Οι αξιωματούχοι του κλάδου είναι έτοιμοι να προχωρήσουν στην κατασκευή του Eurodrone, του κορυφαίου προγράμματος μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων στην Ευρώπη, αλλά η επίσημη σύμβαση χρειάζεται πρώτα μια ακόμη υπογραφή.
Μια συμφωνία θα μπορούσε να υπογραφεί τους επόμενους «μερικούς μήνες», όταν και οι τέσσερις χώρες-εταίροι ολοκληρώσουν τις διαδικασίες αναθεώρησής, δήλωσε η Daniela Lohwasser, επικεφαλής μηχανικός Eurodrone για την Airbus Defense and Space, κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής ενημέρωσης μέσων ενημέρωσης την Τρίτη.
«Έχουμε το πράσινο φως από τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Γαλλία και βρισκόμαστε στη φάση της αναμονής, βασικά κάθε μέρα τώρα, για την Ισπανία», είπε ο Lohwasser. Μόλις η Μαδρίτη εγγραφεί επίσημα, «θα χρειαστούν ίσως μερικοί μήνες ακόμα μέχρι να είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε επιτέλους για την πλήρη υπογραφή του συμβολαίου», πρόσθεσε.
Οι εταίροι του κλάδου — που περιλαμβάνουν την Airbus που εκπροσωπεί τη Γερμανία και την Ισπανία, μαζί με τη γαλλική Dassault Aviation και την ιταλική Leonardo — είναι έτοιμοι να υπογράψουν τη σύμβαση «από την πλευρά μας», σημείωσε. Οι αξιωματούχοι της Airbus ανέμεναν προηγουμένως να υπογραφεί η σύμβαση στις αρχές του 2021. Μόλις στεγνώσει το μελάνι, οι εταίροι του κλάδου αντιμετωπίζουν ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα, με μια προκαταρκτική αναθεώρηση σχεδιασμού να αναμένεται να πραγματοποιηθεί 18 μήνες αργότερα και μια πρώτη πτήση εντός των επόμενων πέντε ετών, πρόσθεσε ο Lohwasser.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο μεγάλο συμβόλαιο που εκκρεμεί ακόμα. Η Airbus δεν έχει ακόμη επιλέξει προμηθευτή κινητήρα για το πρόγραμμα Eurodrone και εξετάζει προτάσεις από δύο προμηθευτές για την κατασκευή έως και 120 συστημάτων πρόωσης, είπε. «Εργαζόμαστε για την οριστικοποίηση των τελευταίων προσφορών. … Το σχέδιο είναι ότι αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης, θα ανακοινώσουμε τον πλειοδότη του κινητήρα, αλλά όχι πριν.”
Η Lohwasser επιβεβαίωσε ότι το Eurodrone θα έχει δύο κινητήρες, σημειώνοντας ότι ενώ το αρχικό κόστος θα είναι υψηλότερο με τον διπλό κινητήρα, θα απαιτείται λιγότερη συντήρηση και επομένως χαμηλότερο κόστος κύκλου ζωής. «Βλέπουμε όλο και περισσότερα μη επανδρωμένα οχήματα με διπλούς κινητήρες...», είπε.
Το πρόγραμμα Eurodrone αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 7.000 θέσεις εργασίας στις χώρες εταίρους του. Στην Ισπανία και τη Γερμανία, η Airbus σχεδιάζει να απασχολήσει πάνω από 1.000 νέους εργαζόμενους ειδικά για το έργο, είπε ο Lohwasser.
Το drone μεσαίου ύψους πτήσης, μεγάλης αντοχής (MALE) περιλαμβάνει βασικούς εταίρους τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία, αλλά η Airbus αναμένει να συμμετάσχουν περισσότερα κράτη μετά την υπογραφή μιας επίσημης σύμβασης. Οι τέσσερις σημερινοί εταίροι έχουν παραγγείλει 20 συστήματα - τα οποία περιλαμβάνουν το καθένα δύο σταθμούς εδάφους και τρία αεροσκάφη - για να διασφαλίσουν τη λειτουργία χωρίς στάση με ένα drone στον αέρα, ένα σε συντήρηση και ένα έτοιμο για απογείωση ανά πάσα στιγμή. Η Γερμανία έχει επιλέξει επτά συστήματα, ενώ η Ιταλία έχει δεσμευτεί για πέντε, και η Ισπανία και η Γαλλία θα αγοράσουν η καθεμία τέσσερα συστήματα.
Η Airbus Germany είναι ο κύριος ανάδοχος και είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση πτήσεων και το σύστημα ολοκλήρωσης εναέριου χώρου, μαζί με τα όργανα προσγείωσης και τους σταθμούς ελέγχου εδάφους. Εν τω μεταξύ, η Airbus Spain σχεδιάζει και παράγει τα συστήματα άτρακτου και εκκένωσης, το σύστημα κρίσιμου ελέγχου ασφάλειας εδάφους, τα στοιχεία επικοινωνίας που σχετίζονται με την ασφάλεια και τακτικά, καθώς και τα συστήματα κινητήρα και καυσίμου.
Η Dassault Aviation είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του συστήματος ασφαλούς πτήσης και προσγείωσης, της επικοινωνίας της αποστολής, του κεντρικού συστήματος συντήρησης αέρα, των κεντρικών συστημάτων συντήρησης εδάφους αλλά και κινητών μονάδων. Τέλος, η Leonardo θα σχεδιάσει και θα παράγει τις πτέρυγες, καθώς και το αερομεταφερόμενο σύστημα ηλεκτρικού και περιβαλλοντικού ελέγχου, το σύστημα αερομεταφερόμενων αποστολών και το αερομεταφερόμενο οπλικό σύστημα.
Η τελική συναρμολόγηση θα πραγματοποιηθεί στο Manching της Γερμανίας, ανακοίνωσε η Airbus πέρυσι.
Ενώ το πρόγραμμα και οι συμβάσεις κινητήρων δεν έχουν ακόμη επισημοποιηθεί, η Airbus έχει προχωρήσει γρήγορα στην ανάπτυξη πρώιμων σχεδίων. Το Eurodrone αναμένεται να έχει μήκος πάνω από 52 πόδια και ύψος σχεδόν 20 πόδια με άνοιγμα φτερών 98 πόδια - περίπου στο μέγεθος ενός αεροσκάφους Α320, σημείωσε η Lohwasser.
Το μεγαλύτερο αποτύπωμα θα δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στα έθνη να επιλέγουν ποιους αισθητήρες θα τοποθετήσουν στην πλατφόρμα, πρόσθεσε. Κάθε σύστημα θα περιλαμβάνει πέντε σταθμούς για την υποστήριξη πακέτων όπλων, πρόσθετων δεξαμενών καυσίμων ή άλλες δυνατότητες που αρμόζουν στις ανάγκες της κάθε χώρας.
«Ότι κι αν επιλέξουν, τα οπλικά συστήματα δεν αποτελούν μέρος αυτής της εξέλιξης», είπε η Lohwasser. «Αυτό που κάνουμε είναι... να δημιουργήσουμε διατάξεις έτσι ώστε αν αργότερα κάποιος θελήσει να αναπτύξει κάτι, είναι δυνατό».
Το Eurodrone πρόκειται επίσης να σχεδιαστεί για ενσωμάτωση στον πολιτικό τομέα, ώστε να επιτρέπει ένα ευρύ φάσμα αποστολών. «Δεν χρειάζεται να πάμε για παρακάμψεις για να διασφαλίσουμε ότι θα φτάσουμε σε αυτήν και σε εκείνη την τοποθεσία έκτακτης ανάγκης», είπε η Lohwasser. «Λόγω της υψηλής αξιοπιστίας και ευρωστίας, μπορούμε να κάνουμε άμεσο σχεδιασμό διαδρομής πτήσης — αυτό εξοικονομεί καύσιμα και στο τέλος ακόμη και εκπομπές CO2».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.