Συνεχίζονται οι πρόβες πολέμου σε ευρωπαϊκό έδαφος, με τους Γάλλους να εκπαιδεύουν Ουκρανούς πιλότους!
Στη νοτιοδυτική Γαλλία, σε μια βάση της οποίας η τοποθεσία πρέπει να παραμείνει μυστική για λόγους ασφαλείας, η γαλλική πολεμική αεροπορία εκπαιδεύει από τον Μάρτιο περίπου 10 με 12 Ουκρανούς πιλότους σε τεχνικές αερομαχίας με πολεμικά εκπαιδευτικά αεροσκάφη Alpha Jets.
Από τη Μαρία Δεναξά
Σύμφωνα με γαλλικά δημοσιεύματα, ακόμη κι αν είναι λίγοι, αυτοί οι μελλοντικοί Ουκρανοί πιλότοι, οι οποίοι δεν έχουν σχεδόν καμία πτητική εμπειρία, θα πρέπει να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στη συνέχιση του πολέμου κατά της ρωσικής εισβολής, πάνω στα F-16 που υποσχέθηκε η Δύση. Η εκπαίδευση των Ουκρανών πιλότων ξεκινάει με τα διθέσια Alpha Jets, που κατασκευάζονται από την Dassault σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρία Dornier, καθώς είναι πιο εύχρηστα από τα F-16.
«Το να μάθεις να πετάς απευθείας τα F-16, Mirage ή Rafale είναι πάρα πολύ δύσκολο» υποστηρίζει συνταγματάρχης, για τον οποίο απαιτείται η ανωνυμία. «Ολα αυτά τα μαχητικά πετούν πιο γρήγορα, οι επιδόσεις τους είναι ανώτερες και τα οπλικά τους συστήματα είναι πιο πολύπλοκα. Τα Alpha Jets μάς επιτρέπουν να μάθουμε τα βασικά, να μάθουμε πώς να πετάμε στην τρίτη διάσταση. Είναι μια ιδανική μετάβαση».
Το Alpha Jet είναι επίσης σχεδιασμένο να «συγχωρεί» τα λάθη του πιλότου. Μόλις κατακτήσουν τα βασικά, οι Ουκρανοί πιλότοι, οι πρώτοι από τους οποίους έφτασαν τον Μάρτιο στη Γαλλία, θα συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους αλλού μετά το καλοκαίρι, πιθανώς στη Ρουμανία.
Η εκπαίδευση των Ουκρανών πιλότων ξεκινάει με τα διθέσια Alpha Jets
Η παράδοση των πρώτων F-16 στην Ουκρανία από τη Δανία και την Ολλανδία αναμένεται να γίνει αυτό το καλοκαίρι. Η μετάβαση δεν θα είναι τόσο δύσκολη για τους εκπαιδευόμενους. Εως το 2019 οι πιλότοι της πολεμικής αεροπορίας του Βελγίου εκπαιδεύονταν στη Γαλλία σε αυτά τα νέας γενιάς Alpha Jets. Το πιλοτήριο έχει τροποποιηθεί σε μια έκδοση «heads-up», χρησιμοποιώντας τα «σύμβολα» των αεροσκαφών F-16.
Οι περίπου 10 με 12 Ουκρανοί πιλότοι που εκπαιδεύονται στη Γαλλία αυτή τη στιγμή λέγεται πως είναι ηλικίας μεταξύ 21 και 23 ετών. Διασχίζουν τους διαδρόμους στην αεροπορική βάση ή πηγαίνουν προς τα αεροσκάφη τους κοιτάζοντας ο ένας τον άλλον, χωρίς να επιτρέπουν στον εαυτό τους να αποσπάται η προσοχή τους. «Ξέρουν ότι η χώρα τους υπολογίζει σε αυτούς» λέει ο επικεφαλής των επιχειρήσεων.
Στις στολές τους υπάρχουν σήματα στα χρώματα της πατρίδας τους. Από τότε που η Ουάσινγκτον έλαβε την απόφαση να παραδώσει μαχητικά αεροσκάφη στην Ουκρανία, το περασμένο καλοκαίρι, η κατάσταση στο πεδίο της μάχης έχει επιδεινωθεί για την Ουκρανία. Ο ρωσικός στρατός εκμεταλλεύεται την υλική υπεροχή του για να προκαλέσει φθορές στην αεράμυνα του Κιέβου.
Οι νεαροί που στεγάζονται στη γαλλική βάση δεν φεύγουν ποτέ από εκεί. Στην αίθουσα ενημέρωσης οι μελλοντικοί πιλότοι και οι εκπαιδευτές τους μιλούν αγγλικά, χωρίς διερμηνέα. Πριν φτάσουν στη Γαλλία, οι μαθητευόμενοι πέρασαν αρκετούς μήνες στο Ηνωμένο Βασίλειο για να αποκτήσουν βασικές γλωσσικές δεξιότητες και κάποια στοιχειώδη για τα πτητικά μέσα. Στο τραπέζι μπροστά τους, χάρτες σε διαφορετικές κλίμακες, 1:50.000 ή 1:100.000, χρησιμεύουν ως μπούσουλας.
«Στην αρχή πρέπει να μάθεις να πετάς, να σέβεσαι τις οδηγίες πτήσης και να επιστρέφεις στη βάση σε περίπτωση κακοκαιρίας» εξηγεί ο διοικητής. Στη συνέχεια «δίνουμε πλασματικούς στόχους, όπως ένα κτίριο, το οποίο πρέπει να καταστραφεί με έναν συγκεκριμένο τύπο όπλου. Προσομοιώνουμε επίσης απειλές και την παρουσία συστημάτων αεράμυνας» συνεχίζει.
Η γαλλική πολεμική αεροπορία ήταν έτοιμη να αποσύρει τα Alpha Jets της, στα οποία έχουν εκπαιδευτεί γενιές και γενιές πιλότων μαχητικών. Το πρώτο Alpha Jet τέθηκε σε υπηρεσία το 1979. Τα τελευταία χρησιμοποιήθηκαν ως εκπαιδευτικά κατά τη διάρκεια ασκήσεων ή για την εκπαίδευση στρατιωτικών ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Για την επίβλεψη των Ουκρανών πιλότων ήταν απαραίτητο να επιστρατευτούν μερικοί έμπειροι έφεδροι, οι οποίοι δεν δίστασαν να ξαναμπούν στα πιλοτήρια.
Το άγχος
Στην πίστα οι νεαροί πιλότοι προετοιμάζονται για την απογείωση. Θα μάθουν να πετούν σε «σχηματισμό», δηλαδή σε ζεύγη, όπως προβλέπει το δυτικό δόγμα, «τακτική πλοήγηση», δηλαδή χαμηλή πτήση, αποστολές βομβαρδισμού και πυροβολισμούς. Καθώς προχωρά η εκπαίδευση, θα μάθουν επίσης να αντιμετωπίζουν τα απρόοπτα.
«Πρέπει να τους μάθουμε πώς να διαχειρίζονται το άγχος, να αναπνέουν και να ηρεμούν» λένε οι εκπαιδευτές που μοιράζονται τη δική τους επιχειρησιακή εμπειρία. «Οι συγκρούσεις στις οποίες έχουμε επιχειρήσει δεν ήταν παρόμοιες με το μέτωπο της Ουκρανίας, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντικό να μοιραζόμαστε τις καταστάσεις που έχουμε βιώσει» συνεχίζει ο αξιωματικός, ο οποίος έχει υπηρετήσει στο Αφγανιστάν και στο Σαχέλ.
Η αεροπορική υπεροχή δεν αμφισβητήθηκε εκεί. Στην Ουκρανία ο ουρανός είναι ένα πιο επικίνδυνο πεδίο μάχης. Η αλήθεια είναι πως οι εκπαιδευτές δεν θα μπορέσουν να διδάξουν στους μαθητές τους τα πάντα.
Οι Γάλλοι εκπαιδευτές δεν θα μπορέσουν να διδάξουν στους Ουκρανούς μαθητές τους τα πάντα
Θα δοθούν κλιμακωτά στο Κίεβο πάνω από 60 μαχητικά F-16
Συνολικά 26 Ουκρανοί πιλότοι θα εκπαιδευτούν από τους Ευρωπαίους, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας. Σε αυτούς θα προστεθούν πιλότοι που θα εκπαιδευτούν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Περισσότερα από 60 μαχητικά F-16 θα παραδοθούν στην Ουκρανία, κυρίως από την Ολλανδία και τη Δανία. Η παράδοση θα γίνει κλιμακωτά και μόνο ορισμένα θα είναι διαθέσιμα το επόμενο έτος.
Η επιδείνωση της κατάστασης στο πολεμικό μέτωπο οδήγησε τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, να ανακοινώσει την παράδοση και γαλλικών Mirage 2000-5 στην Ουκρανία. Το χρονοδιάγραμμα και το πλαίσιο για την εκπαίδευση των πιλότων τους είναι ακόμη υπό συζήτηση. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση εξαρτάται από την ετυμηγορία των επικείμενων βουλευτικών εκλογών.
Οπως έχει γίνει γνωστό, μόνο ένας περιορισμένος αριθμός μαχητικών θα μπορούσε να παραχωρηθεί, λόγω έλλειψης αποθεμάτων στη γαλλική πολεμική αεροπορία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.