Φοβερές αποκαλύψεις και διαπιστώσεις στο Κογκρέσο για το πρόγραμμα των F-35 (Βίντεο)


Ακολουθεί απόσπασμα από την ακρόαση (17 Απρ. 2024) στην επιτροπή Άμυνας του Κογκρέσου, αξιωματούχων του DOD για το πρόγραμμα των F-35. 

Ο  Secretary of Air the Force Frank Kendall παραδέχτηκε ότι αγωνιζόταν για το θέμα της επιρροής στο προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος F-35, όταν ο βουλευτής Matt Gaetz της Φλόριντα τον πίεσε να ελέγξει τον κατασκευαστή Lockheed Martinγια για την εξέλιξη του προγράμματος. 

Μια μυβερνητική έρευνα που κυκλοφόρησε στις 15 Απριλίου ανέφερε ότι, το F-35 Lighting II σταθερά απέτυχε να επιτύχει τους στόχους απόδοσης ενώ συνέχισε να αυξάνεται το προβλεπόμενο κόστος κατά τη διάρκεια της επιμήκυνσης της διάρκειας ζωής του προγράμματος. Το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης (GAO) διαπίστωσε ότι το Υπουργείο Άμυνας (DOD) στηρίζεται υπερβολικά στον κύριο ανάδοχο Lockheed Martin για συντήρηση και αναβαθμίσεις, κάτι που ο Gaetz είπε ουσιαστικά έδινε στην εταιρεία τον έλεγχο της πλατφόρμας της Πολεμικής Αεροπορίας, σε ακρόαση την Τετάρτη

«Για την Lockheed Martin που κατασκεύασε το F-35 και μόνο το 29% από αυτά είναι πλήρως επιχειρησιακά  αυτή τη στιγμή, όλοι συμφωνήσαμε ότι απέτυχε», είπε ο βουλευτής Gaetz. Ο Γραμματέας Kendall δεν συμφώνησε ότι απέτυχε. «Τώρα το ερώτημα είναι γιατί απέτυχε και η έκθεση του GAO αναφέρει ότι ο λόγος που απέτυχε είναι επειδή η αλεπού παρακολουθεί το κοτέτσι», είπε ο Gaetz. Ο Kendall ανέφερε ότι ρώτησε για πρώτη φορά φωναχτά το 2010, "Ποιος τρέχει αυτό το πρόγραμμα, η κυβέρνηση ή η Lockheed Martin;" «Νομίζω ότι έχετε την απάντησή σας, κύριε Γραμματέα», απάντησε ο Gaetz.  «Εξακολουθούμε να παλεύουμε αυτό το πρόβλημα σήμερα… κάναμε πολλά βήματα για να προσπαθήσουμε να το θέσουμε υπό έλεγχο», είπε.

Η Πολεμική Αεροπορία θέλει στόχους απόδοσης τουλάχιστον στο 80%. Ωστόσο, καμία από τις παραλλαγές που χρησιμοποιούνται από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ, δεν έχει επιτύχει τα  επιθυμητά ποσοστά-στόχους, που ορίζονται ως το "το ποσοστό του χρόνου που το αεροσκάφος μπορεί να εκτελέσει μια από τις αποστολές του" ή ως "το ποσοστό του χρόνου" που ορίζεται ως "το ποσοστό του χρόνου κατά τη διάρκεια του οποίου το αεροσκάφος μπορεί να εκτελέσει όλες τις επιφορτισμένες αποστολές», κατά την 5ετή περίοδο που μελετήθηκε η GAO στην τελευταία έκθεση. 

Τα ποσοστά ικανοτήτων πλήρους εκτέλεσης αποστολής κυμαίνονταν ανά παραλλαγή, από το χαμηλό του 14,9% έως το υψηλό του 36,4% το 2023, σύμφωνα με τον GAO. Το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος θα μπορούσε να αποδοθεί σε καθυστερήσεις στη συντήρηση και στην αδυναμία της Πολεμικής Αεροπορίας να προμηθευτεί νέα ανταλλακτικά

Ο Gaetz ρώτησε ποιο είναι το ποσοστό των F-35 Lightning II, του μοναδικού προηγμένου μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς των ΗΠΑ, που είναι «πλήρως ικανά για αποστολή» μέχρι σήμερα.

Ο Γραμματέας Kendall έλεγξε τα  στατιστικά του και δήλωσε ότι ο αριθμός των επιχειρησιακά διαθέσιμων ήταν 55%. «Πιστεύετε ότι είναι καλός ή κακός αριθμός;» ρώτησε ο βουλευτής Gaetz. «Νομίζω ότι δεν είναι καλός αριθμός», είπε ο Kendall. Ο Gaetz είπε ότι ο Αντιπτέραρχος Schmidt, ο οποίος διευθύνει το Γραφείο Κοινού Προγράμματος F-35 (JPO) με την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin και διεθνείς εταίρους, είχε καταθέσει ότι μόνο το 29% του στόλου ήταν πλήρως ικανό για αποστολή, αν και ο αριθμός αυτός δεν εμφανίζεται στην γραπτή μαρτυρία που δόθηκε την Τρίτη. Ο Schmidt είπε στη γραπτή μαρτυρία που δόθηκε πριν από την ακρόαση της Τετάρτης ότι είχε αναλάβει έναν «Πόλεμο κατά της ετοιμότητας» για να αυξήσει το ποσοστό των Mission Capable (MC) του στόλου στο 64% έως τον Μάρτιο του 2024. Αλλά όταν έφτασε η ημερομηνία-στόχος, το ποσοστό MC του στόλου ήταν κατά μέσο όρο μόλις 55,7%, αυξημένο μόνο κατά 2,6% από τον στόχο που είχε τεθεί τον προηγούμενο Μάρτιο, ανέφερε η μαρτυρία.

«Κατά το παρελθόν έτος, τα ποσοστά των MC έχουν αυξηθεί πάνω από τον στόχο του 64% για σύντομες περιόδους. Ωστόσο, δεν έχουμε διατηρήσει ακόμη τα επίπεδα ετοιμότητας που περιμένουν οι χρήστες μας», είπε ο Schmidt. «Αυτά τα στοιχεία δείχνουν μόνο μια μικρή βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος και αυτά τα ποσοστά παραμένουν απαράδεκτα». 

Ο Πτέραρχος Τζορτζ Άλβιν, ο Αρχηγός του Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας, είπε ότι δεν είχε τα τελευταία στοιχεία για το πόσα αεροσκάφη από τον στόλο ήταν πλήρως ικανά για αποστολή, αλλά δεν αμφισβήτησε τα στοιχεία που παρείχε το JPO. 

ΠΗΓΗ

Δείτε το σχετικό βίντεο...



Σχόλια