Γιατί δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα ενώ το πετρέλαιο καταρρέει διεθνώς; Μα γιατί όλα τα λεφτά που πληρώνουμε είναι φόροι
Παρά το γεγονός πως είναι αρνητικές οι τιμές του πετρελαίου στην Ελλάδα οι φόροι διατηρούν ψηλά τις τιμές στα καύσιμα.
Η τιμή του πετρελαίου διεθνώς κατέρρευσε
κάτω από το μηδέν την Δευτέρα 20 Απριλίου στη Νέα Υόρκη, κλείνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία με αρνητικές τιμές εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός.
Η μεγάλη πτώση της ζήτησης, αλλά και η υποχώρηση των διεθνών τιμών έχουν οδηγήσει σε χαμηλά επίπεδα 15ετίας και τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα. Ωστόσο η τιμή για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης εξακολουθεί να υπερβαίνει το 1,1 ευρώ ενώ το πετρέλαιο κίνησης δεν πέφτει κάτω από τα 0,95 ευρώ το λίτρο.
Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της ελληνικής αγοράς καυσίμων η πτώση της κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου έχει ξεπεράσει το 70% και στο πετρέλαιο κίνησης το 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Τη δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου η πτώση στην αμόλυβδη βενζίνη περιορίστηκε στο 60% και στο πετρέλαιο κίνησης στο 45%.
Να πρέπει να τονίσουμε πως δεν έχει καταγραφεί ποτέ να διαπραγματεύονται οι τιμές του πετρελαίου με αρνητικό πρόσημο και το προηγούμενο ιστορικό χαμηλό είχε σημειωθεί το 1986 με την τιμή να ανέρχεται σε 10,4 δολάρια ανά βαρέλι.
Ωστόσο παρά το γεγονός πως έχουμε αρνητικές τιμές δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο και στις τιμές λιανικής των καυσίμων στα πρατήρια και οι καταναλωτές απλά έχουν διαπιστώσει μια μείωση στην τιμή διάθεσης των καυσίμων έως και 30% με αποτέλεσμα οι χαμηλότερες τιμές για κάθε λίτρο αμόλυβδης να κυμαίνονται σε πάνω από 1,1 ευρώ και του πετρελαίου κίνησης σε 0,95 ευρώ.
Ο λόγος διατήρησης των υψηλών τιμών στα καύσιμα στην Ελλάδα δεν είναι άλλος από τους φόρους, οι οποίοι αυξήθηκαν άνω του 200% απο παλαιότερες Κυβερνήσεις με αποκορύφωμα τον κάθετο διπλασιασμό του φόρου κατανάλωσης που έγινε επι κυβερνήσεως Γιώργου Παπανδρέου με Υπουργό Οικονομικών των Γιώργο Παπακωνσταντίνου.
Σημειώστε πως αν δεν υπήρχαν οι τόσο υψηλοί φόροι τότε το κόστος ανά λίτρο θα κυμαίνονταν κάτω από 0,40 ευρώ το λίτρο εκ των οποίων τα μισά θα εισέπρατταν τα διυλιστήρια και τα υπόλοιπα οι εταιρείες καυσίμων και οι πρατηριούχοι.
Έτσι διαμορφώνονται οι τιμές στα καύσιμα
Η τιμή διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Πέμπτη 09/04/2020 διαμορφώθηκε στα 0,2135 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή διυλιστηρίου της προηγούμενης εβδομάδας (02/04/2020) σημειώθηκε αύξηση κατά 0,019 ευρώ ανά λίτρο (1,9 λεπτά).
Οι φόροι, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 0,9713 ευρώ ανά λίτρο.
Η μέση τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Παρασκευή 10/04/2020 διαμορφώθηκε στα 1,364 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή της προηγούμενης εβδομάδας (03/04/2020) σημειώθηκε μείωση κατά 0,025 ευρώ ανά λίτρο (2,5 λεπτά).
Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1791 ανά λίτρο (17,91 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 15,66 %, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 71,21%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 13,13%.
Η τιμή του πετρελαίου διεθνώς κατέρρευσε
κάτω από το μηδέν την Δευτέρα 20 Απριλίου στη Νέα Υόρκη, κλείνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία με αρνητικές τιμές εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός.
Η μεγάλη πτώση της ζήτησης, αλλά και η υποχώρηση των διεθνών τιμών έχουν οδηγήσει σε χαμηλά επίπεδα 15ετίας και τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα. Ωστόσο η τιμή για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης εξακολουθεί να υπερβαίνει το 1,1 ευρώ ενώ το πετρέλαιο κίνησης δεν πέφτει κάτω από τα 0,95 ευρώ το λίτρο.
Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της ελληνικής αγοράς καυσίμων η πτώση της κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου έχει ξεπεράσει το 70% και στο πετρέλαιο κίνησης το 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Τη δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου η πτώση στην αμόλυβδη βενζίνη περιορίστηκε στο 60% και στο πετρέλαιο κίνησης στο 45%.
Να πρέπει να τονίσουμε πως δεν έχει καταγραφεί ποτέ να διαπραγματεύονται οι τιμές του πετρελαίου με αρνητικό πρόσημο και το προηγούμενο ιστορικό χαμηλό είχε σημειωθεί το 1986 με την τιμή να ανέρχεται σε 10,4 δολάρια ανά βαρέλι.
Ωστόσο παρά το γεγονός πως έχουμε αρνητικές τιμές δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο και στις τιμές λιανικής των καυσίμων στα πρατήρια και οι καταναλωτές απλά έχουν διαπιστώσει μια μείωση στην τιμή διάθεσης των καυσίμων έως και 30% με αποτέλεσμα οι χαμηλότερες τιμές για κάθε λίτρο αμόλυβδης να κυμαίνονται σε πάνω από 1,1 ευρώ και του πετρελαίου κίνησης σε 0,95 ευρώ.
Ο λόγος διατήρησης των υψηλών τιμών στα καύσιμα στην Ελλάδα δεν είναι άλλος από τους φόρους, οι οποίοι αυξήθηκαν άνω του 200% απο παλαιότερες Κυβερνήσεις με αποκορύφωμα τον κάθετο διπλασιασμό του φόρου κατανάλωσης που έγινε επι κυβερνήσεως Γιώργου Παπανδρέου με Υπουργό Οικονομικών των Γιώργο Παπακωνσταντίνου.
Σημειώστε πως αν δεν υπήρχαν οι τόσο υψηλοί φόροι τότε το κόστος ανά λίτρο θα κυμαίνονταν κάτω από 0,40 ευρώ το λίτρο εκ των οποίων τα μισά θα εισέπρατταν τα διυλιστήρια και τα υπόλοιπα οι εταιρείες καυσίμων και οι πρατηριούχοι.
Έτσι διαμορφώνονται οι τιμές στα καύσιμα
Η τιμή διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Πέμπτη 09/04/2020 διαμορφώθηκε στα 0,2135 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή διυλιστηρίου της προηγούμενης εβδομάδας (02/04/2020) σημειώθηκε αύξηση κατά 0,019 ευρώ ανά λίτρο (1,9 λεπτά).
Οι φόροι, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 0,9713 ευρώ ανά λίτρο.
Η μέση τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Παρασκευή 10/04/2020 διαμορφώθηκε στα 1,364 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή της προηγούμενης εβδομάδας (03/04/2020) σημειώθηκε μείωση κατά 0,025 ευρώ ανά λίτρο (2,5 λεπτά).
Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1791 ανά λίτρο (17,91 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 15,66 %, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 71,21%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 13,13%.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.