Το ΥΠΕΘΑ επιβάλλει ρήτρες για καθυστερήσεις στην ΕΑΒ...δεν προβλέπει όμως το ίδιο για πιθανή ανάθεση έργου στην "Ισραηλινή ΕΑΒ"...!!

Στις «εναλλακτικές επιλογές ως προς την επίλυση του επείγοντος προβλήματος» της εργοστασιακής συντήρησης των αεροσκαφών (Α/Φ) C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) και τις έως τώρα εξελίξεις αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Φραγγίδης με θέμα «Εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών C-130 στο Ισραήλ».

Μη ικανοποιητική απόδοση της ΕΑΒ

Ο κ. Παναγιωτόπουλος σχολίασε ότι «εάν η ΕΑΒ ήταν σε θέση να εγγυηθεί την έγκαιρη και εντός χρονοδιαγράμματος συντήρηση, επισκευή και απόδοση στην ΠΑ των Α/Φ C130 δεν θα ήταν αναγκαίο η ΠΑ να αναζητά εναγωνίως λύσεις εκτός πλαισίου δυνατοτήτων της ΕΑΒ. Δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών (Α/Φ) C-130 και της μη ικανοποιητικής απόδοσης της ΕΑΒ ως προς το ρυθμό συντήρησης και απόδοσης αυτών στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), μέχρι στιγμής, το ΥΠΕΘΑ εξετάζει εναλλακτικές επιλογές ως προς τη λύση του επείγοντος προβλήματος.

Σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με το Ισραήλ

Στο πλαίσιο αυτής της διερευνητικής πρωτοβουλίας, υποβλήθηκε πρόταση από την εταιρεία Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) του Ισραήλ για τη συντήρηση και απόδοση στην ΠΑ τριών Α/Φ C-130 εντός συγκεκριμένου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος». «Αυτή την περίοδο», πρόσθεσε, «είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποίησης υποπρογράμματος για τη σύναψη διακρατικής συμφωνίας κατόπιν διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση του Ισραήλ στο πλαίσιο του ν.4705/2020 (σ.σ. πρόκειται για τη συμφωνία μεταξύ του υπουργείου Άμυνας του κράτους του Ισραήλ και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας για την προμήθεια εξοπλισμού και υπηρεσιών άμυνας), για την ανάληψη από την εταιρεία IAI των εργασιών της αποσυναρμολόγησης και μεταφοράς στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Ισραήλ και την εκτέλεση 6ετούς εργοστασιακής συντήρησης τριών αεροσκαφών (Α/Φ) C-130Η, ώστε να καταστούν ικανά πτητικά. Αναφορικά με το τελικό κόστος, αυτό θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης». Παράλληλα επισήμανε ότι «η έγκριση του σχετικού υποπρογράμματος από την Βουλή των Ελλήνων δεν συνεπάγεται αυτομάτως την φάση ενεργοποίησης και υλοποίησής του. Η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλει».

Ξέχασε όμως ο κ. ΥΕΘΑ να μας πει τι προβλέπει η συμφωνία με Ισραήλ για την προμήθεια Εξοπλισμού και Υπηρεσιών Άμυνας που επικαλέσθηκε...

Νόμος 4705/2020 - ΦΕΚ 134/Α/16-7-2020

Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Άμυνας του Κράτους του Ισραήλ και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας για την προμήθεια Εξοπλισμού και Υπηρεσιών Άμυνας.


ΑΡΘΡΟ 5

Γενικοί Όροι Προμήθειας

....

5. Σε περίπτωση καθυστερημένης πληρωμής ή παράδοσης Αμυντικού Εξοπλισμού ή Υπηρεσιών, η αντίστοιχη Αρμόδια Αρχή θα κοινοποιήσει γραπτώς εγκαίρως στην άλλη Αρμόδια Αρχή την καθυστέρηση αυτή. Σε αυτή την περίπτωση, οι αντίστοιχες Αρμόδιες Αρχές θα συναντηθούν για να συμφωνήσουν σχετικά με το νέο χρονοδιάγραμμα για την εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων, οι οποίες καθυστέρησαν. Σε αυτή την περίπτωση, δεν θα υπάρξουν κυρώσεις εναντίον οποιοσδήποτε συμβαλλόμενου μέρους εξαιτίας τέτοιων καθυστερήσεων.

Υ.Γ

Το ΥΠΕΘΑ σε περιπτώσεις καθυστερήσεων απόδοσης έργου συντήρησης αεροσκαφών (πχ C-130), επιβάλλει και σωστά ποινικές ρήτρες στην ΕΑΒ...

Σύμφωνα με τον πιο πάνω νόμο 4705/2020-ΦΕΚ 134 Α,16-7-2020 που αφορά στην συμφωνία με Ισραήλ:

Σε περιπτώσεις καθυστερήσεων αμυντικών υπηρεσιών, βλέπε συντήρηση C-130, που σχεδιάζουν να στείλουν στην ΙΑΙ (Ισραηλινή ΕΑΒ)... που δεν είναι εξουσιοδοτημένη από την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed , δεν θα υπάρχουν κυρώσεις..!!

Σχόλια