Συναγερμός για ένα νέο ράλι αυξήσεων στο κόστος του πετρελαίου και της βενζίνης σήμανε λόγω της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή, με τις τιμές του μαύρου χρυσού να «αγγίζουν» ήδη υψηλά εξαμήνου και να διαπραγματεύονται κοντά στα 90 δολάρια το βαρέλι (Brent), την ώρα που ο κίνδυνος να βυθιστεί στο χάος η ευρύτερη περιοχή προκαλεί νέο πονοκέφαλο στο παγκόσμιο εμπόριο, με τη θηλιά στους καταναλωτές να σφίγγει εκ νέου.
Στη χώρα μας συνεχίζεται απτόητο το ράλι στην τιμή της αμόλυβδης, η οποία έχει σκαρφαλώσει στα 2 ευρώ. Παράγοντες της αγοράς δεν κρύβουν, μάλιστα, την ανησυχία τους ότι θα αυξηθεί κι άλλο, δεδομένης της έντασης που παρατηρείται μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν. Όπως μεταδίδει το MEGA, η αστάθεια στην περιοχή προκαλεί επιπλέον ανησυχία στους οδηγούς οχημάτων και δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποφάσισαν να φουλάρουν τα ντεπόζιτα των αυτοκινήτων τους.
Ενδεικτικές της κατάστασης είναι οι τιμές της αμόλυβδης που έχουν «εκτοξευθεί» στα νησιά:
Στην Κίμωλο έχει φθάσει στα 2,39 ευρώ
Στην Ικαρία 2,364 ευρώ
Στη Νίσυρο 2,35 ευρώ
Στη Μήλο 2,35 ευρώ
Στη Νάξο 2,32 ευρώ
Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, η νέα αύξηση στα καύσιμα θα έρθει άμεσα και οι οδηγοί θα δουν από την ερχόμενη εβδομάδα κιόλας τις επιπτώσεις στην τσέπη τους. «Φαίνεται ότι θα έχουμε μία αύξηση των 5 λεπτών τις επόμενες προσεχείς ημέρες στα διυλιστήρια και μετά με κάποια χρονοκαθυστέρηση θα περάσουν και στους καταναλωτές μέσω των πρατηρίων», δήλωσε σχετικά ο Θέμης Κιουρτζίδης, πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας πρατηριούχων εμπόρων καυσίμων.
Πάσχα με αμόλυβδη στα 2 ευρώ
Ενόψει και του Πάσχα ο αντιπρόεδρος του συνδέσμου πρατηριούχων και εμπόρων καυσίμων, Γιώργος Ασμάτοτογλου, εκτίμησε πως σίγουρα θα αυξηθεί και στη νησιωτική Ελλάδα δεν υπάρχει περίπτωση ο καταναλωτής να βρει τιμή κάτω από 2 ευρώ. «Αν δεν δούμε μείωση του πληθωρισμού, δεν θα δούμε αποκλιμάκωση των τιμών», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η Ελλάδα είναι η 2η ακριβότερη χώρα στην τιμή αμόλυβδης βενζίνης στην Ευρωζώνη, με τη μέση τιμή της την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου στη χώρα μας να καταγράφεται στα 1,934 ευρώ, την ώρα που στην -υπόλοιπη- Ευρώπη ήταν στα 1,759 ευρώ. Οι αυξήσεις επηρεάζουν, φυσικά, και τους ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων, καθώς οι καταναλωτές στη Βόρεια Ελλάδα προτιμούν να αγοράζουν φθηνή βενζίνη από τη Βουλγαρία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Τουρκία.
Το πρόβλημα με τα Στενά του Ορμούζ
Στη σκιά των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή έχει κλείσει μερικώς η Ερυθρά Θάλασσα και η Διώρυγα του Σουέζ για τις θαλάσσιες μεταφορές, ενώ τα Στενά του Ορμούζ, απ’ όπου διακινούνται τεράστιες ποσότητες καυσίμων, ελέγχονται από το Ιράν.
Ως εκ τούτου, τις επόμενες ώρες τα βλέμματα όλων στρέφονται στην Τεχεράνη, καθώς στην περίπτωση που αποφασίσει να κλείσει το -στρατηγικής σημασίας αυτό- πέρασμα, θα πυροδοτήσει νέα προβλήματα στη μεταφορά του μαύρου χρυσού. Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, από τα Στενά του Ορμούζ περνάνε περίπου το ένα τέταρτο των παγκόσμιων ποσοτήτων πετρελαίου που διακινούνται δια θαλάσσης, γιγαντώνοντας, όπως είναι φυσικό, την παγκόσμια ανησυχία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.