Η Τουρκία επιδιώκει συμπαραγωγή κινητήρων F110 της GE που χρησιμοποιούνται σε F-16 για το εγχώριο μαχητικό αεροσκάφος
Η Τουρκία ζήτησε από τις ΗΠΑ άδεια για τη συμπαραγωγή κινητήρων της GE Aerospace που χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη F-16, με στόχο να τους αναπτύξει για το δικό της μαχητικό αεροσκάφος εγχώριας παραγωγής.
Η τουρκία επιδιώκει να κατασκευάσει τους κινητήρες F110 της GE εγχώρια, για να εξασφαλίσει προμήθειες για την αρχική φάση του TAI Kaan, ενός μαχητικού αεροσκάφους παντός καιρού που έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς βρίσκεται υπό ανάπτυξη από την Turkish Aerospace Industries με τη βοήθεια της βρετανικής BAE Systems Plc.
Η Τουρκία "βλέπει" τα αεροπλάνα Kaan να χρησιμοποιούν δύο κινητήρες F110 μέχρι να μπορέσει η χώρα να αναπτύξει τη δική της έκδοση, είπαν οι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν καθώς το θέμα είναι εμπιστευτικό.
Αμερικανοί αξιωματούχοι στην Άγκυρα αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Τουρκία αρνήθηκε να σχολιάσει.
Ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν έχει θέσει τον εκσυγχρονισμό της γηρασμένης αεροπορίας της Τουρκίας ως κορυφαία προτεραιότητα, ειδικά μετά την αποβολή της χώρας από το πρόγραμμα προμήθειας και υποστήριξης προηγμένων μαχητικών αεροσκαφών F-35 της Lockheed Martin Corp. το 2019. Οι ΗΠΑ απέκλεισαν την Τουρκία από το πρόγραμμα, λόγω της απόκτησης από την Άγκυρα των ρωσικών αμυντικών συστημάτων S-400.
«Η Τουρκία στοχεύει να έχει έτοιμο τον εγχώριο κινητήρα αεροσκαφών της το 2028», είπε πρόσφατα ο υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ στους δημοσιογράφους.
Η Σουηδία στο ΝΑΤΟ
Εν τω μεταξύ, η αρμόδια τουρκική κοινοβουλευτική επιτροπή την Τρίτη προώθησε την έγκριση της ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ όπως ζήτησε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν — όρος που συνδέεται με την πώληση 40 νέων αεροσκαφών F-16 Block 70 και 79 κιτ από τη Lockheed Martin. Η Τουρκία έχει καθυστερήσει να αποσύρει τα F-4 της και θέλει να αναβαθμίσει τον στόλο της F-16. Η Τουρκία επιδιώκει επίσης να αποκτήσει αεροσκάφη Eurofighter.
Η χώρα βρίσκεται σε συνομιλίες με τη βρετανική Rolls-Royce Holdings Plc για τη συμπαραγωγή κινητήρων αεροσκαφών και ενώ οι συζητήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, οι πλευρές δεν έχουν καταλήξει ακόμη σε συμφωνία για τη σύνθεση μιας κοινοπραξίας, ανέφεραν οι άνθρωποι.
Η Rolls-Royce έχει ήδη κοινοπραξία με τον τουρκικό βιομηχανικό όμιλο Kale Group στην Τουρκία, όπου ο μελλοντικός κινητήρας θα παραχθεί εάν επιτευχθεί συμφωνία.
Το αίτημα της Τουρκίας για κοινή παραγωγή των κινητήρων F110 GE, ακολουθεί μια συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Ιούνιο μεταξύ της τουρκικής TUSAS Engine Industries Inc., ή TEI, και της GE Aerospace. Η συμφωνία επέκτεινε την άδεια του ΤΕΙ για τη εκτέλεση υπηρεσιών συντήρησης εργοστασιακού επιπέδου των F110, για αρκετές χώρες που διαθέτουν μαχητικά αεροσκάφη F-16 και F-15. Η TEI είναι ένας από τους μεγαλύτερους υποκατασκευαστές εξαρτημάτων για κινητήρες F110.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.