Προς ανθέλληνες Σαμαροβενιζέλους και Ανα(ν)στασιάδη… Το ψευδοκράτος υποστηρίζει ότι διαθέτει «έδαφος, εναέριο χώρα και χωρικά ύδατα»

Οι τουρκικές προκλήσεις συνεχίζονται χωρίς τσίπα, με το ελληνικό κράτος και την κυπριακή Δημοκρατία να κοιμούνται (σκόπιμα) τον ύπνο του δικαίου… Λογικές δύο χωριστών, ανεξάρτητων και χωριστών κρατών παρουσιάζει σε έγγραφο της η τουρκική πλευρά. Σε επιστολή που κυκλοφόρησε η Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Τουρκίας στα Ηνωμένα Έθνη και φέρει την υπογραφή του εκπροσώπου του ψευδοκράτους στη Νέα Υόρκη, η Άγκυρα επιχειρεί να προτάξει μια «άλλη πραγματικότητα».
Ότι δηλαδή το κατοχικό καθεστώς λειτουργεί ως «κανονικό κράτος», το οποίο διαθέτει «εναέριο χώρο, χωρικά ύδατα, νόμους» και γενικά όλα τα χαρακτηριστικά μιας…χώρας.
Η επιστολή του εκπροσώπου του ψευδοκράτους αποτελεί απάντηση προς τον Κύπριο μόνιμο αντιπρόσωπο, που απέστειλε γραπτή διαμαρτυρία για τουρκικές παραβιάσεις.
Τόσο η επιστολή του μόνιμου αντιπρόσωπου της Κυπριακής Δημοκρατίας, όσο και αυτή του ψευδοκράτους (μέσω της Μ.Α. της Τουρκίας), κυκλοφόρησαν ως έγγραφα του ΟΗΕ στη Γενική Συνέλευση του διεθνούς οργανισμού.
Είναι πάντως πρόδηλο από την επιστολή/έγγραφο ότι υιοθετείται μια πάγια τακτική της τουρκικής πλευράς, όπου από τη μια παρουσιάζεται το Κυπριακό «λυμένο» διά της λειτουργίας «δύο κρατών» στο νησί και από την άλλη κάνει εκκλήσεις για «να επισπευτούν» οι συνομιλίες.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την επιστολή του Μεχμέτ Ντανά, οι πτήσεις εντός του «κυρίαρχου εναέριου χώρου» της «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου» γίνονται με συναίνεση των αρμόδιων Αρχών του «κράτους» και «η ε/κ διοίκηση δεν έχει καμία δικαιοδοσία ή δικαίωμα».
Όπως υποστηρίζεται στην επιστολή, η «Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας» του ψευδοκράτους είναι «η μόνη αρμόδια Αρχή για την παροχή υπηρεσιών αεροναυτικών πληροφοριών εναέριας κυκλοφορίας εντός του εθνικού εναέριου χώρου της». Το ίδιο, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, ισχύει και για τα (κατεχόμενα) λιμάνια.
Στην επιστολή, απαντώντας στο έγγραφο της Μόνιμης Αντιπροσωπείας, αναφέρεται ότι «τέτοιοι ισχυρισμοί βασίζονται στην εσφαλμένη θέση ότι η κυριαρχία της “ελληνικής κυπριακής διοίκησης” εκτείνεται σε όλο το νησί , καθώς και στο έδαφος, στον εθνικό εναέριο χώρο και τα χωρικά ύδατα» του ψευδοκράτους. Αυτός, προστίθεται, «ο επιτηδευμένος ισχυρισμός από την ε/κ πλευρά αγνοεί τις σημερινές πραγματικότητες επί του εδάφους, δηλαδή την ύπαρξη δύο ανεξάρτητων, αυτοδιοικούμενων κρατών στο νησί», τα οποία, όπως αναφέρεται, ασκούν τη δική τους χωριστή κυριαρχία στα εδάφη τους.
«Εισβολή; Μα ποια εισβολή;»
Η τουρκική πλευρά, διά της επιστολής αυτής, καλεί την Κυπριακή Δημοκρατία να παραιτηθεί των απαιτήσεών της σημειώνοντας ότι συνομιλητής της είναι η τουρκοκυπριακή πλευρά και όχι η Τουρκία.
Επίσης διατυπώνεται ο ισχυρισμός ότι η ε/κ πλευρά δεν μπορεί επικαλείται τα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών και να κάνει λόγο για εισβολή της Τουρκίας στο νησί καθώς, όπως υποστηρίζει, αυτό συνιστά στρέβλωση.
«Στο σημείο αυτό, είναι επιτακτική ανάγκη να θυμηθούμε τη δραματική δήλωση του αρχιεπισκόπου Μακαρίου, πριν από το Συμβούλιο Ασφαλείας στις 19 Ιουλίου 1974, στην οποία κατηγορούσε ανοιχτά την Ελλάδα, όχι την Τουρκία, για εισβολή και κατοχή της Κύπρου», ισχυρίζεται ο αξιωματούχος του κατοχικού καθεστώτος.
Ακόμη αναφέρει σε σχέση με τις εξελίξεις στο Κυπριακό ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά πρέπει να σταματήσει «τη γνωστή τακτική της προπαγάνδας και να επικεντρωθεί στις πλήρεις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται υπό τις καλές υπηρεσίες του γενικού γραμματέα για μια συνολική διευθέτηση στο Κυπριακό χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση».
3.000.000 επιβάτες από Τύμπου το 2013
Στη συνέχεια της επιστολής του εκπροσώπου του ψευδοκράτους διατυπώνεται ο ισχυρισμός ότι το κατοχικό καθεστώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα μηχανήματα και προγράμματα τα οποία διασφαλίζουν την ασφάλεια των πτήσεων.
«Όλα τα αεροδρόμια στη Βόρεια Κύπρο είναι σε πλήρη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και έγιναν οι απαραίτητες επενδύσεις για να συμβαδίσει με την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Ο αριθμός των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας έχει αυξηθεί, σύμφωνα με την αύξηση του αριθμού των πτήσεων κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων και το κέντρο ελέγχου περιοχής Τύμπου συνεργάζεται τακτικά και στενά με το κέντρο ελέγχου περιοχής της Άγκυρας προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής διεξαγωγή όλων των πτήσεων στο περιοχή», αναφέρει και προσθέτει ότι το 2013 ο αριθμός των επιβατών που χρησιμοποίησαν το ( παράνομο) αεροδρόμιο της Τύμπου ανήλθε σε σχεδόν 3.000.000, ενώ για το 2014 προβλέπεται να φθάσει στους 3.200.000.
Αναφέρει, επίσης, σε μια προσπάθεια να πείσει για την ασφάλεια των πτήσεων των κατεχομένων, πως περίπου 22.000 αεροπλάνα χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιο την Τύμπου το 2013.
Διατυπώνεται περαιτέρω ο ισχυρισμός ότι δεν ισχύει η καταγγελία της Κυπριακής Δημοκρατίας ότι «ενοχλούν πολιτικά και στρατιωτικά αεροσκάφη που εισέρχονται στο FIR Λευκωσίας».
Γράφει: Κώστας Βενιζέλος

hellasforce.com

Σχόλια