Μια συσκευή μεγέθους μπάλας ποδοσφαίρου μπορεί να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο η USAF συλλέγει δεδομένα από τα F-35
Η 59η Μοίρα δοκιμών και αξιολόγησης της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας ελπίζει ότι, μια συσκευή μεγέθους μπάλας ποδοσφαίρου τοποθετημένη στο weapons bay των F-35, θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο συλλέγει δεδομένα κατά την πτήση.
Η 59η Μοίρα στη Βάση Αεροπορίας Nellis στη Νεβάδα, άρχισε νωρίτερα αυτό το έτος να προσθέτει αυτές τις συσκευές, που ονομάζονται QRIP (Quick Reaction Instrumentation Package), στα F-35.
Πριν ξεκινήσουν αυτές οι εργασίες τον Μάρτιο, τα QRIP είχαν χρησιμοποιηθεί δοκιμαστικά σε δώδεκα F-35 σε όλη την Πολεμική Αεροπορία, το Ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών. Σε μια συνέντευξη στις 10 Νοεμβρίου στο Defense News, ο διοικητής της μοίρας Αντισμήναρχος Nathan "Sheik" Malafa, είπε ότι ελπίζει να επεκτείνει τη χρήση αυτών των συσκευών σε περισσότερα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας - και ίσως ακόμη και σε άλλα αεροσκάφη σε όλο το στόλο - επιτρέποντάς τους να συλλέγουν τα δεδομένα πτήσεων πολύ πιο φθηνά από ότι στο παρελθόν.
«Το QRIP είναι το τελικό αποτέλεσμα των πλεονεκτημάτων της τεχνολογίας που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε τα πάντα μικρότερα, πιο συμπαγή και να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο», είπε ο Malafa. Η Πολεμική Αεροπορία συλλέγει τακτικά δεδομένα πτήσης από το αεροσκάφος της, τα οποία στη συνέχεια αποστέλλονται πίσω στους κατασκευαστές, ώστε οι εταιρείες να μπορούν να βελτιώσουν το λογισμικό. Στο τέλος της διαδικασίας, το αναβαθμισμένο λογισμικό προωθείται για χρήση στα αεροσκάφη.
Στο παρελθόν, είπε ο Malafa, τα F-35 κατέγραφαν δεδομένα σε μια συσκευή 2.500 λιβρών που καταλάμβανε μεγάλο χώρο του οπλισμού και κόστιζε 25 εκατομμύρια δολάρια. Μερικές φορές τα δεδομένα χρειάζονταν εβδομάδες ή μήνες για την πρόσβαση. Αυτό το είδος της συσκευής ήταν πολύ δυσκίνητο και ακριβό για να σκεφτεί κανείς να ενσωματωθεί σε ένα επιχειρησιακό αεροσκάφος, είπε. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία και η σμίκρυνση των κυκλωμάτων και άλλων εξαρτημάτων κατέστησαν δυνατό ένα πολύ πιο συμπαγές σύστημα, είπε.
Οι αεροπόροι στην 59η Μοίρα άρχισαν να αναπτύσσουν την ιδέα για ένα πιο συμπαγές εργαλείο συλλογής δεδομένων πριν από περίπου τρία χρόνια. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τα μαχητικά δοκιμών αρχικά ήταν ανεπαρκή και δεν έμπαιναν αρκετά γρήγορα. «Κι αν μειώσουμε το μέγεθος;
Έτσι, η ανάγκη έφερε αυτή την καινοτομία». Αυτή η ιδέα έγινε σύντομα πράξη με το QRIP, μια συσκευή 8 λιβρών περίπου στο μέγεθος μπάλας ποδοσφαίρου που βιδώνεται μέσα στο weapons bay του F-35, χωρίς να καταλαμβάνει όλο το χώρο ή να απαιτεί την αφαίρεση οποιουδήποτε πάνελ. Μπορεί να καταγράψει σχεδόν ένα terabyte δεδομένων ανά πτήση.
Η τιμή για ένα μόνο QRIP της Curtiss-Wright Corporation: 230.000 $, ένα κλάσμα του κόστους του παλιού συστήματος. Το QRIP είναι συνδεδεμένο με τους υπολογιστές του F-35 για να συλλέγει δεδομένα συστήματος οχημάτων και αποστολής — τα πάντα, από υψόμετρο, επίπεδα ισχύος, επιδόσεις και οποιεσδήποτε πιθανές δυσλειτουργίες που θα έπρεπε να εξετάσουν οι μηχανικοί μετά από μια πτήση, για να καταλάβουν ποια προβλήματα μπορεί να χρειάζονται να διορθωθούν.
Η μοίρα άρχισε να εγκαθιστά το QRIP δοκιμαστικά σε F-35 πριν από δύο χρόνια, είπε ο Malafa, και στη συνέχεια άρχισε να εξετάζει τη δυνατότητα προσθήκης τους σε επιχειρησιακά μαχητικά. Μέχρι σήμερα έχουν προστεθεί 19 QRIP σε επιχειρησιακά F-35A της Πολεμικής Αεροπορίας, ξεκινώντας τον Μάρτιο του 2022, και περισσότερα είναι καθ' οδόν. Αυτά τα F-35 βρίσκονται σε διάφορες τοποθεσίες, αν και η Malafa δεν διευκρίνισε πού, και ορισμένα έχουν λάβει μέρος σε ασκήσεις εκτός Η.Π.Α.
Αυτήν τη στιγμή, το QRIP δεν είναι σε κανένα άλλο αεροσκάφος, αλλά ο Malafa είπε ότι η μοίρα θέλει να το βάλει σε F-22...
Το επόμενο βήμα θα είναι η συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία του F-22, Lockheed Martin, για να βρει τον καλύτερο τρόπο ενσωμάτωσης του QRIP στο F-22, αν και ο Malafa δεν ήταν σε θέση να πει πότε θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο F-22
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.