έχει υποφέρει σημαντικά σε δύο χρόνια μάχης, με κάθε τύπο αεροσκάφους να έχει λιγότερο από 20 μαχητικά που μπορούν να επιχειρήσουν.
«Αμέσως, αυτά τα νέα μαχητικά αεροσκάφη θα ενισχύσουν τις δυνάμεις της Ουκρανίας, επιτρέποντάς τους να είναι πολύ πιο επιθετικές στις προσπάθειές τους να δημιουργήσουν έναν ασφαλή χώρο κατά μήκος της συνοριακής περιοχής», δήλωσε ο Gareth Jennings, αεροπορικός συντάκτης στο Janes.
Πρόσθεσε ότι τα F-16 δεν θα είναι τα πιο σύγχρονα του είδους, ωστόσο έχουν αναβαθμιστεί με βελτιωμένα οπλικά συστήματα και radar.
Οι Ουκρανοί αναμένεται να χρησιμοποιήσουν την καλά εξελιγμένη τακτική του ισραηλινού F-16, για να φτάσουν στο σημείο να καταρρίψουν έναν σχετικά αργά κινούμενο πύραυλο κρουζ ή drone είτε με τα όπλα είτε τους πυραύλους του.
Όμως, υποστήριξε ο ειδικός σε αεροπορικά θέματα Paul Beaver, τα F-16 δεν θα εμπλακούν σε αερομαχίες, καθώς οι Ρώσοι έχουν προσαρμοστεί να εκτοξεύουν τους πυραύλους τους εκατοντάδες χιλιόμετρα από τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας, συνήθως από την Κασπία Θάλασσα.
«Δεν μιλάμε για αεροπορική υπεροχή πρόκειται για αεροπορική άμυνα και οι Ουκρανοί θα έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να καταστρέψουν τους πυραύλους κατά την πτήση, παρά να επιτεθούν στο εχθρικό αεροσκάφος βαθιά στον ρωσικό εναέριο χώρο».
Προπαγανδιστική αξία
Τα F-16 σίγουρα θα αποτελέσουν έναν βασικό στόχο με τους στρατηγούς της Μόσχας να έχουν πλήρη επίγνωση της προπαγανδιστικής αξίας της κατάρριψής τους.
Ένα πλήρως φορτωμένο F-16 έχει βεληνεκές περίπου 500 χιλιομέτρων που σημαίνει ότι, θα πρέπει να πετάξουν από βάσεις στην ανατολική Ουκρανία για να φτάσουν εντός της εμβέλειας των ρωσικών όπλων.
Η πολεμική αεροπορία της Ουκρανίας θεωρείται ότι υπέστη την απώλεια πέντε Su-27 στο αεροδρόμιο Myrhorod τον περασμένο μήνα μετά από επίθεση με πυραύλους Iskander.
Ως εκ τούτου, θα συνεχίσουν την τακτική χρήσης βάσεων αεροσκαφών στη δυτική Ουκρανία, προτού τα πετάξουν προς τις ανατολικές βάσεις όπου ανεφοδιάζονται γρήγορα πριν συνεχίσουν την αποστολή τους.
Ρωσική αεροπορική αποτυχία
Παρά το γεγονός ότι έχει σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών και εκπαιδευμένων πιλότων από την Ουκρανία, με περισσότερα από 500 μαχητικά, η ρωσική αεροπορία δεν μπόρεσε να εδραιώσει την αεροπορική υπεροχή κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.
Αυτό οφείλεται κυρίως στα προηγμένα πυραυλικά συστήματα αεράμυνας που έχει δώσει η Δύση στην Ουκρανία, από Patriot έως πυραύλους επιφανείας-αέρος μικρότερου βεληνεκούς όπως Starstreak και Stinger.
Χωρίς ασημένια σφαίρα
Το ποσοστό απωλειών ανάγκασε σε μεγάλο βαθμό τους Ρώσους να πολεμήσουν μέσα από τον δικό τους εναέριο χώρο για να αποφύγουν την κατάρριψη. Ωστόσο, αυτή η τακτική μπορεί τώρα να βρεθεί υπό πίεση εάν οι Ουκρανοί είναι σε θέση να αναπτύξουν αποτελεσματικά τα F-16.
«Αλλά δεν θα αλλάξουν το παιχνίδι γιατί η Ρωσία θα επεξεργαστεί γρήγορα πώς να αντιμετωπίσει τα F-16 αφού το είχε προβλέψει», δήλωσε ο Ταξίαρχος Μπεν Μπάρι, της δεξαμενής σκέψης IISS. «Αλλά εκεί που είναι πολύ χρήσιμα είναι εκεί που μπορούν γρήγορα να μετακινηθούν για να καλύψουν ένα κενό στην αεροπορική άμυνα της Ουκρανίας».
Τα F-16 θα μπορούσαν κάλλιστα να γίνουν τα «τανκς Leopard» της αποτυχημένης καλοκαιρινής επίθεσης του περασμένου έτους, στην οποία τα πολυδιαφημισμένα τεθωρακισμένα γερμανικής κατασκευής απέτυχαν να σημειώσουν πρόοδο σε βαριά ναρκοπέδια, είπε ο κ. Ripley.
«Αυτή είναι η πρόβλεψή μου, επειδή πρόκειται να πυροδοτηθεί ένας πόλεμος φθοράς στον αέρα δεν είναι πέρα από τη φαντασία ότι, τα μισά F-16 θα καταρριφθούν και ένα άλλο τέταρτο θα συντριβεί επειδή έχουν τεθεί σε υπηρεσία εσπευσμένα και σε κίνδυνο."
Ο Τζιμ Τάουνσεντ, ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο για τη Νέα Αμερικανική Ασφάλεια, είπε ότι «οι άνθρωποι δεν πρέπει να περιμένουν θαύματα» από τα F-16 εναντίον της Ρωσίας. Όσον αφορά τα τρωτά σημεία, «τα αεροδρόμια υποδοχής θα είναι ωραίοι, ελκυστικοί στόχοι και οι Ρώσοι έχουν ήδη χτυπήσει μερικούς από αυτούς, ακριβώς ως ένα «καλωσόρισμα στον πραγματικό κόσμο» για αυτά τα F-16».
Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Volodymyr Zelenskyy δήλωσε ότι η παράδοση των F-16 θα βοηθήσει να τερματιστεί η μάχη με τη Ρωσία για περισσότερα από δύο χρόνια.
«Τα F-16 φέρνουν τη δίκαιη και διαρκή ειρήνη πιο κοντά, αποδεικνύοντας ότι ο τρόμος πρέπει να αποτύχει παντού και ανά πάσα στιγμή», είπε σε μια δήλωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.