Τι να συμπληρώσει κάνεις σε αυτόν τον πραγματικά Θείο λόγο. Σε αυτό
το λόγο του Δικαίου κατά των αδίκων που εκφράζει κάθε άνθρωπο που
αγωνίζεται για την ελευθερία και την αξιοπρέπεια...
O Ιησούς ελέγχει τους γραμματείς και τους Φαρισαίους (μετάφραση)
Ματθ. 23,3 Οσα λοιπόν αν σας διδάσκουν
να τηρήτε, τηρείτετα και πράττετέ τα. Μη πράττετε όμως κατά τα έργα
αυτών, διότι λέγουν άλλα δεν εφαρμόζουν όσα λέγουν.
Ματθ. 23,4 Διότι δένουν φορτία βαρειά
και δυσβάστακτα και επιβάλλουν αυτά στους ώμους των ανθρώπων, ενώ οι
ίδιοι ούτε με τον δάκτυλον δεν θέλουν να τα κινήσουν.
Ματθ. 23,5 Ολα δε τα έργα των τα
πράττουν, δια να επιδεικνύωνται και δοξάζωνται από τους ανθρώπους. Διότι
δένουν και κρεμούν από τα χέρια των πλατειές λωρίδες με ρητά εκ του
Νομου και κατασκευάζουν μεγαλύτερα τα κρόσσια γύρω από τα ιμάτιά των,
δια να φανούν έτσι, ότι είναι ευσεβείς και δια να κάμουν εντύπωσιν στους
ανθρώπους.
Ματθ. 23,7 και να τους χαιρετούν οι
άνθρωποι με βαθείας υποκλίσεις και εκδηλώσεις σεβασμού και να
προσφωνούνται από τους ανθρώπους· Διδάσκαλε, διδάσκαλε.
Ματθ. 23,8 Αλλά σεις μη επιδιώκετε να
καλήσθε διδάσκαλοι· διότι ένας είναι ο διδάσκαλος σας, ο Χριστός, όλοι
δε σεις είσθε αδελφοί και άρα ίσοι μεταξύ σας.
Ματθ. 23,9 Και πατέρα, είτε σαρκικόν
είτε πνευματικόν, με την έννοιαν ότι αυτός έχει απόλυτον κύρος απέναντί
σας και απεριόριστον εξουσίαν, μη καλέσετε κανένα εδώ εις την γην, διότι
ένας είναι ο πατήρ σας, ο εν τοις ουρανοίς.
Ματθ. 23,10 Ούτε να ονομασθήτε καθηγηταί,
διότι ένας είναι ο μοναδικός και τέλειος καθηγητής σας, ο Χριστός, (ο
οποίος και μόνος διδάσκει ανόθευτον την αλήθεια και καθοδηγεί με
ασφάλειαν τους ανθρώπους στον δύσκολον δρόμον της σωτηρίας).
Ματθ. 23,11 ὁ δὲ μείζων ὑμῶν ἔσται ὑμῶν διάκονος.
Ματθ. 23,11 Και εκείνος, που είναι
μεγαλύτερος μεταξύ σας ως προς την γνώσιν και το αξίωμα πρέπει με
ταπείνωσιν και καλωσύνην να υπηρετή τους άλλους.
Ματθ. 23,12 Οποιος δε υπερηφανευθή και
υψώσει τον ευατόν του απέναντι των άλλων θα ταπεινωθή και όποιος με
χριστιανικήν αγάπην και συναίσθησιν ταπεινώσει τον ευατόν του και γίνη
υπηρέτης των άλλων, θα εξυψωθή και δοξασθή από τον Θεόν.
Ματθ. 23,13 Αλλοίμονον δε εις σας,
γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, διότι, άπληστοι και πλεονέκται καθώς
είσθε, κατατρώγετε τας οικίας των χηρών και συγχρόνως με το πρόσχημα
της ευλαβείας κάνετε μακράς προσευχάς· δια τούτο και θα τιμωρηθήτε από
την θείαν δικαιοσύνην πολύ περισσότερο, παρ’ όσον οι άλλοι άρπαγες και
κλέπται.
Ματθ. 23,14 Αλλοίμονό σας, γραμματείς και
Φαρισαίοι υποκριταί, διότι με την διεστραμμένην διδασκαλίαν σας, που
την παρουσιάζετε ως διδασκαλίαν τάχα του Θεού, κλείετε την βασιλείαν του
Θεού εμπρός από τους ανθρώπους. Ετσι, και σεις δεν εισέρχεσθε, αλλά και
εκείνους που θέλουν να εισέλθουν δεν τους αφήνετε
Ματθ. 23,15 Αλλοίμονόν σας, γραμματείς
και Φαρισαίοι υποκριταί, διότι γυρίζετε εις όλα τα μέρη, περιέρχεσθε την
θάλασσαν και την ξηράν, δια να κάμετε ένα ειδωλολάτρην προσήλυτον
Ιουδαίον. Και όταν γίνη, τον εξωθείτε εις την κακίαν και την πώρωσιν και
τον κάνετε γέννημα της κολάσεως δυό φορές χειρότερον από σας.
Ματθ. 23,16 Αλλοίμονό σας, οδηγοί τυφλοί,
που λέγετε· Αν τυχόν ορκισθή κανείς στον ναόν, δεν είναι τίποτε, όποιος
όμως ορκισθή στο χρυσάφι του ναού, οφείλει να τηρήση τον όρκον του.
Ματθ. 23,18 Και πάλιν λέγετε· όποιος
τυχόν ορκισθή στο θυσιαστήριον, είναι σαν να μη έχη κάμει όρκον, όποιος
όμως ορκισθή στο δώρον, που έχει προσφερθή επάνω στο θυσιαστήριον,
οφείλει να τηρήση τον όρκον του,
Ματθ. 23,23 Αλλοίμονο σε σας, γραμματείς
και Φαρισαίοι υποκριταί, διότι δίδετε στον ναόν δια τους ιερείς το
δέκατον από τον δύοσμον και τον άνηθον και το κύμινον, τηρείτε δηλαδή
τας επουσιώδεις διατάξστου Νομου, και αφήσατε τα βαρύτερα και
σπουδαιότερα, δηλαδή την δικαίαν κρίσιν και την ευσπλαγχνίαν και την
αληθινήν πίστιν· και αυτά έπρεπε να εφαρμόσετε και εκείνα δεν έπρεπε να
αφίνετε.
Ματθ. 23,24 Οδηγοί τυφλοί, που περνάτε από
λεπτό σουρωτήρι το κρασί και το νερό, μήπως καταπιήτε κανένα κουνούπι,
ενώ καταπίνετε ολόκληρη γκαμήλα. (Τηρείτε τα μικρά και ασήμαντα και
αδιαφορείτε δια τα μεγάλα και σπουδαία).
Ματθ. 23,25 Αλλοίμονό σας, γραμματείς και
Φαρισαίοι υποκριταί, διότι καθαρίζετε το έξω από το ποτήρι και το πιάτο,
μέσα δε αυτά είναι γεμάτα από τροφάς, που προέρχονται από αρπαγές και
αδικίες.
Ματθ. 23,26 Φαρισαίε τυφλέ, καθάρισε πρώτα
αυτό που υπάρχει μέσα στο ποτήρι και το πιάτο, ώστε να μη προέρχεται
από αδικίαν, αλλά από την τιμίαν εργασίαν σου, δια να γίνη και το απ’
έξω καθαρόν. (Μη προσπαθείτε, δηλαδή, εξωτερικώς μόνον να φαίνεσθε
ευσεβείς, αλλά προσπαθείτε να αποκτήσετε και την εσωτερικήν καθαρότητα
και αγιότητα).
Ματθ. 23,27 Αλλοίμονό σας, γραμματείς και
Φαρισαίοι υποκριταί, διότι ομοιάζετε με τάφους ασβεστωμένους, οι οποίοι
εξωτερικώς μεν φαίνονται ωραίοι, ενώ από μέσα είναι γεμάτοι με κόκκαλα
πεθαμένων και με κάθε ακαθαρσίαν.
Ματθ. 23,32 Λοιπόν ολοκληρώστε και εσείς
το έργον των πατέρων σας, κάμετε όσα εκείνοι δεν έκαμαν, φονεύσατε τον
Μεσσίαν, δια να φθάσετε έτσι στο έσχατον όριον της κακίας.
Ματθ. 23,34 Δια να σας δώσω την τελευταίαν
πολύτιμον ευκαιρίαν να σωθήτε, ιδού εγώ στέλνω εις σας προφήτας και
σοφούς και δαδασκάλους του νόμου μου, τους Αποστόλους μου. Σεις όμως
άλλους από αυτούς θα φονεύσετε και θα σταυρώσετε και άλλους θα τους
μαστιγώσετε εις τας συναγωγάς σας και θα τους διώξετε από πόλιν εις
πόλιν.
Ματθ. 23,35 Δια να πέση έτσι επάνω σας το
αθώον αίμα που εχύθη άδικα εις την γην, από το αίμα του δικαίου Αβελ
έως το αίμα του Ζαχαρίου, του υιού Βαραχίου, τον οποίον εφονεύσατε
μεταξύ του ναού και του θυσιστηρίου, χωρίς να φοβηθήτε ούτε του τόπου
τούτου την ιερότητα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.