«Καμία εταιρεία δεν έχει ανοσία»: Τα δεινά της εφοδιαστικής αλυσίδας επιβαρύνουν τις αμυντικές βιομηχανίες
Περισσότερο από ενάμιση χρόνο αφότου η πανδημία COVID-19 άρχισε να κλονίζει τις αλυσίδες εφοδιασμού σε όλο τον κόσμο, η αμυντική βιομηχανία εξακολουθεί να παλεύει με τις επιπτώσεις της και ψάχνει να βρει το βηματισμό της εν μέσω της αναταραχής.
Από τις τεράστιες παραδόσεις χάλυβα και αλουμινίου που απαιτούνται για την κατασκευή των πλοίων και μαχητικών αεροσκαφών, μέχρι τα φρένα του συστήματος προσγείωσης, έως τόσο μικρά αντικείμενα όπως ημιαγωγοί, οι ελλείψεις ή οι καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, έχουν ανατρέψει τα σχέδια αμυντικών εταιρειών όλων των μεγεθών.
Αλλά όσοι εργάζονται στην αμυντική βιομηχανία ξεκαθαρίζουν όλο και περισσότερο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν — και οι αξιωματούχοι του Πενταγώνου λαμβάνουν υπόψη τους και εξετάζουν τι σημαίνει αυτό για τη δική τους υποστήριξη.
Τα δεινά της εφοδιαστικής αλυσίδας που πυροδότησε η πανδημία, ήταν ένα επαναλαμβανόμενο θέμα κατά τη διάρκεια πρόσφατων κλήσεων για τα κέρδη των εργολάβων. Η μια μεγάλη αμυντική εταιρεία μετά την άλλη επεσήμαναν τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν, σε ορισμένες περιπτώσεις ως εξήγηση για χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις.
Αυτά τα ζητήματα επέφεραν σημαντικό πλήγμα στην αεροδιαστημική και αμυντική βιομηχανία, σύμφωνα με την Ένωση Αεροδιαστημικών Βιομηχανιών. Το 2020, ο κλάδος στο σύνολό του έχασε περισσότερες από 87.000 θέσεις εργασίας, ή περίπου το 4% του αριθμού των εργαζομένων του 2019, σύμφωνα με έκθεση στοιχείων και αριθμών του που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο.
Και το 64 % αυτών των απωλειών - τουλάχιστον 55.700 θέσεις εργασίας - οφείλονταν στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, που παγίδευσαν ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε εθνικό επίπεδο, δήλωσε ο John Luddy, αντιπρόεδρος του AIA για την πολιτική εθνικής ασφάλειας, σε δήλωση στο Defense News.
Τα προβλήματα των αλυσίδων εφοδιασμού μπορεί να προκύψουν από διάφορα ζητήματα, όπως η έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή ζωτικών εξαρτημάτων, η συμφόρηση κατά την προσπάθεια μεταφοράς τελικών αντικειμένων, όπως έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων μεταφοράς, λιμάνια χωρίς αρκετό κόσμο για εκφόρτωση αποστολών, ή έλλειψη διαθέσιμων φορτηγών για να τα μεταφέρουν σε όλη τη χώρα. Οι προκλήσεις χρηματοδότησης επέφεραν επίσης ένα άλλο πλήγμα σε αυτές τις μικρές επιχειρήσεις.
«Επειδή οι κατασκευαστές βασίζονται στα ζωτικά εξαρτήματα και τα προϊόντα που παράγουν αυτές οι [μικρές και μεσαίες αεροδιαστημικές και αμυντικές] εταιρείες, όπως μπουλόνια, καλωδιώσεις, σωλήνες και ηλεκτρονικά είδη, αυτές οι απώλειες σε υπαλλήλους, έσοδα και προϊόντα είχαν σοβαρές επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο. η υπόλοιπη βιομηχανία A&D».
Ορισμένες εταιρείες έχουν εξετάσει τα προβλήματα εργατικού δυναμικού που οφείλονται στον COVID και συμβάλλουν σε ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Πριν από τα εμβόλια, αυτό καθοδηγούνταν συνήθως από την ανάγκη διατήρησης της κοινωνικής απόστασης και το εργατικό δυναμικό που ανησυχούσε για τη μόλυνση του επικίνδυνου ιού. Τώρα, οι διαμάχες που αφορούν τις εντολές εμβολίων ρίχνουν μια νέα σφαίρα στις προσπάθειες των εταιρειών να παραμείνουν πλήρως στελεχωμένες.
Οι μικρές εταιρείες με μικρότερα περιθώρια κέρδους βρήκαν ιδιαίτερα δύσκολες τις αναταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, δήλωσε ο ML Mackey, πρόεδρος του τμήματος μικρών επιχειρήσεων για την National Defense Industrial Association και διευθύνων σύμβουλος του εργολάβου αμυντικού IT Beacon Interactive Systems.
«Όταν κάτι μας χτυπά, τα κύματα είναι πολύ πιο δύσκολα», είπε ο Mackey σε μια συνέντευξη στις 19 Νοεμβρίου. "Ένα μεγάλο πλοίο μπορεί να διαχειριστεί τα κύματα, αλλά ένα κανό, είναι σε δίνη."
Αυτές οι μικρές εταιρίες τείνουν να είναι εταιρείες «εξειδικευμένες» που ειδικεύονται σε ένα στοιχείο ή μερικά προϊόντα, είπε ο Mackey. Αυτά τα μέρη, αν και είναι εξειδικευμένα, μπορεί να είναι κρίσιμα για τις ένοπλες δυνάμεις, για να διατηρήσουν λειτουργικά αεροπλάνα, οπλικά συστήματα ή άλλα συστήματα και εξοπλισμό, είπε.
Πολλές αμυντικές εταιρείες με τις οποίες επικοινώνησε το Defense News αρνήθηκαν να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες για τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας τους, αντ' αυτού αναφέρθηκαν σε δηλώσεις που έγιναν από στελέχη κατά τη διάρκεια κλήσεων για τα κέρδη ή σε άλλα δημόσια φόρουμ.
Αλλά ακόμη και αυτές οι περιορισμένες δηλώσεις μιλούν πολύ για το πώς τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν δοκιμάσει την αμυντική βιομηχανία.
Ο John Mollard, ενεργός οικονομικός διευθυντής της Lockheed Martin, δήλωσε σε πρόσκληση στις 26 Οκτωβρίου μεγαλύτερα από τα αναμενόμενα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της στο τμήμα αεροναυπηγικής —ιδιαίτερα στην παραγωγή F-35— καθώς και στα τμήματα ελέγχου βλημάτων και διαστημικής, που εκτείνεται σε πολλούς προμηθευτές, μείωσε τις πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο. Ο Mollard είπε ότι αυτές οι διαταραχές «υπογραμμίζουν το γεγονός ότι πολλοί από τους προμηθευτές μας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το οικονομικό άγχος που προκαλείται από την παγκόσμια πανδημία».
Είπε ότι οι προμηθευτές διπλής χρήσης - αυτοί που κατασκευάζουν εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται τόσο από τον στρατιωτικό όσο και από τον πολιτικό αεροδιαστημικό τομέα - αντιπροσώπευαν πολλές από τις προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού που αντιμετώπισε η Lockheed.
Η Lockheed έχει λάβει μέτρα για να βοηθήσει τους προμηθευτές της να παραμείνουν στη ζωή, είπε ο Mollard, μεταξύ άλλων με την επιτάχυνση των πληρωμών δισεκατομμυρίων προς τις εταιρείες που αποτελούν την αλυσίδα εφοδιασμού της.
Και, είπε, η Lockheed σχεδιάζει να συνεχίσει να κατευθύνει αυτές τις πληρωμές προς τους προμηθευτές που έχουν πληγεί από την πανδημία —ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις— μέχρι το τέλος του 2022, για να βεβαιωθεί ότι μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν. Η Lockheed αρχικά πίστευε ότι θα ήταν σε θέση να σταματήσει αυτές τις επιταχυνόμενες πληρωμές μετά από αυτό το έτος, είπε ο Mollard.
«Αν και είναι εθελοντικό, δεν είναι 100% αλτρουιστικό», αναγνώρισε. «Χρειαζόμαστε την αλυσίδα εφοδιασμού μας να είναι επιτυχημένη για να είμαστε επιτυχημένοι».
Ο Greg Hayes, διευθύνων σύμβουλος της Raytheon Technologies, δήλωσε σε μια κλήση στις 26 Οκτωβρίου ότι, η εταιρεία του σημείωσε πλήγμα από πωλήσεις 275 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω ενός συνδυασμού προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού και της έλλειψης αρκετών υπαλλήλων για να κάνουν τη δουλειά. Ο Hayes είπε ότι το «κομμάτι των ανθρώπων» αντιπροσώπευε περίπου το ένα τρίτο αυτής της απώλειας 275 εκατομμυρίων δολαρίων, πράγμα που σημαίνει ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας κόστισαν στην εταιρεία περίπου 180 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Hayes είπε ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν πηγάζουν από έναν μόνο προμηθευτή, αλλά επισήμανε αντίθετα τις εκτεταμένες προκλήσεις όσον αφορά την απόκτηση εξαρτημάτων και πρώτων υλών.
«Σκεφτείτε ότι οι τιμές του αλουμινίου θα ανέβουν, σκεφτείτε το χάλυβα, όλες τις βασικές πρώτες ύλες, τους χρόνους παράδοσης που καθυστερούν και είναι απλώς πιο δύσκολο να φέρετε το υλικό στην πόρτα εγκαίρως», είπε ο Hayes.
Ο Hayes είπε ότι το πρόβλημα της έλλειψης εργατικού δυναμικού είναι πιθανό να συνεχιστεί και το νέο έτος. Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, είπε ότι οι ευρύτεροι εμβολιασμοί θα μπορούσαν να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των ανθρώπων στην ασφάλεια των αεροπορικών ταξιδιών και να επιταχύνουν την ανάκαμψη του κλάδου.
Ο Chris Kubasik, διευθύνων σύμβουλος της L3Harris Technologies, δήλωσε στα κέρδη της εταιρείας στις 29 Οκτωβρίου ότι οι ελλείψεις ηλεκτρονικών εξαρτημάτων τους τελευταίους μήνες της προκάλεσαν ένα πλήγμα —ιδιαίτερα στο τμήμα συστημάτων επικοινωνίας, καθώς και σε αεροσκάφη πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης— και οδήγησε να περιορίσει ελαφρώς τις προσδοκίες της για αύξηση των πωλήσεων.
«Καμία εταιρεία δεν είναι απρόσβλητη, συμπεριλαμβανομένης της L3Harris, από τις παγκόσμιες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού», δήλωσε ο Kubasik.
Είπε ότι αναμένει τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας να συνεχιστούν μέχρι το 2022, με την ανάκαμψη να ξεκινά στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Αλλά η L3 έχει επίσης αναζητήσει λύσεις. Ο Jay Malave, ο οικονομικός διευθυντής της L3, είπε ότι η εταιρεία αναζήτησε εναλλακτικές πηγές και ανταλλακτικά και μάλιστα επανασχεδίασε ορισμένα από τα ηλεκτρονικά εξαρτήματά της.
Ο Dirk Lesko, πρόεδρος της General Dynamics Bath Iron Works στο Μέιν, είπε στο Defense News ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας συμβαίνουν σε μια ποικιλία βιομηχανιών και πωλητών.
«Είναι κάπως απρόβλεπτο», είπε ο Λέσκο. «Και είναι για όλα, απλά και σύνθετα πράγματα που αγοράζουμε».
Ο Αντιπτέραρχος Κλίντον Χινότε, αναπληρωτής αρχηγός του επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας για θέματα στρατηγικής, ολοκλήρωσης και απαιτήσεων, δήλωσε σε ένα διαδικτυακό πάνελ της 16ης Νοεμβρίου ότι, ο στρατός βιώνει τα ίδια ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας με τον κόσμο των πολιτών. Εάν ξεσπούσε μια μεγάλη σύγκρουση, η εύθραυστη υλικοτεχνική υποδομή του στρατού θα μπορούσε να αποδειχθεί ευάλωτη, είπε ο Χινότε.
"Βλέπουμε σίγουρα τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού των πολιτών αυτή τη στιγμή", είπε ο Χινότε. «Αυτά εκδηλώνονται επίσης σε στρατιωτικές αλυσίδες εφοδιασμού. Από πολλές απόψεις, αυτές οι αλυσίδες εφοδιασμού είναι εύθραυστες και οφείλουμε να λάβουμε αποφάσεις για να τις κάνουμε πιο ανθεκτικές και λιγότερο εύθραυστες».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.