Η αεροπορική βιομηχανία στην Ευρώπη έχει συμφωνήσει σε μια σειρά πιθανών ενεργειών για την καταπολέμηση της αυξανόμενης απειλής που δημιουργεί η παρεμβολή και η πλαστογράφηση (spoofing) συστημάτων GPS.
Τα μέτρα συμφωνήθηκαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας την περασμένη εβδομάδα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 120 εκπρόσωποι του κλάδου από αεροπορικές εταιρείες, προμηθευτές συστημάτων και άλλα ιδρύματα.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση του αριθμού των περιστατικών παρεμβολών και πλαστογράφησης του Παγκόσμιου Δορυφορικού Συστήματος Πλοήγησης (GNSS) σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, αναφέρει ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA).
Το GNSS χρησιμοποιεί δορυφορικούς σχηματισμούς όπως το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Θέσης των ΗΠΑ (GPS) και το Galileo της ΕΕ για να παρέχει στα αεροσκάφη υπηρεσίες εντοπισμού θέσης, πλοήγησης και χρονισμού (PNT).
Η παρεμβολή εμποδίζει ένα σήμα, ενώ η πλαστογράφηση στέλνει ψευδείς πληροφορίες στον δέκτη στο αεροσκάφος για να διαταράξει τις πτήσεις. Το πρόβλημα υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, και παρόλο που αναπτύσσονται τεχνικές λύσεις , οι κατασκευαστές εξοπλισμού και οι πάροχοι GNSS είναι κλειδωμένοι σε ένα παιχνίδι "γάτας και ποντικιού" για να παρέχουν ανθεκτικότητα σε επιθέσεις.
Οι εθνικές αεροπορικές αρχές στην Ευρώπη ανέθεσαν στον EASA να αναπτύξει μέτρα για την αντιμετώπιση των κινδύνων που ενέχουν η πλαστογράφηση και η εμπλοκή.
Η εκδήλωση την περασμένη εβδομάδα, η οποία διοργανώθηκε με τον εμπορικό οργανισμό αεροπορικών εταιρειών International Air Transport Association (IATA), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ελλείψει άμεσων επιδιορθώσεων, ο μετριασμός των κινδύνων απαιτεί βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα, ξεκινώντας με την κοινοποίηση του περιστατικού πληροφορίες και διορθωτικά μέτρα.
Ο αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής του EASA Luc Tytgat δήλωσε: «Τα συστήματα GNSS προσφέρουν τεράστια πλεονεκτήματα στην αεροπλοΐα όσον αφορά την αύξηση της ασφάλειας σε έναν πολυσύχναστο κοινόχρηστο εναέριο χώρο. Ωστόσο, έχουμε δει μια απότομη αύξηση των επιθέσεων σε αυτά τα συστήματα, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια.
«Πρέπει άμεσα να διασφαλίσουμε ότι οι πιλότοι και τα πληρώματα μπορούν να εντοπίσουν τους κινδύνους και να ξέρουν πώς να αντιδράσουν και να προσγειωθούν με ασφάλεια. Μεσοπρόθεσμα, θα χρειαστεί να προσαρμόσουμε τις απαιτήσεις πιστοποίησης των συστημάτων πλοήγησης και προσγείωσης. «Μακροπρόθεσμα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι συμμετέχουμε στο σχεδιασμό μελλοντικών συστημάτων δορυφορικής πλοήγησης. Η αντιμετώπιση αυτού του κινδύνου αποτελεί προτεραιότητα για τον Οργανισμό».
Ο EASA και ο IATA συνεχίζουν τις συζητήσεις για την έναρξη της πρωτοβουλίας αναφοράς και κοινής χρήσης δεδομένων πλαστογράφησης και παρεμβολών στην Ευρώπη και παγκοσμίως μετά την εκδήλωση.
Ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής του IATA, δήλωσε: «Οι αεροπορικές εταιρείες βλέπουν σημαντική αύξηση στα περιστατικά παρεμβολών GNSS. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, χρειαζόμαστε συντονισμένη συλλογή και κοινή χρήση δεδομένων ασφάλειας GNSS, καθολική διαδικαστική καθοδήγηση συμβάντων από κατασκευαστές αεροσκαφών και δέσμευση από τα κράτη να διατηρήσουν τα παραδοσιακά συστήματα πλοήγησης ως εφεδρικά σε περιπτώσεις όπου το GNSS πλαστογραφηθεί ή παρεμβληθεί.
«Στην υλοποίηση αυτών των θεμάτων, η υποστήριξη και οι πόροι του EASA και άλλων κυβερνητικών αρχών είναι ουσιαστικής σημασίας και οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι κρίσιμοι εταίροι. Όποιες και αν είναι οι ενέργειες που λαμβάνονται, πρέπει να είναι το επίκεντρο της λύσης, καθώς αποτελούν την πρώτη γραμμή που αντιμετωπίζει τον κίνδυνο».
Ο EASA πρόσθεσε ότι οι OEM (κατασκευαστές) αεροσκαφών θα λάβουν οδηγίες, να παρέχουν περισσότερη καθοδήγηση σχετικά με τη διαχείριση καταστάσεων παρεμβολής και πλαστογράφησης, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών είναι εξοπλισμένοι για τη διαχείρισή τους.
Η ρυθμιστική αρχή ασφάλειας θα λάβει επίσης μέτρα για τη δημιουργία ενός συστήματος προειδοποίησης για την ενημέρωση των αεροπορικών εταιρειών, των παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) και των αεροδρομίων σχετικά με επιθέσεις.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.