Γιώργος Χαλάσης. Επιδιορθώνει ό,τι... χαλάσει και φτιάχνει ό,τι δεν φτιάχνεται!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Απορροφημένος από την καθημερινή και πολύωρη ενασχόλησή μου με τα ταξίδια που κάνουμε...
και τα βιντεάκια που ανεβάζω στο YouTube, δεν είχα προλάβει να δω τη δουλειά του Γιώργου Χαλάση. Του ταλαντούχου αυτού νέου απ' τη Σίφνο που έχει δημιουργήσει ένα φανατικό κοινό, τόσο μέσα στο νησί του όσο και έξω από αυτό.
Προσφάτως, όμως, κάποιος συνδρομητής μου ανέφερε το όνομά του και με προέτρεψε να τον συναντήσω και να του πάρω μια συνέντευξη. Από εκείνη τη στιγμή, όποτε είχα λίγο ελεύθερο χρόνο, άρχισα να σερφάρω στον λογαριασμό του και να βλέπω τα βιντεάκια που ο ίδιος τραβάει στο εργαστήριό του. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα! Τόσο με την ικανότητά του στις επισκευές και κατασκευές μηχανημάτων και εξαρτημάτων, όσο και με το ταλέντο του να βιντεοσκοπεί ο ίδιος αυτή του την ενασχόληση τραβώντας σέλφι βίντεο, μιλώντας με ευχέρεια στον φακό και εξηγώντας, με γλαφυρό και απολύτως κατανοητό τρόπο, τί ακριβώς κάνει!
Προγραμμάτισα λοιπόν ένα ταξίδι στη Σίφνο, μέσα στον Φλεβάρη, και συνδύασα αυτόν τον προορισμό με άλλους δύο. Τη Σαντορίνη, που έχει μια ξεχωριστή ομορφιά τον χειμώνα, και την Ίο όπου με περίμενε ο Γιάννης Λυμπέρης για να μου μιλήσει για το αντισεισμικό σύστημα που έχει επινοήσει και που έχει διχάσει τον κόσμο: 
Μόλις φθάσαμε στη Σίφνο τηλεφώνησα στον Χαλάση ο οποίος ήρθε και μας συνάντησε στο αυτοκινούμενο με την enduro του. Κανονίσαμε να συναντηθούμε την επομένη στο εργαστήριό του για να κάνουμε τη συζήτηση on camera. Παρ' όλα αυτά είχα ήδη σχηματίσει μια εικόνα του ανθρώπου ο οποίος θα με εξέπληττε με τα ταλέντα και την ευστροφία του.
Ο Γιώργος γεννήθηκε, μεγάλωσε και παρέμεινε μέχρι σήμερα στη Σίφνο, με εξαίρεση τα δύο χρόνια που υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία. Το σχολείο ήταν μάλλον αγγαρεία γι' αυτόν, παρ' όλο που δεν ήταν κακός μαθητής. "Δεν διάβαζα", ομολογεί, "διάβαζα όμως πολλά τεχνικά βιβλία που τα αγόραζα με το κιλό! Το μυαλό μου ήταν να φύγω απ' το σχολείο και να ασχοληθώ μ' αυτά που αγαπούσα περισσότερο. Τα μαστορέματα. Επαγγελματικά ασχολήθηκα με την τοποθέτηση πλακιδίων. Αυτά που κάνω στο εργαστήριο μου τα κάνω για μένα και τα βιντεοσκοπώ γιατί, αφ' ενός μεν η προβολή ικανοποιεί τη ματαιοδοξία μου, αφ' ετέρου γιατί μου αρέσει να επιστρέφω σ' αυτούς που με παρακολουθούν τη γνώση που απέκτησα εγώ".
Είναι αφοπλιστική η ειλικρίνειά του όταν παραδέχεται πως η προβολή που αποκτά μέσω αυτών που ανεβάζει στο YouTube ικανοποιεί τη ματαιοδοξία του! Όπως αφοπλιστική και απολαυστική είναι η διήγησή του για την προσπάθειά του να πείσει τη... Lady Gaga να του δώσει 4.000 ευρώ που χρειαζόταν για να αγοράσει ένα μηχάνημα συγκόλλησης μετάλλων απ' την Αγγλία, με την υπόσχεση να της το ανταποδώσει φτιάχνοντάς της μ' αυτό ένα μεταλλικό φόρεμα σαν αυτά που της άρεσε να φοράει στις εμφανίσεις της! Δεν έλαβε ποτέ απάντηση αλλά απάντησε στο αίτημά του η ίδια η αγγλική εταιρεία που πουλούσε το μηχάνημα η οποία, όταν είδε στο YouTube με τι ασχολείται, του το έδωσε τελικώς αντί 800 μόνο ευρώ!
Μου διηγείται επίσης την εμπειρία που είχε όταν μικρός, μαζί με άλλους φίλους του, θέλησε να ανατινάξει ένα σαράβαλο αυτοκίνητο και να το ρίξει στον γκρεμό! Το βραδύκαυστο φυτίλι άναψε, αλλά ο δυναμίτης δεν εξερράγη. Όταν προσπάθησε να μάθει το γιατί, από αυτούς που έβαζαν φουρνέλα, πήρε την απάντηση ότι "έτσι συμβαίνει καμμιά φορά!". Αυτό ήταν! Ο Γιώργος αναστατωνόταν και επιστράτευε όλο το πείσμα, τις γνώσεις και την ευστροφία του όταν άκουγε αυτή τη φράση. Κάθισε λοιπόν, διάβασε και βρήκε πότε ο δυναμίτης δεν εκρήγνυται, παρ' όλο που εκείνη την εποχή είχε συλληφθεί ο Σάββας Ξηρός και όλα τα σχετικά βιβλία είχαν αποσυρθεί από τα ράφια των βιβλιοπωλείων! Έγινε δε τόσο καλός στις ανατινάξεις, ώστε συχνά τον καλούν να κάνει τη δύσκολη δουλειά όποτε πρόκειται να μπουν φουρνέλα για το γκρέμισμα παλιών κτηρίων ή το άνοιγμα θεμελίων σε πετρώδη εδάφη.
"Η σχέση μου με τα χρήματα δεν είναι καλή", λέει ο Γιώργος, και συνεχίζει. "Βγάζω τα χρήματα που χρειάζομαι για να ζήσω από την τοποθέτηση πλακιδίων. Όλα τα άλλα είναι χόμπυ για μένα. Μου αρέσει να μου φέρει κάποιος ένα εξάρτημα, που λέει ότι δεν φτιάχνεται, και να το φτιάξω! Δεν είμαι τελειομανής. Βαριέμαι εύκολα. Μόλις φτιάξω κάτι και λειτουργήσει, το παρατάω! Δεν ασχολούμα με το γυάλισμα και τον καλλωπισμό του!".
Ορμώμενος από αυτή την ατάκα του, του λέω ότι πασχίζω από καιρό να επιδιορθώσω την κλειδαριά της πόρτας του αυτοκινούμενου χωρίς επιτυχία. Καθώς η εταιρεία που φτιάχνει τις κλειδαριές στη Γερμανία δεν διαθέτει το μικρό μεταλλικό εξάρτημα που έχει σπάσει μέσα στον μηχανισμό της, κι' εγώ δεν διαθέτω 550 ευρώ για να αγοράσω μια καινούργια κλειδαριά, αναγκάζομαι μέχρι σήμερα να... κλωτσάω την πόρτα στο κάτω μέρος της με κίνδυνο κάποια στιγμή να μου μείνει ολόκληρη στο χέρι! Ο καλός μου φίλος Βασίλης Λαζακίδης προσπάθησε, με όσα μέσα διέθετε, να την επισκευάσει, αλλά δυστυχώς η επισκευή και η δική μου χαρά κράτησαν λίγο. Χρειάζεται να κατασκευαστεί ένα αντίγραφο του σπασμένου εξαρτήματος για να λυθεί οριστικώς το πρόβλημα.
Ο Γιώργος, μόλις άκουσε το θέμα που με απασχολεί, μου είπε να του στείλω με courier το σπασμένο εξάρτημα κι' αυτός να μου στείλει πίσω ένα καινούργιο αντίγραφο! Η πρότασή του ήταν βεβαίως πολύ ανακουφιστική για μένα, ωστόσο έκρινα ότι η αποστολή του σπασμένου εξαρτήματος με courier είναι ξενέρωτη πράξη που δεν τιμά τον άνθρωπο που θα δώσει λύση στο πρόβλημα που με ταλαιπωρεί εδώ και ένα χρόνο. Αποφάσισα λοιπόν να φέρω σύντομα ο ίδιος το σπασμένο εξάρτημα στη Σίφνο και να βιντεοσκοπήσω την δημιουργία του αντιγράφου του. Έπεται λοιπόν συνέχεια...
Θα μπορούσα να μείνω πολλές ώρες στο μαγικό εργαστήριο του Γιώργο Χαλάση καθώς η συζήτηση μαζί του ήταν άκρως απολαυστική και διδακτική. Ο ίδιος είναι πολύ αγαπητός στη Σίφνο γιατί προσφέρει απλόχερα τη βοήθειά του σε όσους την χρειάζονται, ενώ έχει επισκευάσει όλα τα χαλασμένα μηχανάκια του νησιού! Ακούστε όσα είπαμε στο βίντεο που ακολουθεί...
 ribandsea.com

Σχόλια