Τρεις ημέρες πριν, στις 11 Ιανουαρίου, το DP δημοσίευσε όλες τις λεπτομέρειες των βημάτων που ακολουθούν στο πρόγραμμα της αναβάθμισης των 84 μαχητικών F-16 στην κορυφαία διαμόρφωση “V”, καθώς οι Αμερικανοί πιλότοι βρίσκονταν σε ελληνικό έδαφος και ξεκινούσε η αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη πτήση του μαχητικού, στην τελική ευθεία για τη μετάβαση για τις τελικές δοκιμές πιστοποίησης στις Ηνωμένες Πολιτείες, από την αμερικανική Αεροπορία (USAF).
Χαρακτηριστικά γράφαμε: “Την ερχόμενη Παρασκευή ή τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστική λειτουργία κινητήρα και από την επόμενη ημέρα θα γίνουν τροχοδρομήσεις και πτήσεις εθισμού-προσαρμογής. Πέντε ή έξι συνολικά διάρκειας μικρότερης των 10 ωρών.”
Αναφερόμασταν όμως και στην αιτία της αβεβαιότητας για το πότε θα γίνει η πρώτη πτήση. Ο λόγος ήταν ότι είχα προκύψει άλλη μια… αναποδιά: “Οι Αμερικανοί πιλότοι της LM βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα. Όμως ξεκινώντας από τις ΗΠΑ, γνώριζαν ότι θα πρέπει να παραμείνουν σε καραντίνα τρεις ημέρες. Στην κυριολεξία ενώ βρίσκονταν στον αέρα, στην Ελλάδα αποφασίστηκε αυτό να αλλάξει λόγω των εξελίξεων με τις μεταλλάξεις του κορονοϊού και οι τρεις μέρες έγιναν εφτά!”
Όλα εξελίχθηκαν ομαλώς και σήμερα το F-16V βγήκε στους διαδρόμους απο-προσγείωσης της Τανάγρας για τις τελευταίες δοκιμές, με ερωτηματικό το αν θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση σήμερα. Θα το αποφασίσουν οι μηχανικοί της ΕΑΒ και της Lockheed Martin. Ο λόγος είναι απλός…Μπορεί το πρόγραμμα να έλεγε Παρασκευή, ώστε όλα να γίνουν χωρίς την πίεση του χρόνου, όμως ο “Λέανδρος“, η κακοκαιρία που έχει ενσκήψει δεν αφήνει, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις, πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την πραγματοποίηση πτήσης με απόλυτη ασφάλεια αύριο.
Το αεροσκάφος πραγματοποίησε τροχοδρόμηση ακόμα και με μεγάλη ισχύ στην Τανάγρα, στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), ώστε να ελεγχθούν όλα τα συστήματα που προβλέπεται, για να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση. Όπως συνήθως συμβαίνει, εμφανίστηκε από το πουθενά ένα ελάσσονος σημασίας πρόβλημα.
Η πτήση θα μπορούσε να προχωρήσει κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα ασφαλείας. Όμως, προκρίθηκε η αποκατάσταση του προβλήματος που αφορά κάποια επαφή στις καλωδιώσεις των συστημάτων του ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Στη συνέχεια, εάν υπάρχει χρόνος (σ.σ. να μην έχει πέσει το σκοτάδι), να πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση. Εν ολίγοις βρισκόμαστε εν αναμονή!
Οι πιθανότητες είναι μοιρασμένες. Προς το παρόν, περιοριζόμαστε να παρουσιάσουμε -όχι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ, καθώς έχουμε πολλές φορές εξηγήσει τις απόψεις μας περί της κατάχρησης που γίνεται στην Ελλάδα με τον όρο- την πρώτη φωτογραφία του πρωτοτύπου F-16V της Πολεμικής Αεροπορίας από τις σημερινές δοκιμές. Να ευχηθούμε από την καρδιά μας σε όλους τους εμπλεκόμενους, “καλές προσγειώσεις”!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.