Οι «Σπαρτιάτες» του αμερικανικού στρατού κι η επικοινωνιακή βουβαμάρα των ελληνικών ΕΔ

Σερφάροντας έπεσα πρόσφατα στη σελίδα facebook ενός σχηματισμού των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι ανεπτυγμένες στο Αφγανιστάν. Πρόκειται για την Τρίτη Ταξιαρχία της 10ης Ορεινής Μεραρχίας η οποία, όπως με έκπληξη διαπίστωσα, αυτοαποκαλείται … «Spartans».
Αυτοί οι θαυμαστές της αρχαίας Σπάρτης
λοιπόν έχουν επίσημη δημοφιλή σελίδα στο facebook (Task Force Spartan), σλόγκαν τους δεν είναι άλλο παρά το «΄Η ταν ή επί τας» («with your shield or on it”) ενώ δεν έχουν διαφύγει και της προσοχής μεγάλων αμερικανικών ΜΜΕ όπως το NBC.
Αυτή η μικρή «ανακάλυψη» για τους Αμερικανούς … «Σπαρτιάτες» σε κάνει να σκεφτείς πόσο δυνατό brand name είναι η Σπάρτη για τους στρατιωτικούς σε διεθνές επίπεδο.
Δυο Αμερικανοί κι ένας Γάλλος αξιωματικός, που υπηρετούν στο ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, ζητούσαν πρόσφατα πληροφορίες από Έλληνες συναδέλφους τους για καταλύματα στην ευρύτερη περιοχή της Σπάρτης καθώς ήθελαν να εντάξουν την πελοποννησιακή αυτή πρωτεύουσα στην καλοκαιρινή περιήγησή τους στη χώρα μας: «Θέλω να δείξω στο γιο μου που έγιναν όλα αυτά που έχει διαβάσει στα βιβλία» εξήγησε ο Αμερικανός C.S.
Αχ βρε έρμε C.S. ! Και τι νομίζεις ότι θα δει το παιδί που θα το πας στη Σπάρτη; Το… νέο Μουσείο που ακόμη δεν έχει χτιστεί, το θεματικό πάρκο ή τα … διαδραστικά μέσα αναπαράστασης των συνθηκών διαβίωσης και εκπαίδευσης των Λακεδαιμονίων που δεν υπάρχουν; Ή μήπως θα μπορέσετε να ξεναγηθείτε στον Ευρώτα;

Η αδιαφορία τόσο της Πολιτείας όσο και των τοπικών αρχών για ανάδειξη της ιστορίας της περιοχής και ειδικότερα της στρατιωτικής εκπαίδευσης των Σπαρτιατών, αντικείμενο με ένθερμους θαυμαστές ανά τον κόσμο, και τη σχετική αξιοποίησή τους προς όφελος του ελληνικού τουρισμού γενικότερα είναι εκκωφαντική. Η δραστηριότητα που έχει ξεκινήσει κάποιο καιρό τώρα για την ανάδειξη της αρχαίας πόλης είναι κάτι αλλά είναι λίγο.
To δε άλλο που είναι εξωφρενικό για όσους έχουν μια σχέση με την σύγχρονη επικοινωνιακή πραγματικότητα και γνωρίζουν και λίγα πράγματα για τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), είναι ότι μια Αμερικανική ταξιαρχία έχει ενεργή παρουσία στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης όταν ολόκληρο ελληνικό ΓΕΕΘΑ δεν έχει λογαριασμό όχι στο facebook αλλά σε κανένα σχετικό μέσο.
Στην εποχή της επανάστασης των social media, οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις παραμένουν απαθείς χωρίς καμία πολιτική χρήσης του εξαιρετικού αυτού επικοινωνιακού εργαλείου, που να απευθύνεται στους υπηρεσιακούς παράγοντες όσο και στα στελέχη των ΕΔ, τα οποία αυτοσχεδιάζουν μέσα από τους προσωπικούς τους λογαριασμούς. Όσο για το λογαριασμό twitter του ΑΓΕΕΘΑ, ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη…  Alicia Lamda.  e-dragoumanos.eu

Σχόλια