«Δυστυχώς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όσες ώρες και αν εργάζονται οι τεχνικοί μας και όσα ανταλλακτικά και αν παραγγείλουμε, δεν θα καταστήσει ποτέ το NH90 ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των Νορβηγικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Με βάση κοινή σύσταση των Ενόπλων Δυνάμεων και των σχετικών υπηρεσιών και υπηρεσιών, η νορβηγική κυβέρνηση αποφάσισε να τερματίσει την εισαγωγή του NH-90 και εξουσιοδότησε τη Νορβηγική Υπηρεσία Αμυντικού Υλικού να καταγγείλει τη σύμβαση», δήλωσε ο νορβηγός υπουργός Άμυνας, κ. Bjørn Arild Gram. Η Νορβηγική Υπηρεσία Αμυντικού Υλικού ενημέρωσε στη συνέχεια τον κατασκευαστή του NH-90, NATO Helicopter Industries (NHI), ότι κατήγγειλε τη σύμβαση στο σύνολό της και ότι θα επιδιώξει την πλήρη επιστροφή όλων των κεφαλαίων και των περιουσιακών στοιχείων που έλαβαν και τα δύο μέρη.
Ο Οργανισμός θα ξεκινήσει τώρα τις προετοιμασίες για την επιστροφή των ελικοπτέρων μαζί με τυχόν ανταλλακτικά και εξοπλισμό που έχει παραληφθεί. Θα ζητήσει επίσης επιστροφή χρημάτων από την NHI, η οποία θα περιλαμβάνει τα περίπου πέντε δισεκατομμύρια NOK που έχει πληρώσει βάσει της σύμβασης, εκτός από τους τόκους και άλλα έξοδα. «Έχουμε κάνει επανειλημμένες προσπάθειες για την επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με το NH90 σε συνεργασία με το NHI, αλλά περισσότερα από 20 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης, δεν έχουμε ακόμα ελικόπτερα ικανά να εκτελέσουν τις αποστολές για τις οποίες αγοράστηκαν και χωρίς η NHI είναι σε θέση να μας παρουσιάσει οποιεσδήποτε ρεαλιστικές λύσεις», δήλωσε ο Gro Jære, Γενικός Διευθυντής της Νορβηγικής Υπηρεσίας Αμυντικού Υλικού.
Η απόκτηση του NH90 από τη Νορβηγία ξεκίνησε το 2001, με 14 ελικόπτερα για την ακτοφυλακή και ανθυποβρυχιακού πολέμου που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για παράδοση μέχρι το τέλος του 2008. Μέχρι σήμερα, μόνο οκτώ έχουν παραδοθεί σε πλήρως επιχειρησιακή διαμόρφωση. Ο στόλος καλείται επί του παρόντος να παρέχει 3.900 ώρες πτήσης ετησίως, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει κατά μέσο όρο μόνο περίπου 700 ώρες. Το Υπουργείο Άμυνας της Νορβηγίας τον Φεβρουάριο του 2022 ζήτησε από τις Ένοπλες Δυνάμεις, μαζί με τον Νορβηγικό Οργανισμό Αμυντικού Υλικού και το Νορβηγικό Ίδρυμα Άμυνας Έρευνας, να διενεργήσουν μια συνολική επανεξέταση των δυνατοτήτων θαλάσσιων ελικοπτέρων της Νορβηγίας.
Η επανεξέταση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη και με σημαντικές πρόσθετες χρηματοοικονομικές επενδύσεις, δεν θα ήταν δυνατό να φέρει η απόδοση και η διαθεσιμότητα του NH90 σε επίπεδο που θα ανταποκρίνεται στις νορβηγικές απαιτήσεις. «Αυτή είναι η σωστή απόφαση για το NH90 και για την ικανότητα του ναυτικού ελικοπτέρου μας, και σύμφωνα με τη σύστασή μας», δήλωσε ο Νορβηγός Αρχηγός Ε.Δ, Στρατηγός Eirik Kristoffersen. Λόγω της καταγγελίας της σύμβασης, οι πτήσεις της Νορβηγίας με το NH-90 θα διακοπούν και τυχόν προγραμματισμένες μελλοντικές αποστολές θα ακυρωθούν.
«Είμαι εντυπωσιασμένος από τις προσπάθειες που καταβάλλονται από τον οργανισμό μας και όλους όσοι έχουν δουλέψει τόσο σκληρά για να κάνουν το NH90 να παραληφθεί. Αυτό δεν ήταν ζήτημα έλλειψης προσπάθειας, δημιουργικότητας και δεξιοτήτων, αλλά πολύ απλά ότι, παραλάβαμε ένα ελικόπτερο που δεν ήταν σε θέση να παραδωθεί.
Η νορβηγική ανάγκη για ναυτικά ελικόπτερα παραμένει Το νορβηγικό υπουργείο Άμυνας θα ξεκινήσει σύντομα τη διαδικασία εντοπισμού εναλλακτικού ελικοπτέρου. «Η Νορβηγία συνεχίζει να έχει απαίτηση για ναυτικά ελικόπτερα και επομένως είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε γρήγορα τις προετοιμασίες, για να καλύψουμε το κενό ικανότητας που αφήνει το NH90. Θα εξετάσουμε διάφορες εναλλακτικές προσεγγίσεις για την ικανοποίηση των επιχειρησιακών μας απαιτήσεων, αλλά πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το γεγονός ότι δεν θα υπάρξουν εύκολες λύσεις», δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Bjørn Arild Gram.
Επαινεί επίσης τις προσπάθειες των νορβηγικών Ενόπλων Δυνάμεων και της Νορβηγικής Υπηρεσίας Αμυντικού Υλικού που έχουν εργαστεί στο NH90. «Ελπίζω ότι πολλοί από αυτούς θα μπορέσουν επίσης να ενωθούν μαζί μας καθώς εργαζόμαστε για να εντοπίσουμε τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης των συνεχιζόμενων απαιτήσεων για ναυτικά ελικόπτερα», δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Gram.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.