Μεγάλης σημασίας η σημερινή Αμυντική Συμφωνία με την Γαλλία...λάθος η μη αναφορά στον εθνάρχη Καραμανλή, τον Ζισκάρ Ντ' Eστέν και τα Mirage F-1


Αυτό ήταν το κλείσιμο της ομιλίας του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αμέσως μετά την υπογραφή της Συμφωνίας «Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης για τη Συνεργασία στην Άμυνα και στην Ασφάλεια» Ελλάδας – Γαλλίας, στο Μέγαρο των Ηλυσίων...

“Από τις ακτές της Μασσαλίας άλλωστε εκεί όπου έφτασαν το 600 π.Χ. οι πρώτοι Ίωνες θαλασσοπόροι ξεκίνησαν και οι Γάλλοι φιλέλληνες για να πλεύσουν και να ενισχύσουν την επαναστατημένη χώρα μου.  Και οι δεσμοί μας αυτοί όλο και δυναμώνουν.

Κύριε Πρόεδρε, σήμερα μιλάμε για φρεγάτες. Δεν είναι όμως, παρά οι “απόγονοι”των θωρηκτών “Ύδρα”, “Σπέτσαι” και “Ψαρά”, που ο Χαρίλαος Τρικούπης παρήγγειλε στα ναυπηγεία της Χάβρης. Όταν, ήδη από το 1884, μια γαλλική ναυτική αποστολή συμμετείχε στην αναδιοργάνωση του ελληνικού ναυτικού, υπό τον Ναύαρχο Laurent Jospeh Lejeune. Έναν συμπατριώτη σας από την Αμιένη, κύριε Πρόεδρε. Όπως μιλάμε και για τα Rafale. Τους “διαδόχους”, δηλαδή, του «Αετού» του «Γύπα», του «Δαίδαλου» και του «Ιέρακα». Γιατί αυτά τα 4 γαλλικά «Henri Farman ΙΙ» έγιναν, το 1912, η πρώτη ελληνική μοίρα στρατιωτικής αεροπορίας. Με πρωτοβουλία του Ελευθέριου Βενιζέλου, ο οποίος, μάλιστα, επέλεξε ο ίδιος τα ονόματά τους.”

Όμως δεν υπήρξε καμιά αναφορά-μνεία για την ηρωϊκή πράξη του Κωνσταντίνου Καραμανλή ο οποίος χειρίστηκε την παραγγελία των Mirage F1CG, αμέσως μετά την μεταπολίτευση και με την Τουρκία έτοιμη να εισβάλει σε ελληνικά νησιά.

Δεν αναφέρθηκε ο κ. Πρωθυπουργός σε αντιδιαστολή με τον Τρικούπη και Ελ. Βενιζέλο, για την προσωπικότητα του Εθνάρχη. Ο οποίος εκμεταλλευόμενος την προσωπική του σχέση με τον Γάλλο πρόεδρο Ζισκάρ Ντ’ Εστέν, έκανε μία πρωτοφανή κίνηση για τα ελληνικά χρονικά, κίνηση που έμεινε στην ιστορία και κυριολεκτικά αφόπλισε τους τούρκους στην πιο κρίσιμη στιγμή.

Σας θυμίζουμε την ιστορία των Mirage F-1

Οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε αποφασίσει να συγκρουστεί με το ΝΑΤΟ λόγω της απαράδεκτης στάσης των ΗΠΑ και της μεγάλης Βρετανίας, η οποία μάλιστα που είχε αρνηθεί αεροπορική κάλυψη στην νηοπομπή που ήθελε να στείλει στην Κύπρο. Η Ελλάδα χρειαζόταν αμέσως οπλικά συστήματα αλλά και άμεση προστασία απέναντι στην τουρκική απειλή. Με μία Τουρκία που μετά την εισβολή στην Κύπρο, ετοιμαζόταν και για κατάληψη νησιών στο Αιγαίο.

Εκεί λοιπόν φάνηκε η προσωπικότητα του Εθνάρχη. Ο οποίος εκμεταλλευόμενος την προσωπική του σχέση με τον Γάλλο πρόεδρο Ζισκάρ Ντ’ Εστέν, έκανε μία πρωτοφανή κίνηση για τα ελληνικά χρονικά, κίνηση που έμεινε στην ιστορία και κυριολεκτικά αφόπλισε τους τούρκους στην πιο κρίσιμη στιγμή.

Παράλληλα με την παραγγελία 40 Mirage F1CG, απαίτησε την άμεση παράδοση τους. Και όντως τα πρώτα αεροσκάφη παραδόθηκαν στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 1975!  

 

Στις 5 Αυγούστου του 1975 προσγειώθηκαν στην Τανάγρα τα δύο πρώτα Mirage F.1CG. Ήταν το 101 και το 102. Την επομένη ημέρα έφτασαν άλλα εφτά, τα: 103, 106, 107, 108, 109, 110 και 111. Τα είχαν φέρει έλληνες χειριστές. Όμως και πέτυχε κάτι άλλο, ακόμα πιο σημαντικό. Αυτό που πρέπει να απαιτήσει άμεσα η ελληνική κυβέρνηση οφείλει κι αυτή να επιτύχει, όπως ακριβώς τα είχε καταφέρει ο Εθνάρχης.

Απαίτησε στο μεσοδιάστημα της παράδοσης του συνόλου των αεροσκαφών, δηλαδή μέχρι το 1977, η γαλλική πολεμική αεροπορία να παρέχει πλήρη κάλυψη στην Ελλάδα για τις αμυντικές τις ανάγκες! Μπορεί πολλοί να θεώρησαν αυτή την επιτυχία του Κωνσταντίνου Καραμανλή ως «αστικό μύθο».

Ή αλήθεια όμως αποκαλύφθηκε μέσα από συνέντευξη του ίδιου του Γάλλου προέδρου, Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν που δημοσιεύθηκε στη γαλλική «Διεθνή Επιθεώρηση» το φθινόπωρο του 2008, στο τεύχος 121 και το οποίο η εφημερίδα το «ΠΑΡΟΝ» είχε αναδημοσιεύσει στο φύλλο της 7ης Δεκεμβρίου 2008.

Το σχετικό απόσπασμα έχει ως εξής:

«Ο κ. Καραμανλής απηύθυνε λοιπόν στον Ζισκάρ ντ’ Εστέν ένα αίτημα πιεστικό και απόρρητο. Οι Τούρκοι εκτόξευαν σε τακτική βάση απειλές κατά της Ελλάδας – στάση απαράδεκτη για την Αθήνα. Η χώρα όμως βρισκόταν σε θέση αδυναμίας. Απέναντι στο ενδεχόμενο μιας τουρκικής στρατιωτικής επιχειρήσεως, οι Έλληνες, παρά το θάρρος τους, είχαν λίγα μέσα για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους.» «Η πολιτική προτεραιότητα του Κωνσταντίνου Καραμανλή», λέει στη συνέντευξή του ο Ζισκάρ ντ’ Εστέν, «για την ένταξη της Ελλάδας στην Ενωμένη Ευρώπη, συνδεόταν στενά με θέματα ασφάλειας. Η ένταση με την Τουρκία λόγω ιδίως της κατοχής μέρους της Κύπρου και της αμφισβητήσεως του καθεστώτος ορισμένων νήσων στο Αιγαίο πέλαγος, δημιουργούσε μια κατάσταση εξωτερικής ανασφάλειας». «Η συμφωνία που κλείστηκε προέβλεπε ότι κατά την περίοδο κατασκευής των αεροσκαφών και της εκπαιδεύσεως των πιλότων, εάν η Ελλάδα υφίστατο επίθεση, θα θέταμε στη διάθεσή της πολεμικά αεροσκάφη για να την προστατεύσουν. Υπήρχε επομένως δέσμευση από πλευράς Γαλλίας να αποστείλει τις αναγκαίες αεροπορικές δυνάμεις για την άμυνά της», αποκαλύπτει ο γάλλος πρώην Πρόεδρος».

Σχόλια