Πρόσθετες πληροφορίες για το τραγικό ατύχημα του ελληνικού F-16D Block 50 κατά τη διάρκεια του σχολείου FC 2015-1 του ΝΑΤΟϊκού προγράμματος TLP εμπεριέχει ανάρτηση της ειδησεογραφικής πύλης της μεγάλης ισπανικής εφημερίδας «El Pais». Κατά την ανάρτηση, σύμφωνα με τις πρώτες έρευνες, εκτιμάται ότι το ελληνικό μαχητικό παρουσίασε και αστοχία (βλάβη) στο σύστημα ελέγχου.
Όμως δεν διευκρινίζεται αν η αστοχία (βλάβη) παρουσιάστηκε στο σύστημα ελέγχου πτήσης ή στο χειριστήριο (stick): «Πηγές οικείες με την έρευνα ανέφεραν ότι ακόμη και αν ο μοναδικός κινητήρας του μαχητικού παρουσίασε βλάβη κατά την απογείωση, το F-16D θα έπρεπε να συνεχίσει την πορεία του σε ευθεία γραμμή και το πλήρωμα θα μπορούσε να ελέγξει το σημείο συντριβής», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Όμως το ελληνικό μαχητικό πραγματοποίησε απότομη στροφή 45 μοιρών δεξιά και κατευθύνθηκε προς το υπόστεγο (σημειώνεται ότι οι μέχρι τώρα πληροφορίες και φωτογραφίες οδηγούσαν στην εκτίμηση ότι το F-16D προσέκρουσε στην πίστα) όπου ιταλικά και γαλλικά αεροσκάφη πλήρη καυσίμων προετοιμάζονταν για να συμμετάσχουν στην προγραμματισμένη εκπαιδευτική διαδικασία. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, εκτός των ιπταμένων βρισκόταν στην περιοχή και προσωπικό εδάφους με αποτέλεσμα οι ανθρώπινες απώλειες να αυξηθούν δραματικά (συνολικά 11 νεκροί μαζί με τους δύο Έλληνες ιπτάμενους). Κατά το δημοσίευμα το ελληνικό F-16D, που ήταν το τέταρτο κατά σειρά αεροσκάφος που απογειώθηκε για να συμμετάσχει σε εκπαιδευτική δραστηριότητα μαζί με άλλα 30 αεροσκάφη από επτά χώρες – μέλη του ΝΑΤΟ, είχε ανυψωθεί ελάχιστα μέτρα από τον διάδρομο (κατά πληροφορίες περί τα 40 πόδια – 13 μέτρα) και μάλιστα τα σκέλη του συστήματος προσγείωσης δεν είχαν ανυψωθεί. «Και οι δύο Έλληνες ιπτάμενοι εκτινάχθηκαν πριν τη σύγκρουση αλλά επειδή το αεροσκάφος είχε πάρει πλάγια κλίση προσέκρουσαν στο έδαφος και οι σωροί τους βρέθηκαν πλησίον του υποστέγου (πίστας)», σημειώνεται στο δημοσίευμα. Ας σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αναφορά έρχεται σε αντίθεση με τις αρχικές ανακοινώσεις του υπουργείου Άμυνας της Ισπανίας. Καθώς η ανάλυση των καταγραφέων πτήσης («μαύρα κουτιά») του F-16D Block 50 συνεχίζεται, τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης (προφανώς υπονοείται η ισπανική επιτροπή διερεύνησης στρατιωτικών ατυχημάτων – CITAAM: Comisión de Investigación Técnica de Aeronaves Militares) έχουν ήδη καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό μαχητικό δεν συνετρίβη επί των αεροσκαφών που βρισκόταν στην πίστα, αλλά μερικά μέτρα μακρύτερα, εξερράγη, ολίσθησε και στη συνέχεια προσέπεσε επί των ιταλικών και γαλλικών αεροσκαφών. Η συγκεκριμένη αναφορά συμφωνεί με την εκτίμηση του Αρχηγού της Αεροπορίας της Γαλλίας, πτέραρχου Denis Mercier, που κοινοποιήθηκε σε δηλώσεις του στα γαλλικά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η «El Pais» καταλήγει ότι πηγές με τις οποίες το μέσο ήλθε σε επαφή, «επιμένουν ότι στην αεροπορική βάση Albacete είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. «Καμία από τις χώρες που υπέστησαν τις συνέπειες του ατυχήματος, δεν ήγειρε θέμα μέτρων ασφαλείας και το περιστατικό θεωρείται ως σειρά (αλυσίδα) ατυχών συμβάντων», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Κλείνοντας την παρούσα αναφορά μας, θα σημειώσουμε ότι τα αίτια του τραγικού ατυχήματος θα εξακριβωθούν από την αρμόδια επιτροπή και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας η εξαγωγή συμπερασμάτων ή εκτιμήσεων είναι επισφαλής. Σε κάθε περίπτωση η γενική αρχή ότι κάθε ατύχημα οφείλεται σε αλληλουχία συμβάντων – παραγόντων ισχύει.
Όμως δεν διευκρινίζεται αν η αστοχία (βλάβη) παρουσιάστηκε στο σύστημα ελέγχου πτήσης ή στο χειριστήριο (stick): «Πηγές οικείες με την έρευνα ανέφεραν ότι ακόμη και αν ο μοναδικός κινητήρας του μαχητικού παρουσίασε βλάβη κατά την απογείωση, το F-16D θα έπρεπε να συνεχίσει την πορεία του σε ευθεία γραμμή και το πλήρωμα θα μπορούσε να ελέγξει το σημείο συντριβής», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Όμως το ελληνικό μαχητικό πραγματοποίησε απότομη στροφή 45 μοιρών δεξιά και κατευθύνθηκε προς το υπόστεγο (σημειώνεται ότι οι μέχρι τώρα πληροφορίες και φωτογραφίες οδηγούσαν στην εκτίμηση ότι το F-16D προσέκρουσε στην πίστα) όπου ιταλικά και γαλλικά αεροσκάφη πλήρη καυσίμων προετοιμάζονταν για να συμμετάσχουν στην προγραμματισμένη εκπαιδευτική διαδικασία. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, εκτός των ιπταμένων βρισκόταν στην περιοχή και προσωπικό εδάφους με αποτέλεσμα οι ανθρώπινες απώλειες να αυξηθούν δραματικά (συνολικά 11 νεκροί μαζί με τους δύο Έλληνες ιπτάμενους). Κατά το δημοσίευμα το ελληνικό F-16D, που ήταν το τέταρτο κατά σειρά αεροσκάφος που απογειώθηκε για να συμμετάσχει σε εκπαιδευτική δραστηριότητα μαζί με άλλα 30 αεροσκάφη από επτά χώρες – μέλη του ΝΑΤΟ, είχε ανυψωθεί ελάχιστα μέτρα από τον διάδρομο (κατά πληροφορίες περί τα 40 πόδια – 13 μέτρα) και μάλιστα τα σκέλη του συστήματος προσγείωσης δεν είχαν ανυψωθεί. «Και οι δύο Έλληνες ιπτάμενοι εκτινάχθηκαν πριν τη σύγκρουση αλλά επειδή το αεροσκάφος είχε πάρει πλάγια κλίση προσέκρουσαν στο έδαφος και οι σωροί τους βρέθηκαν πλησίον του υποστέγου (πίστας)», σημειώνεται στο δημοσίευμα. Ας σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αναφορά έρχεται σε αντίθεση με τις αρχικές ανακοινώσεις του υπουργείου Άμυνας της Ισπανίας. Καθώς η ανάλυση των καταγραφέων πτήσης («μαύρα κουτιά») του F-16D Block 50 συνεχίζεται, τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης (προφανώς υπονοείται η ισπανική επιτροπή διερεύνησης στρατιωτικών ατυχημάτων – CITAAM: Comisión de Investigación Técnica de Aeronaves Militares) έχουν ήδη καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό μαχητικό δεν συνετρίβη επί των αεροσκαφών που βρισκόταν στην πίστα, αλλά μερικά μέτρα μακρύτερα, εξερράγη, ολίσθησε και στη συνέχεια προσέπεσε επί των ιταλικών και γαλλικών αεροσκαφών. Η συγκεκριμένη αναφορά συμφωνεί με την εκτίμηση του Αρχηγού της Αεροπορίας της Γαλλίας, πτέραρχου Denis Mercier, που κοινοποιήθηκε σε δηλώσεις του στα γαλλικά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η «El Pais» καταλήγει ότι πηγές με τις οποίες το μέσο ήλθε σε επαφή, «επιμένουν ότι στην αεροπορική βάση Albacete είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. «Καμία από τις χώρες που υπέστησαν τις συνέπειες του ατυχήματος, δεν ήγειρε θέμα μέτρων ασφαλείας και το περιστατικό θεωρείται ως σειρά (αλυσίδα) ατυχών συμβάντων», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Κλείνοντας την παρούσα αναφορά μας, θα σημειώσουμε ότι τα αίτια του τραγικού ατυχήματος θα εξακριβωθούν από την αρμόδια επιτροπή και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας η εξαγωγή συμπερασμάτων ή εκτιμήσεων είναι επισφαλής. Σε κάθε περίπτωση η γενική αρχή ότι κάθε ατύχημα οφείλεται σε αλληλουχία συμβάντων – παραγόντων ισχύει.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.