"Καλά νέα" για τους Έλληνες εφοπλιστές που έχουν επενδύσει στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων LNG


Ρεπορτάζ του ανταποκριτή της Ηandelsblatt στην Ελλάδα Γκερτ Χέλερ αναφέρεται στους «πλοιοκτήτες του Πειραιά»
, οι οποίοι επενδύοντας
έγκαιρα επωφελούνται τώρα από τις υψηλότερες τιμές. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «η κρίση του φυσικού αερίου αναγκάζει την Ευρώπη να επανεξετάσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία. Η κρατική εταιρεία Gazprom μείωσε ήδη τις παραδόσεις της τον Ιανουάριο. Σε περίπτωση ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ελλοχεύει ο κίνδυνος να υπάρξουν προβλήματα εφοδιασμού. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μπορεί να βοηθήσει στην εξασφάλιση του εφοδιασμού με φυσικό αέριο για ολόκληρη την Ευρώπη. Και αυτά είναι τα καλά νέα για τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν επενδύσει πολλά στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων LNG κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, ενώ σήμερα ο πιο σύγχρονος στόλος παγκοσμίως βρίσκεται υπό τον έλεγχό τους».

Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει, «οι Έλληνες πλοιοκτήτες αναγνώρισαν από νωρίς την τάση προς το υγραέριο. Επένδυσαν συγκεκριμένα σε δεξαμενόπλοια υγραερίου από τη δεκαετία του 1990 και απέκτησαν σημαντική επιρροή στον σχεδιασμό των πλοίων, όπως για παράδειγμα στην ανάπτυξη δεξαμενών αερίου ιδιαίτερα μικρού βάρους. 

Μέχρι στιγμής, οι Έλληνες έχουν ναυλώσει τα πετρελαιοφόρα τους κυρίως στην περιοχή της Ασίας. Η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν αποτελούν παραδοσιακά τους μεγαλύτερους αγοραστές υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ένας από τους σημαντικότερους προμηθευτές στην περιοχή παραμένει η Αυστραλία. Οι ΗΠΑ αποκτούν ωστόσο όλο και μεγαλύτερη σημασία ως προμηθευτής στον εφοδιασμό της Ευρώπης, ενώ φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν το Κατάρ και την Αυστραλία». dw.com

Σχόλια