Ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μετατραπεί σε μικρό αεροσκάφος πέρασε τις πτητικές δοκιμές στη Σλοβακία, λένε οι σχεδιαστές του.
Στο "AirCar" απονεμήθηκε επίσημο Πιστοποιητικό Αξιοπλοΐας από τη Σλοβακική Αρχή Μεταφορών μετά από 70 ώρες "αυστηρών δοκιμών πτήσης", σύμφωνα με την Klein Vision, την εταιρεία πίσω από το "όχημα αυτοκινήτου-αεροσκάφους διπλής λειτουργίας".
Οι δοκιμαστικές πτήσεις - οι οποίες περιελάμβαναν περισσότερες από 200 απογειώσεις και προσγειώσεις - ήταν συμβατές με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), ανέφερε η εταιρεία σε δελτίο τύπου τη Δευτέρα. «Οι δοκιμές πτήσης περιελάμβαναν όλο το φάσμα των ελιγμών πτήσης και απόδοσης και έδειξαν μια εκπληκτική στατική και δυναμική σταθερότητα στη λειτουργία αεροσκάφους», δήλωσε η εταιρεία
Ένας εκπρόσωπος της Klein Vision είπε στο CNN ότι απαιτείται άδεια πιλότου για να πετάξεις κανείς το υβριδικό όχημα και πρόσθεσε ότι η εταιρεία ελπίζει να έχει το "AirCar" εμπορικά διαθέσιμο εντός 12 μηνών. Μια ομάδα οκτώ ειδικών αφιέρωσε περισσότερες από 100.000 ώρες, μετατρέποντας ιδέες σχεδίασης σε μαθηματικά μοντέλα που οδήγησαν στην παραγωγή του πρωτοτύπου.
Το "AirCar" τροφοδοτείται από έναν κινητήρα BMW 1,6 λίτρων και λειτουργεί με "καύσιμα που πωλούνται σε οποιοδήποτε πρατήριο καυσίμων", δήλωσε ο Anton Zajac, συνιδρυτής της Klein Vision, σε δήλωση στο CNN. Το όχημα μπορεί να πετάξει σε μέγιστο υψόμετρο λειτουργίας 18.000 ποδιών, πρόσθεσε ο Zajac.
Τον Ιούνιο, το ιπτάμενο αυτοκίνητο ολοκλήρωσε μια δοκιμαστική πτήση 35 λεπτών μεταξύ των αεροδρομίων στη Νίτρα και της πρωτεύουσας Μπρατισλάβα στη Σλοβακία. Μετά την προσγείωση, το αεροσκάφος μετατράπηκε σε αυτοκίνητο και οδηγήθηκε στο κέντρο της πόλης. «Η πιστοποίηση AirCar ανοίγει την πόρτα για μαζική παραγωγή πολύ αποδοτικών ιπτάμενων αυτοκινήτων», δήλωσε ο πιλότος-δοκιμαστής Stefan Klein, ο εφευρέτης του αυτοκινήτου και επικεφαλής της ομάδας ανάπτυξης.
Ο Κυριάκος Κουρούσης, πρόεδρος της επιτροπής αξιοπλοϊμότητας και συντήρησης αεροσκαφών στην Royal Aeronautical Society, δήλωσε στο CNN ότι «δεν είναι η πρώτη φορά που πιστοποιούνται παρόμοια είδη οχημάτων».
«Εάν η εταιρεία που εμπλέκεται στην πιστοποίηση έχει κάνει το business case, αυτό θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός προϊόντος που μπορεί να φτάσει στην αγορά», είπε ο Κουρούσης. Πρόσθεσε, «Είναι ένα βήμα που θα δημιουργήσει πολλές νέες ευκαιρίες για απασχόληση και για ανάπτυξη νέων τεχνολογιών».
Άλλα οχήματα υπό ανάπτυξη περιλαμβάνουν το PAL-V Liberty, μια πλατφόρμα που λειτουργεί και ως οδικό όχημα, από την ολλανδική εταιρεία PAL-V. Το όχημα έλαβε πιστοποίηση από την EASA, αλλά δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει το τελικό στάδιο «απόδειξης συμμόρφωσης», σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ολλανδικής εταιρείας. Ομοίως, η εταιρεία Terrafugia με έδρα τις ΗΠΑ απέκτησε Πιστοποιητικό αξιοπλοΐας FAA Special Light-Sport Aircraft (LSA) για το όχημά της Transition — το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να οδηγούν και να πετούν — σύμφωνα με δελτίο τύπου τον περασμένο Ιανουάριο.
Ο Κυριάκος Κουρούσης πρόσθεσε ότι οχήματα όπως το «AirCar», θα μπορούσαν κάποτε να αντικαταστήσουν τα ελικόπτερα. «Η επιλογή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης για το σύστημα πρόωσης αυτού του οχήματος πιθανότατα έγινε για να στηριχθεί σε δοκιμασμένη τεχνολογία», είπε ο κ. Κουρούσης.
«Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις μπορεί να είναι σημαντικές εάν η χρήση τέτοιων οχημάτων κλιμακωθεί, ειδικά σε αστικές περιοχές. Πιστεύω ότι θα δούμε πλήρως ηλεκτρικά ή τουλάχιστον υβριδικά οχήματα αυτού του ή παρόμοιου είδους στο εγγύς μέλλον, που θα συμβάλλουν στους στόχους μας για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα».
Υ.Γ
Ο Κυριάκος Κουρούσης είναι απόφοιτος της ΣΜΑ της Σχολής Ικάρων, καθηγητής στο University of Limerick και διατελεί πρόεδρος της επιτροπής αξιοπλοϊμότητας και συντήρησης αεροσκαφών στην Royal Aeronautical Society
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.