Το ακροβατικό σμήνος «Blue Angels» του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών, είναι η πιο βραβευμένη και διάσημη αεροπορική ομάδα επιδείξεων στον κόσμο!
Η τεχνική και οι ελιγμοί των πιλότων της είναι άκρως εντυπωσιακοί, που κυριολεκτικά… κόβουν την ανάσα…
Σ αυτό το team των επιδέξιων και γενναίων χειριστών, αρχηγός είναι ένας Έλληνας!
Ο Αλέξανδρος Αρματάς, με καταγωγή από την Λευκάδα.
Γιος του Τηλέμαχου «Telly» Αρματά, από τις Συρακούσες, Νέα Υόρκη, που πέθανε στις 10 Δεκεμβρίου 2013, και της Ευαγγελίας Σκλαβενίτη.
Το πάθος του Αλέξανδρου για την αεροπορία κληρονομήθηκε από τον πατέρα του.
«Με πήγε στο αεροδρόμιο όταν ήμουν πολύ μικρός, πιθανώς έξι ή επτά ετών. Θυμάμαι ότι είδα τα αεροπλάνα και με γοήτευε.
Καθώς έμαθα για τα αεροπλάνα και ανέπτυξα το πάθος μου για την Αεροπορία, άρχισα να κλίνω προς τον στρατό λόγω των ευκαιριών.
Ήθελα να κάνω το πιο δύσκολο πράγμα στους αιθέρες και πραγματικά να προκαλέσω τον εαυτό μου»- λέει ο ίδιος.
ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΩΣ ΠΙΛΟΤΟΣ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ
Ο Αλέξανδρος Αρματάς πήγε σχολείο στο Έλμπριτζ και τελείωσε τα δύο τελευταία χρόνια του γυμνασίου στις Σκανεατέλες. Αποφοίτησε από τη Ναυτική Ακαδημία των Ηνωμένων Πολιτειών το 2002 με Bachelor of Science στην αεροδιαστημική μηχανική.
Ορκίστηκε ναυτικός αεροπόρος στο Naval Air Station (NAS) Meridian του Μισισιπή, τον Ιούνιο του 2005, και πήρε μετάθεση στο Strike Fighter Squadron (VFA) 115, τους «Eagles» στο NAS Lemoore της Καλιφόρνια.
Εκεί υπηρέτησε ως Αξιωματικός Προγραμμάτων, Αξιωματικός Διεύθυνσης Γραμμής, Αξιωματικός Εκπαίδευσης Όπλων, Αξιωματικός Σημάτων Προσγείωσης, Βοηθός Αξιωματικός Επιχειρήσεων και Αξιωματικός Ασφαλείας.
Ολοκλήρωσε τρεις κύκλους στο «USS Ronald Reagan» (CVN-76) για την υποστήριξη των Επιχειρήσεων Iraqi Freedom και Enduring Freedom.
Κατά τη διάρκεια της περιοδείας του, ο Αλέξανδρος έλαβε το βραβείο 2008 George HW Bush Leadership.
Το 2009, αποφοίτησε από το μάθημα Strike Fighter Tactics Instructor (TOPGUN) στο NAS Fallon της Νεβάδα, και στη συνέχεια εντάχθηκε στους “Flying Eagles” του VFA-122 στο NAS Lemoore ως εκπαιδευτής πιλότος.
Ο Αρματας εντάχθηκε στους «Blue Angels» τον Αύγουστο του 2022.
Έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 4.100 ώρες πτήσης και 911 προσγειώσεις που έγιναν από αεροπλανοφόρο.
Τα παράσημα του του περιλαμβάνουν το μετάλλιο Meritorious Service, τέσσερα Μετάλλια Αεροπορίας, πέντε Μετάλλια Έπαινος Ναυτικού και Σώματος Πεζοναυτών, ένα Μετάλλιο Επιτεύγματος Ναυτικού και Σώματος Πεζοναυτών και διάφορα προσωπικά, βραβεία μονάδας και υπηρεσίας.
«Η ευκαιρία να συμμετάσχω στους γαλάζιους αγγέλους και να εκπροσωπήσω αυτά τα οκτακόσιες χιλιάδες μέλη του Ναυτικού στο ευρύ κοινό ήταν κάτι που δεν μπορούσα να ονειρευτώ…
Έκανα αίτηση και ήμουν αρκετά τυχερός που επιλέχθηκα για την ομάδα…
Είναι τιμή μου που βρίσκομαι εδώ για να εκπροσωπώ την ομάδα του Ναυτικού και του Σώματος Πεζοναυτών….
Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας μου ως πιλότος F/A-18, πάντα κοίταζα τους Μπλε ως πηγή έμπνευσης» –εξομολογείται-.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΚΡΟΒΑΤΙΚΟΥ ΣΜΗΝΟΥΣ
Το 1946, ο Αρχηγός Ναυτικών Επιχειρήσεων, Ναύαρχος Τσέστερ Νίμιτς, είχε ένα όραμα να δημιουργήσει μια ομάδα επιδείξεων για να αυξήσει το ενδιαφέρον του κοινού για τη Ναυτική Αεροπορία και να τονώσει το ηθικό του Ναυτικού.
Στη δεκαετία του 1940, το team ενθουσίασε το κοινό με τους ελιγμούς μάχης ακριβείας με F6 Hellcat, το F8 Bearcat και το F9 Panther.
Κατά τη δεκαετία του 1950, βελτίωσε την επίδειξή με τους ακροβατικούς ελιγμούς στα F9 Cougar και F-11 Tiger και εισήγαγε τον πρώτο σχηματισμό Δέλτα με έξι αεροπλάνα, που εξακολουθεί να πετάει μέχρι σήμερα.
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960, πέταγε με το F-4 Phantom, το μόνο διθέσιο αεροσκάφος που πετούσε από τον σχηματισμό Δέλτα.
Το 1974, μεταβήκαμε στο A-4 Skyhawk, ένα μικρότερο και ελαφρύτερο αεροσκάφος με μικρότερη ακτίνα στροφής που επιτρέπει μια πιο δυναμική επίδειξη πτήσης.
Το 1986, στην επέτειο των 40 χρόνων αποκαλύφθηκε το Boeing F/A-18 Hornet. Το 2021, αποφασίστηκε το σημερινό αεροσκάφος το Boeing F/A-18 Super Hornet.
Το 1949, έγινε απαραίτητο για τους «Blue Angels» να εφοδιαστούν με ένα αεροσκάφος υποστήριξης για τη μετακίνηση προσωπικού και εξοπλισμού μεταξύ των χώρων εκθέσεων.
Επιλέγησαν το Douglas R4D Sky Train, το Curtiss R5C Commando, το Douglas R5D Skymaster και το Lockheed C-121 Super Constellation.
Το 1970 η ομάδα παρέλαβε το Lockheed Martin C-130, γνωστό στοργικά ως «Fat Albert».
Το 2020, το “Fat Albert” μεταπήδησε στην τρέχουσα μορφη του, το C-130J Super Hercules.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
Συνολικά 16 αξιωματικοί υπηρετούν εθελοντικά με τους «Blue Angels».
Κάθε χρόνο η ομάδα επιλέγει συνήθως τρεις πιλότους τακτικών (μαχητών ή μαχητικών/επιθετικών) τζετ, δύο αξιωματικούς υποστήριξης και έναν πιλότο C-130 του Σώματος Πεζοναυτών για να αντικαταστήσει τα μέλη που αποχωρούν.
Ο Αρχηγός Αεροπορικής Εκπαίδευσης Ναυτικού επιλέγει το «Αφεντικό», τον Διοικητή των Μπλε Άγγελων.
Ο Boss πρέπει να έχει τουλάχιστον 3.000 ώρες πτήσης τακτικού τζετ και να έχει διοικήσει μια μοίρα τακτικής τζετ.
Ο Διοικητής πετά το τζετ Νούμερο 1. Ο Αρχηγός της Ναυτικής Αεροπορικής Εκπαίδευσης επιλέγει επίσης τον “XO”, τον Εκτελεστικό Αξιωματικό των «Blue Angels».
Ο XO είναι Αξιωματικός Πτήσεων Ναυτικού (NFO) ή Naval Aviator με τουλάχιστον 1.750 ώρες πτήσης.
Οι πιλότοι τζετ του Ναυτικού και του Σώματος Πεζοναυτών με προϋπηρεσία αεροπλανοφόρου και τουλάχιστον 1.250 ώρες πτήσης τακτικής τζετ είναι επιλέξιμοι για θέσεις με αεροσκάφη Νούμερο 2 έως 7.
Ο Συντονιστής Εκδηλώσεων, Νούμερο 8, είναι Αξιωματικός Πτήσεων Ναυτικού (NFO) ή Naval Aviator που τελείωσε την πρώτη τους περιοδεία.
Οι πιλότοι του Σώματος Πεζοναυτών που πετούν με το αεροσκάφος C-130J Hercules, γνωστό στοργικά ως “Fat Albert”, πρέπει να είναι κυβερνήτες αεροσκάφους με προσόντα με τουλάχιστον 1.200 ώρες πτήσης.
Αξιωματικοί με προσανατολισμό σταδιοδρομίας που ειδικεύονται στη συντήρηση, τη διοίκηση, την αεροπορική ιατρική, τις δημόσιες υποθέσεις και την προμήθεια καλύπτουν θέσεις υποστήριξης.
Οι Μπλε Άγγελοι βασίζουν την επιλογή των αξιωματικών στην επαγγελματική τους ικανότητα, τη στρατιωτική ικανότητα και τις επικοινωνιακές δεξιότητες.
Οι αξιωματικοί των «Blue Angels» είναι καλοί εκπρόσωποι των ομολόγων τους στο Στόλο.
Οι αξιωματικοί συνήθως υπηρετούν δύο χρόνια με την ομάδα.
Οι αξιωματικοί των «Blue Angel» επιστρέφουν στον στόλο μετά τις περιοδείες της υπηρεσίας τους.
Η αποστολή της ομάδας είναι να επιδείξει την ομαδική εργασία και τον επαγγελματισμό του Ναυτικού και του Σώματος Πεζοναυτών των Ηνωμένων Πολιτειών μέσω επιδείξεων πτήσεων και προβολής της κοινότητας, εμπνέοντας παράλληλα μια κουλτούρα αριστείας και υπηρεσίας στη χώρα.
Πληροφορίες
Greeks in foreign cockpits.com
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.