Λουκέτο στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Μεγάρων την Τρίτη...

Του Χρήστου Μαζανίτη
Ανεξέλεγκτες διαστάσεις τείνει να λάβει η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και
Αεροπορίας Στρατού, με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο των Μεγάρων να πληρώνουν το μάρμαρο και να καθηλώνονται αεροσκάφη και ελικόπτερα.
Πριν από μία εβδομάδα στο enikos.gr αναδείξαμε το θέμα του αεροδρομίου Μεγάρων, μεταφέροντας την αγωνία για την εύρυθμη λειτουργία του μεγαλύτερου Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας της χώρας, όπως αυτή απόρρεε από επαγγελματίες, λέσχες αλλά και στελέχη της Αεροπορίας Στρατού. Ωστόσο δεν μπορούσε κανείς από τους παραπάνω να φανταστεί ότι ορισμένοι κύκλοι στην ΥΠΑ θα ωθούσαν την κατάσταση στα άκρα με το λουκέτο πλέον να είναι ορατό στις 16 Ιουνίου.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που δημοσιεύουμε, έως τις 16 Ιουνίου θα πρέπει όλες οι εταιρείες και λέσχες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο να εξοφλήσουν τα παράβολα διετίας για πτυχία, πιστοποιητικά αιτιάσεων κτλ, διαφορετικά θα τους απαγορευθεί κάθε είδους δραστηριότητα.

Η λογική λέει ότι ορθώς η ΥΠΑ ζητά να πληρώσουν όσοι δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο για την χρήση. Ωστόσο, υπάρχει μία μικρή λεπτομέρεια. Προφορικώς, από την διοίκηση της ΥΠΑ τους λένε να αγνοήσουν τις οφειλές που τους έχουν καταγραφεί κι από την άλλη τους στέλνουν τελεσίγραφα έγγραφα εξόφλησης. Η διαμάχη που έχει ξεσπάσει απορρέει από την επιβολή αυξήσεων στα παράβολα χρήσης του αεροδρομίου από την προηγούμενη κυβέρνηση, που έφτασε από 200% έως 10.000% πάνω και που η νυν ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έχει δεσμευθεί ότι θα καταργούσε από την πρώτη στιγμή. Σύμφωνα με την ΚΥΑ που υπέγραψαν οι τότε υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών, Ευ. Τσακαλώτος και Χρ. Σπίρτζης, ιδρύθηκε ένας νέος οργανισμός, που ονομάστηκε ΑΠΑ – Αεροπορική Πολιτική Αρχή. Θα αναλάμβανε τμήμα του έργου της ΥΠΑ, μόνο που επειδή δεν προβλεπόταν χρηματοδότηση από τον Προϋπολογισμό αποφασίστηκε να αυξηθούν τα παράβολα για να χρηματοδοτήσουν τον νέο Οργανισμό. Δηλαδή, η ΥΠΑ συνεχίζει να λαμβάνει το ίδιο ποσό που προέβλεπε ο προϋπολογισμός με λιγότερες όμως, ευθύνες, που τις αναλαμβάνει η ΑΠΑ.
Οι δεσμεύσεις στελεχών της νέας κυβέρνησης έμειναν στα λόγια κι οι παροτρύνσεις περί αγνόησης των παράβολων που έπρεπε να πληρωθούν το ίδιο.
Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είχε παροτρύνει όλους όσοι δραστηριοποιούνται στο Αεροδρόμιο των Μεγάρων να μην κάνουν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας διότι θα προωθούσε – όπως τους έλεγε - νομοσχέδιο που θα επίλυε το πρόβλημα που αναγνώριζε ότι έχει προκύψει. Το νομοσχέδιο δεν ήρθε ποτέ, οι υποσχέσεις έμειναν στα λόγια και οι προθεσμίες προσφυγής στο ΣτΕ χάθηκαν.
Μόνο που επειδή τα γραπτά μένουν, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πτητικών Προτύπων ζητά εξόφληση εδώ και τώρα. Και με το δίκιο του, διαφορετικά μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με την κατηγορία της απιστίας. Το ερώτημα, όμως, που προκύπτει είναι αφού η διοίκηση της ΥΠΑ προτρέπει να μην πληρωθούν τα «παράνομα» ή «υπέρογκα» παράβολα, πώς θα διασφαλιστούν όλοι όσοι δραστηριοποιούνται ότι δεν θα βρεθούν κατηγορούμενοι ως κακοπληρωτές;

Επιπλέον, ο EASA – Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αεροπορικής Ασφάλειας (European Union Aviation Safety Agency) έχει αποστείλει έγγραφο για την λήψη μέτρων προστασίας από την πανδημία του κορονοϊού covid-19. Μέτρα τα οποία δεν υφίστανται στο αεροδρόμιο των Μεγάρων, στο πολιτικό κομμάτι που διαχειρίζεται η ΥΠΑ. Και για ακόμη μία φορά, η Αεροπορία Στρατού καλείται να σηκώσει βάρος που δεν της αναλογεί για να μπορούν να πετούν τα ελικόπτερα της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής με ασφάλεια.
Κι αυτό διότι, όπως έχουμε αποκαλύψει, στο αεροδρόμιο των Μεγάρων γίνεται η συντήρηση των ελικοπτέρων. Κι ενώ οι βάρδιες έπρεπε να καλύπτουν όλες τις πτητικές δραστηριότητες – ιδιωτών και ΑΣ – από την ανατολή μέχρι την δύση του ηλίου, η ΥΠΑ – όπως μας καταγγέλλουν επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο – αποφάσισε να υπάρχουν βάρδιες 9 πμ έως 6 μμ τις καθημερινές και 9πμ έως 3 μμ τα Σαββατοκύριακα, βάζοντας ταυτόχρονα λουκέτο τις αργίες.
Ουσιαστικά, μιλάμε για το μοναδικό αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας στην Αττική, το οποίο υπολειτουργεί με αποτέλεσμα όσες εταιρείες δραστηριοποιούνται εκεί να πλήττονται και το δημόσιο να καταγράφει καθημερινά σημαντική απώλεια εσόδων.
Μετά την απαίτηση της ΥΠΑ για καταβολή και των παράβολων την Τρίτη, 16 Ιουνίου, θεωρείται πιθανό το αεροδρόμιο να κατεβάσει ρολά, όπως και όλοι όσοι δραστηριοποιούνται εκεί. Και το ερώτημα που γεννάται είναι ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για την τεχνική διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων της ΕΛ.ΑΣ. και της Πυροσβεστικής, που πλέον δεν θα μπορούν να προσγειωθούν όχι μόνο για την τακτική τους συντήρηση αλλά ούτε και για τις έκτακτες βλάβες;
Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για την διακοπή εκπαίδευσης των πιλότων Αεροπορίας Πολεμικού Ναυτικού για τα P-3B; Οι πιλότοι εκπαιδεύονται για να επανδρώσουν τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, που θα θωρακίσουν το Αιγαίο για λογαριασμό του ΠΝ.
Κι επιπλέον, ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για την ανεργία με την οποία απειλούνται 250 οικογένειες; 
enikos.gr

Σχόλια