Η μεγάλη συμφωνία για κατασκευή από την ΕΑΒ Αυτόνομου Εναέριου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων "ΑΡΧΥΤΑΣ" και η "προϊστορία" του "ΑΡΧΥΤΑ"...
Στην ανάπτυξη συστήματος Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (UAV) προχωρά σταθερά η ΕΑΒ, όπως έχει εξαγγελθεί εξάλλου σε διάφορες περιπτώσεις. Η προοπτική εξετάσθηκε κατά πρώτον σε σύσκεψη την οποία συγκάλεσε στις 26 Απριλίου ο υπουργός Οικονομικών Χ. Σταϊκούρας με θέμα την ταχεία προώθηση της Έρευνας και Ανάπτυξης, του καινοτόμου σχεδιασμού και της βιομηχανικής παραγωγής Αυτόνομου Εναερίου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων από την ΕΑΒ.
Σύμφωνα με τα πρώτα δεδομένα, η σχεδίαση του UAV προέρχεται από την ομάδα του ΑΠΘ υπό τον καθηγητή Κύρο Υάκινθο και αφορά ένα αερόχημα τύπου blended wing. Το νέο σχέδιο όμως, θα διαφοροποιείται σε σχέση με τα UAV των οποίων έχει ολοκληρωθεί η ανάπτυξη, στο ότι θα μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται καθέτως (VTOL) χάρη στην ύπαρξη διατάξεων fan (“ανεμιστήρες”).
Το πρόγραμμα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ, έχει λάβει την ονομασία ΑΡΧΥΤΑΣ, από τον αρχαίο μαθηματικό, αστρονόμο, μουσικό και φιλόσοφο που γεννήθηκε το 428 π.χ. στον Τάραντα της Μεγάλης Ελλάδας. Ο Αρχύτας θεωρείται από τους μεγαλύτερους διανοητές της ελληνικής αρχαιότητας. Ήταν ο πρώτος που εφάρμοσε μαθηματικές αρχές στην μηχανική και ο πρώτος που χρησιμοποίησε την αρχή της δράσης αντίδρασης πάνω στην οποία στηρίζεται η λειτουργία των πυραύλων και των αεριωθουμένων αεροπλάνων. Σύμφωνα με μαρτυρία του Φαβωρίνου, ιστορικού των αρχαίων παραδόσεων και του Ρωμαίου Αύλου Γέλλιου -που μεταφέρει τις απόψεις του Πλίνιου του Πρεσβυτέρου από το βιβλίο του “Φυσική Ιστορία”– ο Αρχύτας επινόησε και κατασκεύασε ένα αεριοπροωθούμενο περιστέρι, που αποκλήθηκε «πετομηχανή» ή «περιστερά»Σύμφωνα με πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ, η χρηματοδότηση ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ. και η διάρκεια του προγράμματος είναι 2,5 έτη.
Τελικά την Παρασκευή 27 Αυγ. 2021 παρουσιάσθηκε επίσημα και ανακοινώθηκε η έναρξη του προγράμματος "ΑΡΧΥΤΑΣ"...
Στο μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν η διοίκηση της ΕΑΒ και οι πρυτανικές
αρχές των τριών Πανεπιστημίων, παρουσία του υπουργού Οικονομικών Χρήστου
Σταϊκούρα.
Υπογράφηκε το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του
Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την έρευνα και ανάπτυξη και, εν συνεχεία, τη βιομηχανική παραγωγή τού πρώτου Αυτόνομου Εναέριου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Το μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν η διοίκηση της ΕΑΒ και οι πρυτανικές αρχές των τριών Πανεπιστημίων, παρουσία του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα....Η υλοποίηση του προγράμματος, το οποίο φέρει την ονομασία «Αρχύτας»- από τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο, πολιτικό, στρατηγό, μαθηματικό και μηχανικό που επινόησε την πρώτη αυτόνομη πτητική μηχανή- ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου. .
Ένας "ARCHYTAS" (ΑΡΧΥΤΑΣ) από τα παλιά...
Ένα πρόγραμμα που βασίσθηκε σε μια εργασία (Thesis) του 1990, του UAV Flight Research Laboratory at the Naval Postgraduate School, Monterey, California...
Το πρόγραμμα αφορούσε στην σχεδίαση και κατασκευή του UAV "ARCHYTAS"...βασισμένο στο "AQUILA" καθέτου απογείωσης που χρησιμοποιούσε το US NAVY..
I. INTRODUCTION
A. ARCHYTAS, MAN OR MACHINE
Legend has it that around 400 B.C., a Greek scientist,
statesman and colleague of the philosopher Plato by the name of Archytas conceived of, constructed and successfully flew a mechanical flying bird. Though no trace of the design remains, it is appropriate to adopt this name for the first Unmanned Air Vehicle (UAV) to be designed and built by the UAV Flight Research Laboratory at the Naval Postgraduate School.
The unique features of the aircraft reflect the innovation and creativity marked by UAVs since that beginning 2400 years ago ...
C. AQUILA TO ARCHYTAS
The Archytas design accounts for both the instability of the Aquila design and the veitical hover capability obtained by the incorporation of the TDF. To accomplish this in one airframe, several modifications to the basic Aquila airframe design were made. First, the Archytas was 1/2-scaled from the Aquila. Next, the fuselage was modified to contain the engine mid-fuselage for Center of Gravity (C.G.) thrust in the vertical flight phase and to allow installation of the tail and landing gear mounts for the forward flight mode...
Υπάρχει όμως και άλλος "ΑΡΧΥΤΑΣ"...
H UCANDRONE PC, με την οποία ο όμιλος EFA έχει συνάψει συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας μέσω επένδυσης και βιομηχανικής σύνδεσης, παρουσίασε σειρά «έξυπνων» μη επανδρωμένων αεροχημάτων, μεταξύ των οποίων και το αερόχημα του προγράμματος «Αρχύτας» που υλοποιείται σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό, τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και τον όμιλο EFA.
Υ.Γ
Όντως ήταν μεγάλη η συμφωνία και επιτυχία για κατασκευή από την ΕΑΒ Αυτόνομου Εναέριου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων "ΑΡΧΥΤΑΣ"... ενός προγράμματος με προϊστορία αλλά και με μέλλον όπως θέλουμε να ελπίζουμε...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.