Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία διαλύθηκε από την ίδια την Τουρκία...


Ένα κράτος που ρίχνει τους πιλότους των μαχητικών αεροσκαφών του στη φυλακή δεν
σπαταλά μόνο χρήματα, αλλά και έναν εξαιρετικά πολύτιμο πόρο. 

Οι πιλότοι μαχητικών κοστίζουν πανάκριβα. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εκτιμά ότι η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει ένα αεροπλάνο σαν το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια. Και αυτό δεν υπολογίζει την ανεκτίμητη εμπειρία ενός πιλότου που πετά για χρόνια. Γι 'αυτό η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ είναι πρόθυμη να προσφέρει μπόνους μισού εκατομμυρίου δολαρίων για να διατηρήσει έμπειρους πιλότους μαχητών. 

Ωστόσο, στο όνομα της πολιτικής, η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει εκκαθαρίσει την αεροπορική της δύναμη τόσο άσχημα που δεν μπορεί να πετάξει τα F-16 της. Το πρόβλημα ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου 2016, όταν μέλη του στρατού της Τουρκίας «φέρεται» να ξεκίνησαν πραξικόπημα για την ανατροπή της ισλαμιστικής κυβέρνησης του Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν. 

Σε ένδειξη απελπισίας, "η τουρκική κυβέρνηση έχει εκδώσει διάταγμα που απειλεί 330 πρώην πιλότους με την ανάκληση της πολιτικής άδειας πιλότου, εκτός εάν επιστρέψουν στο καθήκον της Πολεμικής Αεροπορίας για τέσσερα χρόνια".... Πολλοί ανώτεροι και ανώτατοι αξιωματικοί καθεραίθηκαν. Απολύθηκαν περισσότεροι από 300 πιλότοι F-16. Αυτό αφαίμαξε την τουρκική αεροπορία ως πολιτική απειλή και ενίσχυσε τον ολοένα και πιο αυταρχικό κανόνα του Ερντογάν και του νεο-οθωμανικού κόμματος δικαιοσύνης και ανάπτυξης του, το οποίο έχει φυλακίσει πολλούς δημοσιογράφους. Αλλά άφησε μια κενή ερώτηση: ποιος θα έμενε να πετάξει μαχητές της Τουρκίας;

Η τουρκική κυβέρνηση ψάχνει στο εξωτερικό για να καλύψει το έλλειμμα. Ωστόσο, η Ουάσινγκτον απέρριψε ένα αίτημα για αποστολή εκπαιδευτών πτήσεων των ΗΠΑ, αν και οι Τούρκοι πιλότοι λαμβάνουν βασική εκπαίδευση πτήσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Τουρκία έχει επίσης ζητήσει βοήθεια από το Πακιστάν - το οποίο επίσης πετά F-16 - αν και η εκπαίδευση των Τούρκων πιλότων θα μπορούσε να παραβιάσει τους κανόνες εξαγωγής όπλων των ΗΠΑ.  

Η Τουρκία υπέγραψε επίσης συμφωνία με τη γαλλο-ιταλική εταιρεία κατασκευής πυραύλων Eurosam για την ανάπτυξη πυραύλων αντιαεροπορικών μεγάλων αποστάσεων. Και γιατί η Τουρκία ενδιαφέρεται ξαφνικά για πυραύλους επιφανείας-αέρα; "Μετά τις 15 Ιουλίου, με τις επιχειρήσεις εναντίον των Τουρκικών Ένοπλων Δυνάμεων, σημειώθηκε μείωση του αριθμού των πιλότων F-16, δημιουργώντας την ανάγκη ανάπτυξης της αεροπορικής μας άμυνας", δήλωσε ο Τούρκος αναλυτής Verda Ozer. 

"Αυτός είναι ο λόγος για την αγορά S-400." Αλλά ακόμη και το S-400 δεν θα λύσει εντελώς τις ανάγκες άμυνας της Τουρκίας. "Επειδή το ρωσικό σύστημα S-400 δεν μπορεί να ενσωματωθεί στην υποδομή του ΝΑΤΟ, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προστασία από την πυραυλική άμυνα", σημειώνει ο Οζέρ. 

Ως εκ τούτου, η Τουρκία χρειάζεται δύο συστήματα: το S-400 για να καταρρίψει εχθρικά αεροσκάφη και το Eurosam για να αναχαιτίσει βαλλιστικούς πυραύλους.

(Από άρθρο του Michael Peck)

Σχόλια