Ενόψει του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, ο υπ. Οικονομίας της Γερμανίας προειδοποιεί για ελλείψεις σε πετρέλαιο και βενζίνη, η τιμή της οποίας αυξάνεται διαρκώς.
Σύμφωνα με τον Γερμανό υπ. Οικονομίας και αντικαγκελάριο από τους Πρασίνους Ρόμπερτ Χάμπεκ το σχεδιαζόμενο από την Κομισιόν εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα μπορούσε να οδηγήσει προσωρινά σε σημαντικές ελλείψεις πετρελαίου. «Δυστυχώς δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι ενδέχεται για ένα χρονικό διάστημα να έχουμε πολύ λίγο πετρέλαιο και πολύ λίγη βενζίνη» είπε χαρακτηριστικά στην εκπομπή RTL Direkt χθες βράδυ.
Μάλιστα οι ελλείψεις αναμένονται πιο έντονες κυρίως στην ανατολική Γερμανία αλλά και το Βερολίνο, διότι αυτές οι περιοχές τροφοδοτούνται με παράγωγα του πετρελαίου από το μεγάλο διυλιστήριο στο Σβεντ του Βρανδεμβούργου, το οποίο επεξεργάζεται προς το παρόν αποκλειστικά ρωσικό πετρέλαιο.
Aυτά τα δεδομένα βεβαίως οδηγούν σε νέες αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης και της ντίζελ. Οι τιμές στα γερμανικά πρατήρια καυσίμων αυτή τη στιγμή κινούνται ήδη πάνω από τα επίπεδα της περασμένης εβδομάδας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, ένα λίτρο σούπερ κοστίζει 2,002 ευρώ κατά μέσο όρο στη Γερμανία, σημειώνοντας αύξηση 4,8 σεντ από την περασμένη εβδομάδα. Η τιμή της ντίζελ κινείται επίσης στα 2,075 ευρώ, δηλαδή 5,6 σεντ περισσότερο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Κι όλα αυτά, ενώ στο μεταξύ η εξάρτηση της Γερμανίας από το ρωσικό πετρέλαιο έχει πέσει από το 36% στο 12%.
Γερμανικές εταιρείες αυξάνουν τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών
Προβληματισμό για την πορεία του πληθωρισμού προκαλεί πάντως νέα νέα έρευνα-δημοσκόπηση του οικονομικού Ινστιτούτου Ifo του Μονάχου για την πορεία του πληθωρισμό. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των γερμανικών επιχειρήσεων στους τομείς του χονδρικού εμπορίου και της βιομηχανίας σχεδιάζουν αναγκαστικά λόγω των συνθηκών σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ή υπηρεσιών το επόμενο τρίμηνο. Ακολουθούν ο κατασκευαστικός κλάδος και ο τομέας του λιανικού εμπορίου.
Βασικός λόγος για αυτές τις αυξήσεις θεωρείται η αύξηση στις τιμές πρώτων υλών και άλλων βασικών προμηθειών, αλλά και το υψηλότερο ενεργειακό κόστος που καλούνται πλέον να πληρώσουν για την εξυπηρέτηση της παραγωγής.
Το Ifo υπολογίζει μάλιστα ότι ο πληθωρισμός θα ξεπεράσει το 7% τους επόμενους μήνες. Ωστόσο όπως επισημαίνει ο οικονομολόγος Τίμο Βολμερχόιζερ, από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι εταιρείες που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση δεν προτίθενται να μετακυλίσουν όλα τα επιπλέον κόστη στους πελάτες, αλλά κάνουν σχεδιασμούς με μικρότερα περιθώρια κέρδους για τις ίδιες. Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.