Μέλος ειδικής επιτροπής δυστυχήματος Τεμπών: Δεν έχω ακόμα το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούμε...


Ο Βασίλης Προφυλλίδης, καθηγητής Συγκοινωνιακής πολιτικής και ένα από τα μέλη της  πολυσυζητημένης Επιτροπής, μιλώντας στο Open για τις έρευνες που θα γίνουν, ανέφερε ότι τα μέλη της επιτροπής ακόμα δεν γνωρίζουν τι ακριβώς θα διερευνήσουν για τα Τέμπη!

Ο Βασίλης Προφυλλίδης, καθηγητής Συγκοινωνιακής πολιτικής και ένα από τα μέλη της  πολυσυζητημένης Επιτροπής, μιλώντας στο Open για τις έρευνες που θα γίνουν, ανέφερε αρχικά πως, «θα επιδιώξω η επιτροπή να πετύχει να εξακριβώσει τα ακριβή αίτια του συμβάντος. Μπορώ να σας πω ότι, όταν ζητήθηκε να αναλάβω το συγκεκριμένο καθήκον, ένιωσα όπως νιώθει ένας στρατεύσιμος που έχει κληθεί για να προσφέρει την μέγιστη εθνική υπηρεσία. Θεωρώ ότι είναι ένα καθήκον και αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το καθήκον αυτό θα καταβάλω προσπάθεια να γίνει με τους μέγιστους δυνατούς όρους. Στο ζήτημα εάν θα υπάρξουν έξωθεν πιέσεις, όσο με αφορά σας πληροφορώ πως ένας είναι ο χώρος από τον οποίο νιώθω πίεση: η διακρίβωση της επιστημονικής αλήθειας συντρέχοντος με την ακαδημαϊκή και κοινωνική ηθική».

Σε ερώτηση για το αν υπάρχει περίπτωση να παραιτηθεί, εάν διαπιστώσει πως αυτό δεν θα γίνει, τονίζει: «Ελπίζω να μην φτάσουμε μέχρι εκεί». Ερωτώμενος, στη συνέχεια, για το τι ακριβώς θα αναζητήσουν στην επιτροπή, ο καθηγητής απάντησε τα εξής: «Aυτή τη στιγμή που μιλούμε δεν έχω ακόμα το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούμε. Οι δυνατότητες είναι δύο, δεν ξέρω τι αποφάσισε το κράτος, η πολιτεία. Η μια είναι να ασχοληθούμε περιοριστικά με το συγκεκριμένο δυστύχημα, η άλλη είναι να έχει το πλαίσιο η επιτροπή μας και το αντικείμενο των εργασιών μας να είναι διερευνήσουμε πώς φτάσαμε και πώς θα μπορούσε να αποτραπεί (η τραγωδία). Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σας πω κάτι παραπάνω»

 

Η παρέμβαση του στον ΑΝΤ1 όμως ήταν ακόμα πιο ηχηρή. Ο καθηγητής αποκάλυψε ότι «το σύστημα αυτόματου ελέγχου της κυκλοφορίας των τρένων επιτρέπει σε ένα κεντρικό σύστημα να ελέγχει πότε ένας συρμός που κινείται δεν ακολουθεί τους κανονισμούς για να κινηθεί και αυτομάτως το σταματά. Αυτό δεν είναι τόσο δύσκολο να υλοποιηθεί αν όχι σε κάποιους μήνες σε  1-2 χρόνια».

«Αυτά τα συστήματα έχουν βαθμό αστοχίας απειροελάχιστο», τόνισε ακόμα ο κ. Προφυλλίδης.

Με απλά λόγια, ο καθηγητής τεκμηρίωσε ότι, σε κάποιους μήνες θα μπορούσε να είχε εγκαταστήσει το συγκεκριμένο σύστημα ώστε σήμερα να μην θρηνούσαμε θύματα.

Σχόλια