Defence-point:“Large” Π.Α και το ΥΠΕΘΑ! Με ποσό υπερδιπλάσιο για τρία C-130 στην Ελλάδα;" - Δικαιώση μας σε όσα είχαμε πει 8/1/2021...
Μερικές φορές είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς τι σκέπτονται και τι πράττουν στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Εν προκειμένω, το θέμα αφορά και την Πολεμική Αεροπορία, αφού το επίμαχο ζήτημα είναι η συντήρηση και εκ νέου διάθεση για επιχειρησιακή αξιοποίηση των μεταφορικών αεροσκαφών C-130H Hercules. Μια επιχειρησιακή ανάγκη προτεραιότητας σε κάθε περίπτωση. Ο τρόπος όμως που μεθοδεύεται η επίλυση του προβλήματος, για μια ακόμη φορά μοιάζει πολύ ελληνικός…
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Μέχρι τώρα είχαμε μείνει στο σχέδιο να μεταφερθούν τρία αεροσκάφη του τύπου στο Ισραήλ για να συντηρηθούν από την εξαιρετική Israel Aerospace Industries (IAI). Η διευκρίνιση “εξαιρετική” κρίνεται απαραίτητη ώστε να μη δημιουργηθεί σύγχυση αναφορικά με την επάρκεια της εταιρίας να φέρει σε πέρας το έργο. Παρότι ο αντίλογος επιμένει ότι δεν έχει την απαραίτητη πιστοποίηση. Η ισραηλινή Αεροπορία και η κατάσταση του δικού τους μεταφορικού της στόλου δεν αφήνει περιθώρια έγερσης αμφιβολιών.
Κάπου εδώ αρχίζουν όμως τα περίεργα και βαθύτατα ελληνικά! Η διαπίστωση ότι για να μεταφερθούν στο Ισραήλ τα αεροσκάφη θα πρέπει να αποσυναρμολογηθούν δημιούργησε αμφιβολίες για το συνετό της επιλογής, καθώς θεωρητικά θα μπορούσαν να προκύψουν προβλήματα που δεν υπήρχαν. Επίσης, το κόστος εκ των πραγμάτων θα ήταν μεγαλύτερο.
Έχοντας κατά νου -πώς αλλιώς;- ότι το να γίνει η δουλειά στην ΕΑΒ έχει ένα κόστος περί τα 8 εκατ. ευρώ σχεδιάστηκε η εναλλακτική. Να έρθει η εταιρία να τα φτιάξει εδώ στην ΕΑΒ. Μια χαρά θα πει κανένας σε πρώτη ανάγνωση. Όπως όμως πληροφορείται το DP το κόστος του (υπο)προγράμματος που καταρτίζεται για την επίλυση του θέματος ανέρχεται σε 52 εκατ. ευρώ! Ποσό δηλαδή υπερδιπλάσιο του γνωστού κόστους στην ΕΑΒ.
Για να λέμε και του στραβού το δίκιο όμως, στην ΕΑΒ βρίσκονται εντός υποστέγων τρία C-130H στα οποία πραγματοποιούνται εργασίες συντήρησης. Υπάρχουν και άλλα έξι παρκαρισμένα “χύμα” που περιμένουν τη σειρά τους. Σύνολο εννιά (9). Η δε Πολεμική Αεροπορία με την είσοδο κάθε αεροσκάφους στην ΕΑΒ εκταμίευε 1,8 εκατ. ευρώ προπληρωμή κάλυψης του εργατικού κόστους. Τα χρήματα όμως αυτά, η ΕΑΒ δεν τα χρησιμοποιούσε για τον λόγο που πληρώθηκαν, αλλά για να εξυπηρετήσει άλλες “τρύπες”! Και στη συνέχεια… “έχει ο Θεός”! Έλα όμως που δεν έχει…
Εάν υπήρχαν προβλήματα τόσα χρόνια γιατί κανείς απολύτως δεν κινητοποιήθηκε για να τα αντιμετωπίσει; Τώρα ανακάλυψαν τι γινόταν τόσα χρόνια; Και αυτός είναι ο τρόπος που βρήκαν για να λύσουν το πρόβλημα “τιμωρώντας” την ΕΑΒ ενώ είναι διαχρονικά οι πολιτικές ηγεσίες που επέτρεπαν να εξελίσσονται τέτοιες καταστάσεις κλείνοντας τα μάτια;
Όμως, άλλο να υπάρξει ένα μικρό “καπέλο” στο να κληθεί κάποιος άλλος να βοηθήσει και άλλο να πληρωθούν διπλάσια και πλέον χρήματα! Διότι με αυτά τα επιπλέον λεφτά θα πρέπει να εξηγήσουν από το ΥΠΕΘΑ πόσοι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι θα μπορούσαν να προσληφθούν. Αναρωτιέται κανείς γιατί με τα επιπλέον λεφτά δεν ζητούν να κατασκευαστεί με διαδικασίες “fast track” άλλο ένα υπόστεγο, να μείνει και ως επένδυση στην εταιρία; Εάν το πρόβλημα είναι αυτό.
Εκτός κι αν πρόθεσή του είναι το υπόστεγο να το φτιάξει η όποια εταιρία αναλάβει τη δουλειά, την οποία στη συνέχεια θα εμφανίσουν ως ευεργέτη της ΕΑΒ, μεθοδεύοντας την από “την πίσω πόρτα” είσοδο στην ΕΑΒ! Αν αυτό δεν θυμίζει τα συνήθη “κόλπα” με πρόσχημα το επείγοντα χαρακτήρα των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων, τι άλλο είναι; Δεν λέει κανείς όχι στην είσοδο στρατηγικού επενδυτή στη ΕΑΒ. Έτσι όμως;
Προφανώς δεν θα “ιδρώσει το αυτί” κανενός, το πρόγραμμα θα το πάνε στη Βουλή για μια τυπική ενημέρωση και ψήφο συνυπαιτιότητας ως συνήθως από τους βουλευτές και όλα θα είναι μια χαρά. Κι εμείς οι κακοί που δεν θέλουμε την ταχεία επίλυση των προβλημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων!
Για να έχουμε καλό ερώτημα όμως και πριν πάμε να ψαχτούμε ιατρικώς μήπως όντως κάτι δεν πάει καλά με εμάς, αυτά τα “τέως αντισταθμιστικά ωφελήματα”, τα SSI (Security of Supply and Information) της κατασκευάστριας των C-130, της Lockheed Martin, τι γίνονται; Διότι αν θυμόμαστε καλά έχουν προβλεφθεί 20 εκατ. ευρώ για “ανταλλακτικά και υπηρεσίες”. Είναι έτσι ή όχι;
Ποιος θεωρεί ότι δικαιούται να τα γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων του τα “τσάμπα λεφτά” και να μεθοδεύει την καταβολή διπλάσιου ποσού για να καταστούν αξιοποιήσιμα επιχειρησιακά τρία C-130; Για ποιον λόγο δεν επενδύετε ένα μικρό μέρος αυτού του ποσού για να πάρετε κόσμο να κάνει τη δουλειά; Πιθανότατα η απάντηση είναι “διότι με τη διαδικασία που επιβάλλεται η δουλειά δεν μπορεί να γίνει σύντομα“.
Παρακάμπτουμε το ζήτημα της αχρηστίας και σκανδαλώδους ανικανότητας του πολιτικού συστήματος να διορθώσει ένα πρόβλημα για το οποίο έχουμε βαρεθεί να γράφουμε, να καταθέσουμε τη δική μας πρόταση. Τόσο δύσκολο είναι να προσληφθούν οι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι που χρειάζονται από τρίτον, ιδιωτικό φορέα, με τον οποίον θα συμβληθεί η ΕΑΒ και θα πάνε στις εγκαταστάσεις της να κάνουν τη δουλειά;
Κι αν αυτό ισχύει, τότε γιατί δεν επεκτείνεται το σκεπτικό ώστε με την επένδυση άλλων 5-7 εκατ. ευρώ να φτιαχτεί επιτέλους άλλο ένα υπόστεγο για να τελειώνει μια και καλή, αν είναι αυτό το πρόβλημα; Μήπως με τον τρόπο αυτόν θα παραδίδονταν 2-3 αεροσκάφη στην Πολεμική Αεροπορία φέτος να αρχίσει να κάνει τη δουλειά της;
Κι αν πετύχει το πείραμα να το συνεχίσουν. Μετά γιατί να μην κάνουν και διαγωνισμό της προκοπής για το ποιος θα είναι ο ιδιωτικός φορέας που θα λύσει το πρόβλημα συμβαλλόμενος με την ΕΑΒ; Διότι όλοι κόπτονται για την αμυντική βιομηχανία και δεν γίνεται απολύτως τίποτα. Οι πληροφορίες για τη σημερινή ηγεσία της ΕΑΒ είναι αν μη τι άλλο ενθαρρυντικές. Προς το παρόν. Θέλουν να τους απαξιώσουν;
Τελικά, αν κάτι έμεινε τα τελευταία χρόνια είναι ότι η χώρα γέμισε “εξπέρ” πολιτικούς στα… γεωπολιτικά της χώρας. Πολλοί κάποτε έφτυναν εκεί που σήμερα προσκυνάνε, αλλά ας μην το ανοίξουμε αυτό το θέμα τώρα. Και ως συνήθως στην Ελλάδα, όταν “ανακαλύπτουμε” κάτι, πέφτουμε με τα μούτρα! Διακινδυνεύοντας στο τέλος να προκληθεί παρόμοια ζημιά με αυτή που προκαλούσε η αφασία των προηγούμενων δεκαετιών.
Διότι η χώρα δεν έχει μάθει να στέκεται αυτόφωτη στο διεθνές στερέωμα, έχοντας μπολιασμένη στο DNA της τη νοοτροπία του πελάτη. Κι όπου διαβάζουμε “χώρα” ας αντιλαμβανόμαστε τους πολιτικούς της. Μόνο που η συμπεριφορά τους και η “καραμέλα” της γεωπολιτικής που έμαθε το σύστημα και πιπιλάει, θυμίζει πλέον το περίφημο και σοφότατο “είπανε στη γριά να…“!
Αδυνατούν να αντιληφθούν ότι οι οι “γεωπολιτικές επιλογές” είναι μαχαίρι με δυο όψεις. Εξίσου κοφτερές. Που όταν δείχνεις “εκεί έξω” ότι δεν το αντιλαμβάνεσαι, γίνεσαι πρόθυμο θύμα προς χειραγώγηση. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εικόνα που σχηματίζουν οι τρίτοι για σένα. Ποιος έχασε όμως τον αυτοσεβασμό του για να τον βρούμε εμείς;
Δείτε τώρα στο 12.30 του βίντεο, τι είχαμε δηλώσει μεταξύ άλλων για το θέμα στις 8 Ιαν. 2021...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.