Το πρόγραμμα FCAS θα μετασχηματίσει την Αμυντική Βιομηχανία της Ισπανίας σε μια δεκαετία - Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα
Το τριεθνές πρόγραμμα Future Combat Air System έχει φιλόδοξα σχέδια να προσφέρει στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία μια πληθώρα νέων δυνατοτήτων, από μαχητικά αεροσκάφη και drones έως εξελιγμένους αισθητήρες και τεχνολογία stealth. Για την Ισπανία, είναι επίσης μια τεράστια ευκαιρία να παρουσιάσει την αμυντική-βιομηχανική της βάση σε μια πολυεθνική σκηνή.
Η χώρα υπέγραψε επίσημα στο γαλλογερμανικό πρόγραμμα το 2019, με στόχο όχι μόνο να εξοπλίσει τις ένοπλες δυνάμεις της με οπλικά συστήματα τελευταίας γενιάς, αλλά και να εξασφαλίσει ότι οι δικές της εταιρείες λαμβάνουν ίσο μερίδιο εργασίας στο πρόγραμμα μαζί με τους συναδέλφους τους από το Παρίσι και το Βερολίνο. Αυτά δήλωσαν στρατιωτικοί αξιωματούχοι κατά τη διάρκεια της διετούς διάσκεψης FEINDEF στη Μαδρίτη της Ισπανίας.
Ένας βασικός παράγοντας στην απόφαση της Ισπανίας να συμμετάσχει στο πρόγραμμα ήταν να «αποκτήσει δυνατότητες» και να διασφαλίσει μεγαλύτερη αυτονομία για την εθνική της βιομηχανική βάση, δήλωσε ο συνταγματάρχης της ισπανικής αεροπορίας Luis Villar Coloma κατά τη διάρκεια πάνελ της Τετάρτης στην έκθεση.
Η Coloma ηγείται της διεύθυνσης σχεδιασμού, τεχνολογίας και καινοτομίας του Υπουργείου Άμυνας. Σημείωσε ότι οι τεχνολογίες διπλής χρήσης που αναπτύσσονται για το Future Combat Air System, ή FCAS - που σημαίνει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολιτικούς και στρατιωτικούς χώρους - θα χρησιμεύσουν ως «στρατηγικό στοιχείο για την εθνική άμυνα και την εθνική οικονομία».
Καθώς το πρόγραμμα μπαίνει στη φάση της έρευνας και ανάπτυξης — που ονομάζεται «1B» και αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 — οι ισπανικές εταιρείες ενσωματώνονται και στους επτά τεχνολογικούς πυλώνες.
Η Indra είναι ο κύριος βιομηχανικός εταίρος της χώρας, ενώ η Dassault εκπροσωπεί γαλλικές εταιρείες και η Airbus ηγείται της βιομηχανικής συμμετοχής της Γερμανίας. Η Indra είναι επίσης ο κύριος ανάδοχος για την ανάπτυξη νέων αισθητήρων, καθώς και συνεργάτης για την κατασκευή των προηγμένων συστημάτων cloud μάχης και προσομοίωσης.
Η ισπανική θυγατρική της Airbus αντιπροσωπεύει τη Μαδρίτη στον πυλώνα των μαχητικών επόμενης γενιάς και είναι ο ηγέτης στην τεχνολογία χαμηλής παρατηρητικότητας/stealth. Η ITP Aero βοηθά στην ανάπτυξη του προηγμένου κινητήρα τζετ.
Η Ισπανία συμβάλλει στον πυλώνα απομακρυσμένων αερομεταφορέων μέσω του συνασπισμού SATNUS ή Ισπανικής Συμμαχίας Τεχνολογιών για Μη Επανδρωμένα Συστήματα NGWS. Η SATNUS, που ιδρύθηκε τον Μάιο, περιλαμβάνει τις εταιρείες SENER Aerospacial, GMV και Tecnobit-Grupo Oesia.
Πρόσθετες τοπικές εταιρείες και θυγατρικές αναμένεται να εμπλακούν στις φάσεις 1Β και 2, όταν θα ξεκινήσουν οι επιδείξεις. Αυτές οι φάσεις έχουν προγραμματιστεί να διαρκέσουν σχεδόν μια δεκαετία, με ένα πρωτότυπο μαχητικού να αναμένεται μέχρι το 2027 και η κατασκευή να ξεκινά το 2030 για να έχει ένα λειτουργικό «σύστημα συστημάτων» στο διαδίκτυο μέχρι το 2040.
Η Μαδρίτη σκοπεύει να διασφαλίσει ότι η βιομηχανική της βάση θα διατηρήσει τουλάχιστον το ένα τρίτο του μεριδίου εργασίας καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του προγράμματος. Το Υπουργείο Άμυνας έχει εκπονήσει ένα βιομηχανικό και τεχνολογικό σχέδιο για την καλύτερη υποστήριξη της βάσης του και μίλησε με περισσότερες από 170 εταιρείες για να πλαισιώσει αυτό το σχέδιο, είπε ο Αντισυνταγματάρχης του Ισπανικού Στρατού Χοσέ Μανουέλ Τσάβες, ο οποίος υποστηρίζει το τμήμα αμυντικής βιομηχανικής πολιτικής του υπουργείου.
Η συμμετοχή της Ισπανίας στο πρόγραμμα μέχρι στιγμής έχει απασχολήσει περισσότερα από 220 άτομα και υποστηρίζει εταιρείες που καλύπτουν περισσότερο από το 75% της ισπανικής επικράτειας, σημείωσε ο Chaves. Αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί καθώς προχωρούν οι επόμενες δύο φάσεις και η Μαδρίτη έχει δεσμεύσει 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ (2,9 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για τη φάση ανάπτυξης τεχνολογίας, σύμφωνα με το υπουργείο.
Για τους ηγέτες του κλάδου, το FCAS είναι μια ευκαιρία για τις τοπικές επιχειρήσεις να δείξουν στην υπόλοιπη Ευρώπη τι είναι ικανές να παράγουν.
Υπάρχει «τεράστια ευκαιρία» για το ισπανικό εργατικό δυναμικό να βοηθήσει στη δημιουργία των τεχνολογιών αιχμής του μέλλοντος, «όταν έχουμε τη φιλοδοξία», δήλωσε ο Miguel Angel Morin Martín, επικεφαλής της FCAS της Airbus Ισπανίας. Η χώρα μπορεί να υπερηφανεύεται για «μηχανικούς υψηλής ειδίκευσης» έτοιμους και πρόθυμους να συμμετάσχουν, ακόμη κι αν δεν έχουν τόση εμπειρία σε ορισμένους τεχνολογικούς τομείς όπως οι Γάλλοι και Γερμανοί συνάδελφοί τους, σημείωσε.
«Πιστεύω ότι το FCAS μπορεί να είναι η μοναδική ευκαιρία να ανταποκριθείς στην πρόκληση και να αρχίσεις να εργάζεσαι», πρόσθεσε ο Morin Martín.
Οι τεχνολογίες και οι δυνατότητες που αναπτύσσονται για την FCAS έχουν τη δυνατότητα «να μεταμορφώσουν πλήρως τον αμυντικό τομέα» τα επόμενα 10 χρόνια, δήλωσε ο διευθυντής της Indra FCAS Manuel Rodriguez Cerezo.
Αναγνώρισε ότι ο δρόμος μέσω ενός τέτοιου μετασχηματισμού δεν θα είναι εύκολος και είπε ότι ο βιομηχανικός τομέας δεν είναι αμέτοχος στις προκλήσεις που έρχονται. Αλλά θα γίνει με το «καλύτερο πνεύμα βιομηχανικής συνεργασίας» για να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι εθνικές δυνατότητες και να συνεργαστεί περαιτέρω με τη Γαλλία και τη Γερμανία «για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης», πρόσθεσε.
Αξιωματούχοι του κλάδου αναμένουν ότι η πολυαναμενόμενη φάση έρευνας & ανάπτυξης θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022. Τον Σεπτέμβριο, οι ηγέτες των τριών κυβερνήσεων επισημοποίησαν μια συμφωνία για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο, αλλά οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι του κλάδου πρέπει επίσης να ολοκληρώσουν το δικό τους συμβόλαιο.
Η Airbus, η Dassault και η Indra ολοκληρώνουν αυτό το συμβόλαιο και θα πρέπει να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους, αφού «βελτιωθεί» ο ρόλος κάθε εταιρείας στους επτά πυλώνες, είπε ο Rodriguez Cerezo στο Defense News στο συνέδριο.
«Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι όλες οι συμφωνίες έχουν συντονισθεί τέλεια πριν υπογράψουμε το έγγραφο», είπε.
Από defensenews.com
Υ.Γ
Εμείς που βρισκόμαστε...τι σχεδιάζουμε...υπάρχει βούληση για συμμετοχή μας στο πρόγραμμα..;
Η Ένωση Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας και Άμυνας (ΕΕΛΕΑΑ), στην οποία είχα την τιμή να εκλεγώ ως Γενικός Γραμματέας, εδώ και δυο χρόνια (από τον Μαρ. 2019) κατέθεσε την πρόταση της για συμμετοχή στο πρόγραμμα του ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους 6ης γενιάς
Για την ιστορία σας θυμίζουμε την σχετική επιστολή της ΕΕΛΕΑΑ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.