«Ψάχνουν» τη ΜΕΤΚΑ για τα αντισταθμιστικά

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τη ΜΕΤΚΑ, τη θυγατρική τού Ομίλου Μυτιληναίου, και την εμπλοκή της στα «αμαρτωλά» αντισταθμιστικά ωφελήματα των εξοπλιστικών προγραμμάτων τής προηγούμενης δεκαετίας, τα οποία χρεώθηκαν σε δεκαπλάσια αξία από την πραγματική τους. Σύμφωνα με αξιόπιστες δημοσιογραφικές πηγές
η εισαγγελέας Διαφθοράς Ελένη Ράικου έχει βάλει στο στόχαστρό της την εταιρεία, η οποία, όπως έγραψε η «Α», μαζί με την ΕΛΒΟ –επίσης θυγατρική του Ομίλου– είχε πάρει τη μερίδα του λέοντος (274.102.701 ευρώ) από το ποσό των 573.798.333 ευρώ που είχαν δαπανηθεί για αντισταθμιστικά οφέλη. Με βάση, μάλιστα, την ίδια πληροφόρηση η κα Ράικου έχει εντοπίσει ήδη αρκετά ενδιαφέροντα ευρήματα τα οποία οι εμπλεκόμενοι θα δυσκολευτούν να δικαιολογήσουν…
Τα LEOPARD
Το εργοστάσιο της ΜΕΤΚΑ στον Βόλο είχε αναλάβει το 2004 υπεργολαβικά έργα που αφορούσαν 170 LEOPARD 2, συνολικού ύψους 125,36 εκατ. ευρώ. Η δουλειά αφορούσε τα σκάφη, τους πύργους, καθώς και τη θωράκιση του κανονιού τού άρματος κι άλλων μηχανολογικών συγκροτημάτων που κανένα δεν είχε πετύχει στην αρχική κατασκευή (τα γνωστά θέματα ρωγμών) και καθυστέρησαν σημαντικά τις παραδόσεις των αρμάτων.
Η θυγατρική τού Ομίλου Μυτιληναίου «επένδυσε» περίπου 10 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως δεν βγήκαν από την «τσέπη» της αφού χρηματοδοτήθηκαν, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, μέσω των αντισταθμιστικών ωφελημάτων τής σχετικής σύμβασης που υπογράφηκε παραλλήλως με την κύρια σύμβαση προμήθειας. Επιπροσθέτως, ο Όμιλος Μυτιληναίου είχε υπογράψει σύμβαση με τη Rheinmetall για τη συμπαραγωγή 12 οχημάτων περισυλλογής τύπου ARV των αρμάτων LEOPARD (αξίας 7,94 εκατ. ευρώ), ενώ με την ίδια εταιρεία κατασκεύασε και τις βάσεις τού πυροβόλου για τα ίδια άρματα (2,63 εκατ. ευρώ).
Και Hummer και PATRIOT
Σε γενικότερο πλαίσιο, η ΜΕΤΚΑ υπήρξε μια από τις πιο ευνοημένες ελληνικές επιχειρήσεις, εκτελώντας μεταλλουργικές εργασίες και σε άλλα εξοπλιστικά προγράμματα. Συγκεκριμένα, είχε εμπλακεί με την HDW στην κατασκευή του συστήματος φόρτωσης τορπιλών των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, του κελύφους και των ανοιγμάτων/θυρίδων τους, αλλά και στην αναβάθμιση των Υ/Β «Neptune». Την ίδια ώρα, η ΕΛΒΟ είχε εμπλακεί στην εγκατάσταση των Stinger-Asrad σε οχήματα Hummer, για τα οποία θέλουν να μας πείσουν ότι από το σύνολο των 143 εκατ. ευρώ περίπου της προμήθειας τα 51 εκατ. ευρώ χρειάστηκαν για το έργο τής ΕΛΒΟ. Στη ΜΕΤΚΑ είχε ανατεθεί και η κατασκευή 42 ρυμουλκούμενων και 36 συστημάτων εκτόξευσης του αντιαεροπορικού συστήματος PATRIOT, αξίας 20,8 εκατ. ευρώ.
Η «Α» είχε επισημάνει και στις 11 Ιανουαρίου (Φύλλο 609) πως είναι σκόπιμο να ερευνηθούν και οι συμβάσεις Μυτιληναίου με MAN και MERCEDES, τονίζοντας πως αν οι εισαγγελείς δεν αναζητήσουν με κάθε λεπτομέρεια τις διαδρομές τού χρήματος, τότε μάλλον θα έχουν δει το δένδρο αλλά θα έχουν χάσει το δάσος…
http://www.iapopsi.gr/psaxnoyn-th-metka-gia-ta-antistathmistika/

Σχόλια