Γράφει ο
Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος*
«Το προσωπικό είναι ο κορυφαίος πολλαπλασιαστής ισχύος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων»
Στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού στη Βουλή στις 08 Δεκεμβρίου 2015 ο νέος Υπουργός Εθνικής Άμυνας κος Δένδιας ανέφερε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ανέρχεται σε 3.250 δις ευρώ.
Σε σύγκριση με το 2010 αρχή της οικονομικής κρίσης έχει μειωθεί κατά 46% δηλαδή κατά 2.900 δις ευρώ. Επίσης οι πιστώσεις των εξοπλιστικών
προγραμμάτων ανέρχονται για το 2015 σε 700 εκατομμύρια ευρώ και έχουν μειωθεί σε σχέση με το
2010 κατά 65%.
«Το προσωπικό είναι ο κορυφαίος πολλαπλασιαστής ισχύος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων»
Στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού στη Βουλή στις 08 Δεκεμβρίου 2015 ο νέος Υπουργός Εθνικής Άμυνας κος Δένδιας ανέφερε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ανέρχεται σε 3.250 δις ευρώ.
Η επισήμανση αυτή της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας προκάλεσε έντονους προβληματισμούς αν τοΥπουργείο μπορεί να λειτουργήσει με τα μισά χρήματα από ό,τι είχε το 2010 και αν ο νέος ΥΕΘΑ μπορεί να φέρει σε πέρας την αποστολή του σε μια δύσκολη χρονική στιγμή για την Ελλάδα. Η κατάσταση σύμφωνα με τα οικονομικά δεδομένα είναι δύσκολη και πρέπει ο νέος ΥΕΘΑ να θέσει προτεραιότητες και να εκμεταλλευτεί νέες ευκαιρίες. Μεταξύ των προτεραιοτήτων που πρέπει να ιεραρχήσει πρώτη θα πρέπει να είναι η ταχύτατη ανάληψη ενεργειών για την επίλυση των προβλημάτων που ταλαιπωρούν το προσωπικό των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων ειδικά με τον κοινωνικό αυτοματισμό που έχει επικρατήσει ώστε να παραμείνει ανεπηρέαστο στην εκτέλεση της αποστολής του. Βασικές προτεραιότητες επίσης είναι η επαύξηση της διαθεσιμότητας των μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων όπως επίσης η προμήθεια ανταλλακτικών και νέων πυρομαχικών των οπλικών συστημάτων που εντάχθησαν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό . Η νέα ηγεσία του ΥπΕΘΑ επίσης οφείλει να κινηθεί ταχύτατα για την απόκτηση των μεταχειρισμένων οπλικών συστημάτων που παραχωρούνται δωρεάν η με μικρό κόστος τα οποία θα οδηγήσουν στην απόσυρση παλαιοτέρων αντίστοιχων συστημάτων. Για την υλοποίηση των ανωτέρω ο κος ΥΕΘΑ πρέπει να εφαρμόσει την επιχειρησιακή λειτουργικότητα και την σύγκρουση με τα συντεχνιακά, κομματικά ή τοπικιστικά συμφέροντα που εν πολλοίς θα κρίνουν την επιτυχία ή μη της θητείας του
Οι σύγχρονες Ένοπλες Δυνάμεις για να επιτύχουν επιχειρησιακή λειτουργικότητα χρησιμοποιούν συστηματικά επιστήμες, όπως η επιχειρησιακή έρευνα, η διοίκηση επιχειρήσεων, η πληροφορική, η κοστολόγηση η διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας με παράλληλη αξιοποίηση κατάλληλα εκπαιδευμένων στελεχών σε κατάλληλες θέσεις. Αντίθετα, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις χρησιμοποιούν ελάχιστα τις σχετικές επιστήμες την σύγχρονη τεχνολογία τις σύγχρονες μεθόδους διοίκησης και τις ειδικές γνώσεις του προσωπικού τους. Υπάρχει η εδραιωμένη πεποίθηση ότι τα στελέχη, τα οποία έχουν εκπαιδευτεί να λειτουργούν στο πεδίο της μάχης μέσω της εσωτερικής εκπαιδευτικής διαδικασίας (π.χ. ΑΔΙΣΠΟ) θεωρούνται ικανά χωρίς άλλη ακαδημαϊκή εκπαίδευση να προβαίνουν σε σχεδιασμούς που απαιτούν τη γνώση επιστημονικών πεδίων όπως αυτά που αναφέρθηκαν ανωτέρω. Στελέχη που είναι κάτοχοι τέτοιων γνώσεων τις οποίες απέκτησαν είτε εξαιτίας προσωπικής επιθυμίας είτε κατόπιν απαίτησης της υπηρεσίας είναι εκτός της διαδικασίας σχεδιασμού και φυσικά εκτός της αλυσίδας λήψης αποφάσεων.
Με δεδομένη την γενικευμένη τάση για μείωση των δαπανών στα Υπουργεία οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται για εξοικονόμηση δαπανών λειτουργικότητας και ενίσχυση των αποδοχών του προσωπικού προκύπτουν από την επανεξέταση λειτουργίας Υπηρεσιών-Κέντρων και Μονάδων των Γενικών Επιτελείων. Το πεδίο δράσης είναι λαμπρό και τα παραδείγματα κακής οργάνωσης και σπατάλης πολλά. Ενδεικτικά αναφέρονται ότι πέντε οικονομικές υπηρεσίες (ΔΟΥ) λειτουργούν για το Υπουργείο και τα Γενικά Επιτελεία οι οποίες ασχολούνται με τα ίδια αντικείμενα σύνταξη και παρακολούθηση προϋπολογισμού, παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των οικονομικών διατάξεων έλεγχο νομιμότητας των οικονομικών πράξεων εκκαθάριση και αναγνώριση των δαπανών. Τέσσερα κέντρα πληροφορικής εκ των οποίων τα τρία βρίσκονται στο ίδιο στρατόπεδο τα οποία ασχολούνται με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών επεξεργασίας στοιχείων του προσωπικού της επιστράτευσης, της διοικητικής υποστήριξης κλπ.
Τρία μηχανογραφικά κέντρα μισθοδοσίας (αντίστοιχα περίπου του ΚΕΠΥΟ), ένα για κάθε Κλάδο και τρία διαφορετικά συστήματα παρακολούθησης υλικών και προσωπικού. Κάθε Κλάδος έχει το δικό του σύστημα, όπερ σημαίνει ότι υπάρχουν τρεις διαφορετικές δικτυακές υποδομές μέσα στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα, τριπλάσιο προσωπικό υποστήριξης, τρία συμβόλαια συντήρησης με ό,τι κόστος αυτό συνεπάγεται, ενώ αυτά δεν συνεργάζονται μεταξύ τους. Ποιος Υπουργός Εθνικής Άμυνας θα βάλει τέλος σε όλα αυτά;
*O Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος είναι Ανώτατος Αξιωματικός εν Αποστρατεία ΜΑ .Διεθνείς Σχέσεις και PhD. Επιχειρησιακή Οργάνωση
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.