Το μαγκαζίνο αποκαλύψεων Monitor του πρώτου καναλιού της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD επανέρχεται στην απόφαση που έλαβε στα τέλη Μαΐου η ΕΕ για εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου. Υπενθυμίζει μάλιστα τη φράση της προέδρου της Κομισιόν για "καταστροφικές κυρώσεις", που θα πλήξουν σκληρά τη Ρωσία. Ο στόχος να σταματήσουν οι μεταφορές πετρελαίου δια θαλάσσης, κάτι που κανονικά θα έπληττε κυρίως ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες, όχι άμεσα αλλά σε 6 μήνες. Στο διάστημα αυτό ο Πούτιν θα έχει αρκετό καιρό στη διάθεσή του για να πουλήσει το πετρέλαιο του σε άλλες χώρες. Ήδη τώρα το ¼ των ρωσικών εξαγωγών πετρελαίου πηγαίνει στην Κίνα.
Και εδώ μπαίνει και η Ελλάδα..
Το ισχυρό λόμπι των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών
Για τις νέες συναλλαγές με την Ασία, ωστόσο, η Ρωσία εξαρτάται από τάνκερ από την Ευρώπη, ειδικά από την Ελλάδα" υπογραμμίζει ο αρθρογράφος. "Σχεδόν τίποτα στην παγκόσμια επιχείρηση πετρελαίου στην ανοιχτή θάλασσα δεν λειτουργεί χωρίς τα ελληνικά πετρελαιοφόρα. Σχεδόν το 27% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ανήκει σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Η σημασία των ελληνικών πετρελαιοφόρων για τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου δια θαλάσσης μπορεί επίσης να αποδειχθεί από πιο πρόσφατα στοιχεία: Σύμφωνα με το Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Ινστιτούτο (IIF), το ποσοστό του πετρελαίου από τη Ρωσία που μεταφέρεται από ελληνικά δεξαμενόπλοια έχει σχεδόν διπλασιαστεί τον περασμένο χρόνο. Εάν εξαφανίζονταν τα ελληνικά τάνκερ, δύσκολα θα ήταν δυνατό για τον Πούτιν να μεταφέρει τις παγκόσμιες εξαγωγές πετρελαίου του από την Ευρώπη σε άλλες χώρες, σύμφωνα με τον Σίμον Τζόνσον, καθηγητή του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης". Οι συντελεστές του Monitor έχουν στη διάθεσή τους ένα αδημοσίευτο πρώτο προσχέδιο της πρότασης για εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ με ημερομηνία αρχές Μαΐου. Σε αυτό προβλέπεται απαγόρευση σε τάνκερ από χώρες της ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες ´με πλοία νηολογημένα υπό σημαία κράτους- μέλους ή ιδιοκτησία υπηκόου κράτους-μέλους´. Αλλά στο τελικό κείμενο αυτή η παράγραφος διαγράφηκε στη συνέχεια εντελώς.
"Αυτό είναι αποτέλεσμα του ισχυρού λόμπι των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών", υποστηρίζουν οι δημοσιογράφοι του Monitor επικαλούμενοι την Μισέλ Βίζε-Μπόκλαμ, αναλύτρια στο ναυτιλιακό νηολόγιο του Λονδίνου Lloyd's. "Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες λόγω του μεγάλου στόλου τους και επειδή δραστηριοποιούνται εδώ και πολύ καιρό, είναι πολύ ισχυρές και έχουν ισχυρή φωνή στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Αυτό τους επιτρέπει να επιβάλλουν τα συμφέροντά τους σε επίπεδο ΕΕ … οι Βρυξέλλες προσπαθούν να υποβαθμίσουν το θέμα. Όπως είπε η Επιτροπή στο Monitor, το πακέτο κυρώσεων περιέχει άλλη μια απαγόρευση. Θα απαγορευτεί σε ασφαλιστικές εταιρίες από χώρες της ΕΕ να ασφαλίζουν πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρελαίου. Αυτό θα έκανε επίσης τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου πιο δύσκολες. Αλλά υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες γι αυτό. Η απαγόρευση της ασφάλισης δεν θα εμποδίσει τον Πούτιν να συνεχίσει την πώληση του πετρελαίου του, πιστεύει ο Γιαν Μπλούμενταλ, επικεφαλής Γερμανίας των ασφαλίσεων στη Lloyd. Ο Πούτιν θα πουλάει το πετρέλαιό του στις ασιατικές αγορές και κατά συνέπεια η μεταφορά θα είναι ασφαλισμένη από ασιατικές ασφαλιστικές εταιρείες στις ασιατικές αγορές" καταλήγει το άρθρο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.