Του Αθανάσιου Κατσίμπελη*
Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου υπογραμμίζει τη σημασία της ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών ως ένα σημαντικό βήμα προς την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της βιωσιμότητας των κοινωνιών.(“Empowering teachers, building sustainable societies”)
Η Ημέρα των Εκπαιδευτικών
φιλοδοξεί να αναγνωριστεί από όλους τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, πως οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απλά τα “εργαλεία” της εφαρμογής των στόχων της εκπαιδευτικής πολιτικής κάθε κράτους, αλλά είναι το κλειδί για την βιωσιμότητα και την εθνική προοπτική με στόχο την επίτευξη της μάθησης και τη δημιουργία κοινωνιών που βασίζονται, όχι μόνο στη γνώση, αλλά και στις αξίες και την ηθική.
Οι πανανθρώπινες άξιες της ανθρωπιστικής παιδείας , που γεννήθηκε στη χώρα μας, όπως η αλήθεια, η ελευθερία,η δικαιοσύνη,η αγάπη, η αισθητική έχουν ως σκοπό τη διαμόρφωση ανθρώπων με κριτική σκέψη, καλαισθησία και ηθικές αρχές και χρησιμοποιεί απαραίτητα ως μέσα της τη μελέτη έργων που δημιούργησαν αναγνωρισμένοι στοχαστές: φιλόσοφοι, ποιητές, καλλιτέχνες, επιστήμονες.
Ωστόσο,οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις που επιφέρει η έλλειψη προσωπικού, η ανεπαρκής κατάρτιση και η χαμηλή κοινωνική τους θέση. Το Ινστιτούτο Στατιστικής της UNESCO υπολογίζει ότι για να επιτευχθεί ο στόχος της καθολικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2020 οι χώρες θα πρέπει να προσλάβει συνολικά 12.600.000 πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.Μας λείπουν 12.600.000 δάσκαλοι σε όλο τον κόσμο.
Η Διακήρυξη της Παγκόσμιας Διάσκεψης για την Εκπαίδευση (WEF) που πραγματοποιήθηκε στη Νότια Κορέα φέτος το Μάιο του 2015, αναγνώρισε σαφώς τη σημασία της ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Στη Διάσκεψη οι 1600 συμμετέχοντες από 160 χώρες δεσμεύτηκαν να “εξασφαλίσουν ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα ενδυναμωθούν, θα προσλαμβάνονται επαρκώς, θα είναι καλά εκπαιδευμένοι, θα έχουν αξιόλογα επαγγελματικά προσόντα, και κίνητρα ώστε να ζουν με αξιοπρέπεια και να διδάσκουν σε αποδοτικά και αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα”.
Η Σύνοδος Κορυφής του Όσλο, «Εκπαίδευση για την Ανάπτυξη», που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2015, υπογράμμισε κι αυτή με τη σειρά της την ανάγκη για περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Οι προτεινόμενοι Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης αποφασίστηκε να υιοθετηθούν από την πρόσφατη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες με τη συμμετοχή και του Έλληνα Πρωθυπουργού και περιλαμβάνει συγκεκριμένη στοχοθεσία μέχρι το 2030 ώστε όλα τα κράτη, «να αυξήσουν σημαντικά την προσφορά επιμορφωμένων εκπαιδευτικών,να αναπτύξουν διεθνή συνεργασία για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών στις αναπτυσσόμενες χώρες, ιδιαίτερα δε στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες και τα μικρά νησιωτικά αναπτυσσόμενα κράτη».
Όπως κάθε χρόνο o Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO – United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization) που ιδρύθηκε στις 16 Νοεμβρίου 1945 μέσα από τις στάχτες του ανθρωποκτόνου Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενθαρρύνει σημαντικά και προωθεί τις εκδηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών.
Η 5η Οκτωβρίου βρίσκει και εφέτος τη χώρα μας σε μια παρατεταμένη πολιτική λιτότητας που επηρρεάζει αρνητικά την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.Οι Έλληνες δάσκαλοι με σημαντικές ελλείψεις προσωπικού καλούνται να διαχειριστούν την ανθρωπιστική κρίση, που βρίσκεται σε εξέλιξη στην ελληνική κοινωνία και στα ελληνικά σχολεία, και παράλληλα να εξασφαλίσουν Παιδεία υψηλού επιπέδου, χωρίς μέσα και με ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή.
*Δάσκαλος-Μ.Ed., Νομικός
Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου υπογραμμίζει τη σημασία της ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών ως ένα σημαντικό βήμα προς την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της βιωσιμότητας των κοινωνιών.(“Empowering teachers, building sustainable societies”)
Η Ημέρα των Εκπαιδευτικών
φιλοδοξεί να αναγνωριστεί από όλους τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, πως οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απλά τα “εργαλεία” της εφαρμογής των στόχων της εκπαιδευτικής πολιτικής κάθε κράτους, αλλά είναι το κλειδί για την βιωσιμότητα και την εθνική προοπτική με στόχο την επίτευξη της μάθησης και τη δημιουργία κοινωνιών που βασίζονται, όχι μόνο στη γνώση, αλλά και στις αξίες και την ηθική.
Οι πανανθρώπινες άξιες της ανθρωπιστικής παιδείας , που γεννήθηκε στη χώρα μας, όπως η αλήθεια, η ελευθερία,η δικαιοσύνη,η αγάπη, η αισθητική έχουν ως σκοπό τη διαμόρφωση ανθρώπων με κριτική σκέψη, καλαισθησία και ηθικές αρχές και χρησιμοποιεί απαραίτητα ως μέσα της τη μελέτη έργων που δημιούργησαν αναγνωρισμένοι στοχαστές: φιλόσοφοι, ποιητές, καλλιτέχνες, επιστήμονες.
Ωστόσο,οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις που επιφέρει η έλλειψη προσωπικού, η ανεπαρκής κατάρτιση και η χαμηλή κοινωνική τους θέση. Το Ινστιτούτο Στατιστικής της UNESCO υπολογίζει ότι για να επιτευχθεί ο στόχος της καθολικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2020 οι χώρες θα πρέπει να προσλάβει συνολικά 12.600.000 πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.Μας λείπουν 12.600.000 δάσκαλοι σε όλο τον κόσμο.
Η Διακήρυξη της Παγκόσμιας Διάσκεψης για την Εκπαίδευση (WEF) που πραγματοποιήθηκε στη Νότια Κορέα φέτος το Μάιο του 2015, αναγνώρισε σαφώς τη σημασία της ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Στη Διάσκεψη οι 1600 συμμετέχοντες από 160 χώρες δεσμεύτηκαν να “εξασφαλίσουν ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα ενδυναμωθούν, θα προσλαμβάνονται επαρκώς, θα είναι καλά εκπαιδευμένοι, θα έχουν αξιόλογα επαγγελματικά προσόντα, και κίνητρα ώστε να ζουν με αξιοπρέπεια και να διδάσκουν σε αποδοτικά και αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα”.
Η Σύνοδος Κορυφής του Όσλο, «Εκπαίδευση για την Ανάπτυξη», που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2015, υπογράμμισε κι αυτή με τη σειρά της την ανάγκη για περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Οι προτεινόμενοι Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης αποφασίστηκε να υιοθετηθούν από την πρόσφατη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες με τη συμμετοχή και του Έλληνα Πρωθυπουργού και περιλαμβάνει συγκεκριμένη στοχοθεσία μέχρι το 2030 ώστε όλα τα κράτη, «να αυξήσουν σημαντικά την προσφορά επιμορφωμένων εκπαιδευτικών,να αναπτύξουν διεθνή συνεργασία για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών στις αναπτυσσόμενες χώρες, ιδιαίτερα δε στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες και τα μικρά νησιωτικά αναπτυσσόμενα κράτη».
Όπως κάθε χρόνο o Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO – United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization) που ιδρύθηκε στις 16 Νοεμβρίου 1945 μέσα από τις στάχτες του ανθρωποκτόνου Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενθαρρύνει σημαντικά και προωθεί τις εκδηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών.
Η 5η Οκτωβρίου βρίσκει και εφέτος τη χώρα μας σε μια παρατεταμένη πολιτική λιτότητας που επηρρεάζει αρνητικά την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.Οι Έλληνες δάσκαλοι με σημαντικές ελλείψεις προσωπικού καλούνται να διαχειριστούν την ανθρωπιστική κρίση, που βρίσκεται σε εξέλιξη στην ελληνική κοινωνία και στα ελληνικά σχολεία, και παράλληλα να εξασφαλίσουν Παιδεία υψηλού επιπέδου, χωρίς μέσα και με ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή.
*Δάσκαλος-Μ.Ed., Νομικός
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.