Θα μπορούσε το μελλοντικό μαχητικό TF-X της Τουρκίας να περιλαμβάνει ένα μείγμα αμερικανικής και ρωσικής τεχνολογίας;
Η Τουρκία επέλεξε έναν κινητήρα αμερικανικής κατασκευής για το μελλοντικό της μαχητικό αεροσκάφος TF-X, αλλά η χώρα θα συνεργαστεί επίσης με τη Ρωσία για την τοπική παραγωγή ανταλλακτικών αεροσκαφών, σύμφωνα με τον ανώτατο αξιωματούχο προμηθειών της Τουρκίας.
Ο Ισμαήλ Ντεμίρ, ο οποίος ηγείται της Προεδρίας Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας, είπε στις 4 Δεκεμβρίου ότι το πρόγραμμα TF-X θα χρησιμοποιήσει αρχικά τον κινητήρα F 110 της General Electric, έναν κινητήρα που παράγεται από τη θυγατρική GE Aviation.
Ο κινητήρας F 118 της General Electric παράγεται ήδη στην Τουρκία, με άδεια στην Eskisehir Tusas Engine Industries, μια εταιρεία που ελέγχεται από την κυβέρνηση.
Η επόμενη φάση του προγράμματος TF-X θα περιλαμβάνει τροποποιήσεις, ανάπτυξη, βελτιώσεις και μετάβαση στην παραγωγή, είπε ο Ντεμίρ.
«Θα διαπραγματευτούμε με τη Ρωσία για εξαρτήματα [TF-X] που θέλουμε να παράγουμε τοπικά», πρόσθεσε. «Δεν υπάρχουν προβλήματα σχετικά με την προμήθεια κινητήρα [F 110]».
Ωστόσο, οι αναλυτές λένε ότι το Κογκρέσο πιθανότατα δεν θα εγκρίνει τις πωλήσεις κινητήρων στην Τουρκία.
«Δεν είναι μυστικό ότι η γενική διάθεση για την Τουρκία στο Κογκρέσο είναι πολύ ζοφερή. Παρατηρώ ένα είδος υπερβολικής αισιοδοξίας στην Άγκυρα για έναν κινητήρα κατασκευής των ΗΠΑ», δήλωσε ο Ozgur Eksi, αμυντικός αναλυτής με έδρα την Άγκυρα.
Η Turkish Aerospace Industries (TAI), μια αδελφή εταιρεία της Tusas Engine Industries σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει το TF-X. Πηγή της TAI, η οποία μίλησε στο Defense News υπό τον όρο της ανωνυμίας, είπε ότι «η Ρωσία έχει την τεχνολογία στην αεροακουστική, την αεροθερμοδυναμική και την υποδομή για να κατασκευάσει ένα μαχητικό αεροσκάφος. Η Ρωσία έχει την τεχνολογία [στο μαχητικό της Su-57] για να κατασκευάσει έναν κινητήρα στροβιλοκινητήρα πέμπτης γενιάς. Η συνεργασία θα περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρονικά συστήματα, σύστημα πρόωσης, ραντάρ, αισθητήρες, καθίσματα εκτίναξης και συστήματα διασύνδεσης δεδομένων».
Η Προεδρία των Αμυντικών Βιομηχανιών εξέδωσε πρόσφατα αίτημα (RFP) για προτάσεις προς τουρκικές εταιρείες για την ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα για την τροφοδοσία του TF-X. Ο Ντεμίρ είπε ότι το RFP στοχεύει στη δημιουργία ενός οδικού χάρτη για την κατασκευή κινητήρων μαχητικών αεροσκαφών στην Τουρκία.
«Το [RFP] είναι ένα νέο βήμα στην εθνική μας προσπάθεια ανάπτυξης κινητήρων», είπε.
Τον Ιούλιο του 2019, οι ΗΠΑ απομάκρυναν την Τουρκία από το αμερικανικό, πολυεθνικό πρόγραμμα F-35 Joint Strike Fighter, ως απάντηση στην απόφαση της Άγκυρας να αποκτήσει και να αναπτύξει το ρωσικής κατασκευής αντιπυραυλικό σύστημα S-400.
Η Τουρκία έκτοτε έδωσε ρυθμό στο πρόγραμμα TF-X. Η κυβέρνηση διέθεσε επιπλέον 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για τη Φάση 1 του προγράμματος TF-X. Συνολικά 6.000 μηχανικοί εργάζονται στο πρόγραμμα και η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία δήλωσε ότι, σύντομα θα κατασκευάσει το πρώτο της υπόστεγο για το αεροσκάφος. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας είπε νωρίτερα φέτος ότι θα κατασκευάσει επίσης τη δεύτερη καλύτερη αεροδυναμική σήραγγα στην Ευρώπη για το TF-X.
Η Τουρκία σκοπεύει να βγάλει το πρώτο TF-X από το υπόστεγο το 2023 και να το πετάξει το 2025 ή το 2026.
Τον Νοέμβριο, η Τουρκία αποφάσισε επίσης να αγοράσει μια παρτίδα 40 μαχητικών F-16 Block 70.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.