Μηχανικοί της GE δοκίμασαν επιτυχώς νέο τύπο υπερηχητικού κινητήρα

Artist's interpretation of a hypersonic vehicle (Image: GE Aerospace

Μηχανικοί της GE Aerospace λειτούργησαν με επιτυχία έναν νέο αεροκινητήρα  σε διάταξη ramjet κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής, έναν κινητήρα που η εταιρεία πιστεύει ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία υπερηχητικών αεροσκαφών και πυραύλων πιο αποτελεσματικά. 

Σύμφωνα με την GE, Aerospace, ερευνητές στο Παγκόσμιο Κέντρο Ερευνών της στη Niskayuna της Νέας Υόρκης, κατασκεύασαν τον παγκόσμιο υπερηχητικό διπλής λειτουργίας ramjet (DMRJ) και τον δοκίμασαν σε υπερηχητική ροή.



Ο νέος τύπος κινητήρα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία υπερηχητικών οχημάτων, επιτρέποντας μεγαλύτερες αποστάσεις και ταχύτητες άνω των 5 Mach (4.000 mph) με αυξημένη απόδοση. 
Η επίδειξη DMRJ χρειάστηκε 12 μήνες για να υλοποιηθεί και η ομάδα αναμένει να επιδείξει ένα πλήρες DMRJ με RDC σε κλίμακα το επόμενο έτος. 
Ένα τυπικό σύστημα πρόωσης DMRJ μπορεί να αρχίσει να λειτουργεί μόνο όταν το όχημα επιτυγχάνει σε υπερηχητικές ταχύτητες μεγαλύτερες από 3 Mach. 
Οι μηχανικοί της GE Aerospace εργάζονται σε έναν περιστρεφόμενο ramjet διπλής λειτουργίας με δυνατότητα  να λειτουργήσει και σε χαμηλότερα Mach, επιτρέποντας στο αεροσκάφος να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά και να επιτυγχάνει μεγαλύτερη αυτονομία. 
Η GE Aerospace αγόρασε την εταιρεία  Innovering πέρυσι και συνδύασε τις δυνατότητες διπλής λειτουργίας κινητήρα ramjet με τη δική της δουλειά στο RDC, για την ανάπτυξη κινητήρων. 
Το RDC επιτρέπει την παραγωγή υψηλότερης ώσης πιο αποτελεσματικά, σε συνολικά μικρότερο μέγεθος και βάρος κινητήρα, σε σχέση με ένα τυπικό σύστημα καύσης που τροφοδοτεί τους παραδοσιακούς κινητήρες αεριωθουμένων σήμερα. 
Η σύγχρονη έρευνα και ανάπτυξη και σε αυτούς τους τύπους κινητήρων βρίσκεται σε εξέλιξη για διαστημικές πτήσεις και υπερηχητικά αεροσκάφη, ιδίως με τον όμιλο Rostec της Ρωσίας να διεκδικεί μια σημαντική ανακάλυψη στην τεχνολογία PDE το 2021, ενέλιξη που αναφέρθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον το 2020.
Ο Mark Rettig, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής, Edison Works Business and Technology Development, GE Aerospace δήλωσε: 
«Η επιτυχημένη ανάπτυξη, ενσωμάτωση και επίδειξη των τεχνολογιών και δυνατοτήτων της GE θα μας δώσει τη δυνατότητα, να παρέχουμε διαφοροποιημένα συστήματα υπερηχητικής πρόωσης για τους πελάτες μας τώρα και σε βάθος χρόνου.
«Έχουμε συγκεντρώσει τη σωστή τεχνογνωσία, με τις κατάλληλες δυνατότητες και επενδύσαμε στρατηγικά για να διασφαλίσουμε ότι είμαστε πολύ στενά ευθυγραμμισμένοι με τις ανάγκες των πελατών μας. Τα σημαντικά αποτελέσματα που είχαμε μέχρι σήμερα μας δίνουν τη σιγουριά ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση». 
Η επιτυχημένη επίδειξη υψηλής ταχύτητας πρόωσης DMRJ αποτελεί μέρος του προγράμματος της GE, η οποία αναπτύσσει επίσης υλικά και ηλεκτρονικά αντιχής σε λίαν υψηλές θερμοκρασίες. 
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει εμπλακεί στην ανάπτυξη υπερηχητικών τεχνολογιών σε τομείς όπως σύνθετα κεραμικά υλικά, ηλεκτρονικά ισχύος πυριτίου, τεχνολογίες πρόσθετων και προηγμένη θερμική διαχείριση για περισσότερο από μια δεκαετία. 
Η Amy Gowder, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της GE Aerospace, Defense and Systems δήλωσε:
 «Η εξαιρετικά επιτυχημένη επίδειξη ενός DMRJ με RDC είναι απόρροια της 10ετούς δουλειάς μας στο RDC, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής απόκτησης της καινοτομίας που έφερε κορυφαίες τεχνολογίες και εμπειρία στην υπερηχητική πρόωση και τα ramjet.” 
Ως μέρος μιας συνεχιζόμενης αναδιοργάνωσης του ομίλου GE, η GE Aerospace θα αποσυνδεθεί & θα λειτουργεί ως αυτόνομη εταιρεία μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου του επόμενου έτους.



Σχόλια