Του Αθανάσιου Κατσίμπελη*
Κάθε χρόνο στις 7 Μαρτίου θυμάμαι τη χρονιά που υπηρέτησα στους Λειψούς, ένα ακριτικό νησί της Δωδεκανήσου από τα είκοσι έξι (26) νησιά που τα λέμε Δωδεκάνησα ενώ είναι σχεδόν διπλάσια σε αριθμό!! Είναι η μέρα που εoρτάζεται με παρελάσεις και εκδηλώσεις η Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα.
Με εξαιρετική ικανοποίηση...
είδα τον Πρόεδρο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και Υπουργό Εθνικής Άμυνας να επισκέπτεται προχθές το Δημοτικό Σχολείο Αγαθονησίου και να εκφράζει “Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Ακρίτες δασκάλους” αυτούς που με 700 ευρώ μηνιαίο μισθό υπηρετούν την Ελληνική Παιδεία στη μόνη περιοχή της Ελλάδας που απαγορεύτηκε η διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας. Για τους δασκάλους αυτή η αναγνώριση από την Πολιτεία είναι πράγματι πιο σημαντική από τους πενιχρούς μισθούς τους. Το γεγονός, πως η Εθνική μας Άμυνα είναι η Εθνική μας Παιδεία σε αυτά τα νησιά νομίζω είναι αυτονόητο ιδιαίτερα για όσους έχουν βρεθεί εκεί ώστε να το συνειδητοποιήσουν και όχι για αυτούς που απλά ρητορεύουν χωρίς να αντιλαμβάνονται τον εθνικό ρόλο της Παιδείας μας.
Στη δεκαετία του 1930 οι Ιταλικές Αρχές, φοβούμενες τη βούληση των ελλήνων κατοίκων της Δωδεκανήσου να ενσωματωθούν τα νησιά με το Ελληνικό κράτος, κατέβαλαν συστηματικές προσπάθειες να «ιταλοποιήσουν» τον πληθυσμό τους. Στα πλαίσια αυτής τους της πολιτικής, από την 1η Ιανουαρίου 1937 έως και την έλευση των βρετανικών στρατιωτικών δυνάμεων το 1945, οι Ιταλοί απαγόρευσαν τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, έκλεισαν τα ελληνικά σχολεία που λειτουργούσαν στη Ρόδο και στα υπόλοιπα Δωδεκάνησα, απαγόρευσαν τη χρήση της ελληνικής γλώσσας σε δημόσιους χώρους και απαγόρευσαν την χειροτονία ελλήνων ιερέων, δυσχεραίνοντας το ρόλο της ελληνικής τοπικής Εκκλησίας που ήταν ο κύριος πόλος των κατοίκων που είχαν ελληνική εθνική συνείδηση.
Διαβάζοντας τον προχθεσινό πύρινο λόγο της Προέδρου της Βουλής κας Κωνσταντοπούλου στη Ρόδο πράγματι χαίρομαι γιατί κάποια ταμπού μιας ρητορικής που ευδοκίμησε για χρόνια στη χώρα μας έχουν καμφθεί κι έτσι μπορούμε να ελπίζουμε. «Το Ελληνικό Κοινοβούλιο τιμά την επέτειο της Ένωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα και έτσι τιμά τους αγώνες του λαού μας για Ελευθερία, Εθνική Ανεξαρτησία, Εθνική Ομοψυχία, Δημοκρατία, Δικαιώματα, Αξιοπρέπεια. Οι αγώνες αυτοί είναι επίκαιροι όσο ποτέ και η μνήμη βοηθά στην εμψύχωση και στην εγρήγορση.»
«Εκείνα που είναι σήμερα δεδομένα, αυτά που είναι σήμερα κεκτημένα, ήταν κάποτε ζητούμενα και διεκδικούμενα. Σήμερα διεκδικούμε ξανά απελευθέρωση από πρακτικές και τακτικές που συνιστούν ζυγό για τους ευρωπαϊκούς λαούς και μέγγενη για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη» δήλωσε η κα.Κωνσταντοπούλου απευθυνόμενη στους τοπικούς παράγοντες και προανήγγειλε πως θα αναλάβει πρωτοβουλία για την διεξαγωγή ειδικής συνεδρίασης στη Βουλή, ώστε «να τιμήσουμε την 7η Μαρτίου, την 31η Μαρτίου και την 8η Μαΐου και να μάθουν, όσοι παρακολουθούν την Ολομέλεια της Βουλής, ότι η ιστορία της Δωδεκανήσου αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της Εθνικής μας ιστορίας και της συλλογικής πατριωτικής μας διαδρομής προς την Ανεξαρτησία και την Ελευθερία».
Αναρωτιέμαι αν η Πρόεδρος της Βουλής αλλά και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας γνωρίζουν πως στη νέα έκδοση της Γεωγραφία Ε’ Δημοτικού υπήρχαν κάποια πατριωτικά λόγια για το Καστελόριζο ως άκρο της Ελλάδας τα οποία δεν υπάρχουν πλέον και ταυτόχρονα πως η διορθωμένη φετινή έκδοση του βιβλίου δεν περιλαμβάνει κι αυτή χάρτες του Καστελόριζου και τοποθετεί ως άκρο της Ελλάδας τη νήσο Στρογγύλη να βρίσκεται δίπλα από τη Ρόδο!!!!
Μετά από ρεπορτάζ του greekteachers.gr και ερώτηση του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου στη Βουλή το Υπουργείο Παιδείας και ο τότε, τον Ιανουάριο, Υπουργός Παιδείας κ.Ανδρέας Λοβέρδος είχε απαντήσει γραπτώς πως η μη απεικόνιση του Καστελόριζου σε χάρτες του βιβλίου Γεωγραφίας της Ε τάξης του Δημοτικού Σχολείουη οφείλεται σε τεχνικές δυσκολίες!! στην απεικόνιση ενός πολύ μικρής έκτασης στοιχείου σε χάρτες χαμηλής ανάλυσης και συχνά περιορισμένων διαστάσεων. Ο υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ήδη δημιουργήσει και προτείνει νέα γραφικά, τα οποία θα συμπληρώσουν το σύνολο των χαρτών, ώστε να απεικονίζονται τα δυο αυτά μικρά νησιά τόσο στα έντυπα όσο και στα ψηφιακά σχολικά βιβλία. Το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στη διόρθωση και επικαιροποίηση του βιβλίου για την επόμενη σχολική χρονιά. Το βιβλίο της Ε τάξης του Δημοτικού εκδόθηκε αρχικά το 2006 και στη μεγάλη πλειονότητα των χαρτών, δεκαοκτώ στον αριθμό, που περιέχονται στο εν λόγω βιβλίο, τόσο το Καστελόριζο όσο και το, μικρότερης έκτασης, νησί Στρογγύλη, εμφανίζονται ως προσθήκες υπό μεγέθυνση. Ωστόσο υπάρχουν οκτώ κυρίως θεματικοί χάρτες όπου δεν απεικονίζεται το Καστελόριζο λόγω τεχνικών δυσκολιών όπως προαναφέρθηκε.
Τέλος αισθάνομαι την ανάγκη να δημοσιοποιήσω και μια χαρακτηριστική αναφορά στην προχθεσινή ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου που είδα να γράφει στη σελίδα της στο facebook η Βούλα Κάβουρα κάτοικος του νησιού Λειψοί καθώς θεωρώ πως εκφράζει όλους τους κατοίκους της περιοχής:
«Ελεύθερα ναι…Αλλά κατά πόσο »ενσωματωθήκαμε» με την υπόλοιπη Ελλάδα,εκτός από τον χάρτη;;;
Πολίτες τρίτης κατηγορίας, με υποτυπώδεις κρατικές παροχές, με χρονοβόρα και δυσβάσταχτη οικονομικά πρόσβαση στις βασικές δημόσιες υπηρεσίες, με καταρρέουσα υγεία( και κατά τόπους ανύπαρκτη), με ελλιπή παιδεία…
Παρόλα αυτά ο νησιώτης αντέχει ακόμα και δηλώνει ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ που έχει την τιμή να κατοικεί και να υπερασπίζεται τα σύνορα της πατρίδας του!!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΟΥΣ!!!!”
*Δάσκαλος-M.Ed, Νομικός
http://www.greekteachers.gr/?p=16478
Κάθε χρόνο στις 7 Μαρτίου θυμάμαι τη χρονιά που υπηρέτησα στους Λειψούς, ένα ακριτικό νησί της Δωδεκανήσου από τα είκοσι έξι (26) νησιά που τα λέμε Δωδεκάνησα ενώ είναι σχεδόν διπλάσια σε αριθμό!! Είναι η μέρα που εoρτάζεται με παρελάσεις και εκδηλώσεις η Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα.
Με εξαιρετική ικανοποίηση...
είδα τον Πρόεδρο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και Υπουργό Εθνικής Άμυνας να επισκέπτεται προχθές το Δημοτικό Σχολείο Αγαθονησίου και να εκφράζει “Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Ακρίτες δασκάλους” αυτούς που με 700 ευρώ μηνιαίο μισθό υπηρετούν την Ελληνική Παιδεία στη μόνη περιοχή της Ελλάδας που απαγορεύτηκε η διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας. Για τους δασκάλους αυτή η αναγνώριση από την Πολιτεία είναι πράγματι πιο σημαντική από τους πενιχρούς μισθούς τους. Το γεγονός, πως η Εθνική μας Άμυνα είναι η Εθνική μας Παιδεία σε αυτά τα νησιά νομίζω είναι αυτονόητο ιδιαίτερα για όσους έχουν βρεθεί εκεί ώστε να το συνειδητοποιήσουν και όχι για αυτούς που απλά ρητορεύουν χωρίς να αντιλαμβάνονται τον εθνικό ρόλο της Παιδείας μας.
Στη δεκαετία του 1930 οι Ιταλικές Αρχές, φοβούμενες τη βούληση των ελλήνων κατοίκων της Δωδεκανήσου να ενσωματωθούν τα νησιά με το Ελληνικό κράτος, κατέβαλαν συστηματικές προσπάθειες να «ιταλοποιήσουν» τον πληθυσμό τους. Στα πλαίσια αυτής τους της πολιτικής, από την 1η Ιανουαρίου 1937 έως και την έλευση των βρετανικών στρατιωτικών δυνάμεων το 1945, οι Ιταλοί απαγόρευσαν τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, έκλεισαν τα ελληνικά σχολεία που λειτουργούσαν στη Ρόδο και στα υπόλοιπα Δωδεκάνησα, απαγόρευσαν τη χρήση της ελληνικής γλώσσας σε δημόσιους χώρους και απαγόρευσαν την χειροτονία ελλήνων ιερέων, δυσχεραίνοντας το ρόλο της ελληνικής τοπικής Εκκλησίας που ήταν ο κύριος πόλος των κατοίκων που είχαν ελληνική εθνική συνείδηση.
Διαβάζοντας τον προχθεσινό πύρινο λόγο της Προέδρου της Βουλής κας Κωνσταντοπούλου στη Ρόδο πράγματι χαίρομαι γιατί κάποια ταμπού μιας ρητορικής που ευδοκίμησε για χρόνια στη χώρα μας έχουν καμφθεί κι έτσι μπορούμε να ελπίζουμε. «Το Ελληνικό Κοινοβούλιο τιμά την επέτειο της Ένωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα και έτσι τιμά τους αγώνες του λαού μας για Ελευθερία, Εθνική Ανεξαρτησία, Εθνική Ομοψυχία, Δημοκρατία, Δικαιώματα, Αξιοπρέπεια. Οι αγώνες αυτοί είναι επίκαιροι όσο ποτέ και η μνήμη βοηθά στην εμψύχωση και στην εγρήγορση.»
«Εκείνα που είναι σήμερα δεδομένα, αυτά που είναι σήμερα κεκτημένα, ήταν κάποτε ζητούμενα και διεκδικούμενα. Σήμερα διεκδικούμε ξανά απελευθέρωση από πρακτικές και τακτικές που συνιστούν ζυγό για τους ευρωπαϊκούς λαούς και μέγγενη για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη» δήλωσε η κα.Κωνσταντοπούλου απευθυνόμενη στους τοπικούς παράγοντες και προανήγγειλε πως θα αναλάβει πρωτοβουλία για την διεξαγωγή ειδικής συνεδρίασης στη Βουλή, ώστε «να τιμήσουμε την 7η Μαρτίου, την 31η Μαρτίου και την 8η Μαΐου και να μάθουν, όσοι παρακολουθούν την Ολομέλεια της Βουλής, ότι η ιστορία της Δωδεκανήσου αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της Εθνικής μας ιστορίας και της συλλογικής πατριωτικής μας διαδρομής προς την Ανεξαρτησία και την Ελευθερία».
Αναρωτιέμαι αν η Πρόεδρος της Βουλής αλλά και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας γνωρίζουν πως στη νέα έκδοση της Γεωγραφία Ε’ Δημοτικού υπήρχαν κάποια πατριωτικά λόγια για το Καστελόριζο ως άκρο της Ελλάδας τα οποία δεν υπάρχουν πλέον και ταυτόχρονα πως η διορθωμένη φετινή έκδοση του βιβλίου δεν περιλαμβάνει κι αυτή χάρτες του Καστελόριζου και τοποθετεί ως άκρο της Ελλάδας τη νήσο Στρογγύλη να βρίσκεται δίπλα από τη Ρόδο!!!!
Μετά από ρεπορτάζ του greekteachers.gr και ερώτηση του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου στη Βουλή το Υπουργείο Παιδείας και ο τότε, τον Ιανουάριο, Υπουργός Παιδείας κ.Ανδρέας Λοβέρδος είχε απαντήσει γραπτώς πως η μη απεικόνιση του Καστελόριζου σε χάρτες του βιβλίου Γεωγραφίας της Ε τάξης του Δημοτικού Σχολείουη οφείλεται σε τεχνικές δυσκολίες!! στην απεικόνιση ενός πολύ μικρής έκτασης στοιχείου σε χάρτες χαμηλής ανάλυσης και συχνά περιορισμένων διαστάσεων. Ο υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ήδη δημιουργήσει και προτείνει νέα γραφικά, τα οποία θα συμπληρώσουν το σύνολο των χαρτών, ώστε να απεικονίζονται τα δυο αυτά μικρά νησιά τόσο στα έντυπα όσο και στα ψηφιακά σχολικά βιβλία. Το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στη διόρθωση και επικαιροποίηση του βιβλίου για την επόμενη σχολική χρονιά. Το βιβλίο της Ε τάξης του Δημοτικού εκδόθηκε αρχικά το 2006 και στη μεγάλη πλειονότητα των χαρτών, δεκαοκτώ στον αριθμό, που περιέχονται στο εν λόγω βιβλίο, τόσο το Καστελόριζο όσο και το, μικρότερης έκτασης, νησί Στρογγύλη, εμφανίζονται ως προσθήκες υπό μεγέθυνση. Ωστόσο υπάρχουν οκτώ κυρίως θεματικοί χάρτες όπου δεν απεικονίζεται το Καστελόριζο λόγω τεχνικών δυσκολιών όπως προαναφέρθηκε.
Τέλος αισθάνομαι την ανάγκη να δημοσιοποιήσω και μια χαρακτηριστική αναφορά στην προχθεσινή ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου που είδα να γράφει στη σελίδα της στο facebook η Βούλα Κάβουρα κάτοικος του νησιού Λειψοί καθώς θεωρώ πως εκφράζει όλους τους κατοίκους της περιοχής:
«Ελεύθερα ναι…Αλλά κατά πόσο »ενσωματωθήκαμε» με την υπόλοιπη Ελλάδα,εκτός από τον χάρτη;;;
Πολίτες τρίτης κατηγορίας, με υποτυπώδεις κρατικές παροχές, με χρονοβόρα και δυσβάσταχτη οικονομικά πρόσβαση στις βασικές δημόσιες υπηρεσίες, με καταρρέουσα υγεία( και κατά τόπους ανύπαρκτη), με ελλιπή παιδεία…
Παρόλα αυτά ο νησιώτης αντέχει ακόμα και δηλώνει ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ που έχει την τιμή να κατοικεί και να υπερασπίζεται τα σύνορα της πατρίδας του!!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΟΥΣ!!!!”
*Δάσκαλος-M.Ed, Νομικός
http://www.greekteachers.gr/?p=16478
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.