Την βοήθεια των
απογόνων των Μικρασιατών που ζούν σήμερα
σε όλη τη χώρα, ζήτησε από τη Νέα
Φιλαδέλφεια η κα Ελένη Γλύκταζη Αρβελέρ,
στον αγώνα που δίνει εδώ και χρόνια,
χωρίς αποτέλεσμα μέχρι σήμερα,
να πείσει την Ελληνική Πολιτεία για την
ανάγκη δημιουργίας έδρας ή τμήματος σε
οποιοδήποτε Ελληνικό Πανεπιστήμιο για
την Ιστορία του Μικρασιατικού
Πολιτισμού.
Η δημιουργία τμήματος στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο αλλά και η δημιουργία ενός μεγαλου Μουσείου
του Ελληνισμού της Ανατολής, είναι κεντρικά αιτήματα όλου του Μικρασιατικού Κόσμου, στα οποία η ελληνική πολιτεία κωφεύει, επί χρόνια. Την ίδια ώρα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια μελετάται η Οθωμανική Ιστορία και αγνοείται η ιστορία του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας από την αρχαιότητα ως σήμερα.
Η κα Αρβελέρ αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της Ελληνικότητας της Μικράς Ασίας, η οποία δεν έχει μελετηθεί όσο της αξίζει, από τους αρχαίους χρόνους μέχρι την μικρασιατική καταστροφή με την οποία κλείνει ο κύκλος της παρουσίας του Ελληνισμού στα γεωγραφικά όρια της σημερινής ενδοχώρας.
Ολη η διαμάχη των Ελλήνων με τους Πέρσες είχε ως έρεισμα την Μικρασία, τόνισε η κα Αρβελέρ, καθώς η Μικρασία, η ελληνικότητα και ο πολιτισμός της, αποτελούσε την καρδιά της Ελλάδας στην Περσία. Αργότερα στη Ρωμαϊκή περίοδο, αποτέλεσε τη βάση της διάδοσης του Χριστιανισμού, καθώς εκεί βρίσκονταν συμβολικά τα 7 μεγάλα χριστιανικά κέντρα και η καταγωγή των περισσότερων Αγίων και Μαρτύρων είναι μάρτυρας αδιάψευστος αυτού. Για να καταλάβουμε το μέγεθος και τη σπουδαιότητα της, αρκεί να αναφέρουμε ότι στην Τάξη των Μητροπόλεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, οι Μητροπόλεις ξεκινούν από την Καισάρεια και μόνο ως 16η φτάνει η Θεσσαλονίκη, η μόνη πόλη που συγκρίνεται με τις Μικρασιατικές Μητροπόλεις.
Στο Βυζάντιο τα δύο χαρακτηριστικά της Μικρασίας, είναι ότι αποτελεί το σιτοβολώνα της περιοχής και η ανθροπωμάνα. Αυτή δίνει όλα σχεδόν τα στρατεύματα τα οποία προέρχονται από τις περίφημα θέματα (επαρχίες) τις ανατολικές της Μικρασίας και όταν οι Βυζαντινοί θέλουν να υπογραμμίσουν την ελληνικότητα ενός τόπου, απευθύνονταν πάντα στους Μικρασιάτες. Αργότερα στην Τουρκοκρατία, η οποία στη Μικρά Ασία κράτησε 5,5 αιώνες και όχι 4 όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα, η επιβίωση της γλώσσας και της θρησκείας, κράτησε όρθιο τον ελληνισμό της. Η πιο ακραιφνής γλώσσα που διασώθηκε είναι τα Ποντιακά και τα Καππαδοκικά των Φαράσων. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Καραμανλήδες στην Καππαδοκία ήταν υπό τουρκική κατοχή από τον 11ο αιώνα, πήραν την τουρκική γλώσσα αλλά κατάφεραν και κράτησαν την θρησκεία τους.
Για το τί εγινε και επήλθε η Μικρασιατική Καταστροφή, τη στάση του εδώ Ελληνισμού, το ρόλο των ξένων δυνάμεων, τον Βενιζέλο και τα πρόσωπα που διαδραμάτισαν ρόλο στην εποχή αυτή, ζήτησε από το κοινό να κρατήσει την υπομονή του, καθώς την επόμενη χρονιά συμπληρώνονται 100 χρόνια από τον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο και 150 από τη γέννηση του Βενιζέλου, όπου μέσα από συμπόσια και ημερίδες η ίδια αλλά και διαπρεπείς επιστήμονες θα προσπαθήσουν να αναλύσουν αντικειμενικά την ιστορία.
Η διάλεξη της κας Αρβελέρ δόθηκε το Σάββατο 28/9 στον προαύλιο χώρο του Μουσείου της Φιλιώς Χαιδεμένου στη Νέα Φιλαδέλφεια στα πλαίσια των εκδηλώσενων μνήμης «Μικρασία 91 χρόνια μετά» που διοργάνωσε με επιτυχία ο Σύνδεσμος Μικρασιατών Νέας Φιλαδέλφειας Νέας Χαλκηδόνας.
mikrasiatis.gr
Η δημιουργία τμήματος στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο αλλά και η δημιουργία ενός μεγαλου Μουσείου
του Ελληνισμού της Ανατολής, είναι κεντρικά αιτήματα όλου του Μικρασιατικού Κόσμου, στα οποία η ελληνική πολιτεία κωφεύει, επί χρόνια. Την ίδια ώρα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια μελετάται η Οθωμανική Ιστορία και αγνοείται η ιστορία του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας από την αρχαιότητα ως σήμερα.
Η κα Αρβελέρ αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της Ελληνικότητας της Μικράς Ασίας, η οποία δεν έχει μελετηθεί όσο της αξίζει, από τους αρχαίους χρόνους μέχρι την μικρασιατική καταστροφή με την οποία κλείνει ο κύκλος της παρουσίας του Ελληνισμού στα γεωγραφικά όρια της σημερινής ενδοχώρας.
Ολη η διαμάχη των Ελλήνων με τους Πέρσες είχε ως έρεισμα την Μικρασία, τόνισε η κα Αρβελέρ, καθώς η Μικρασία, η ελληνικότητα και ο πολιτισμός της, αποτελούσε την καρδιά της Ελλάδας στην Περσία. Αργότερα στη Ρωμαϊκή περίοδο, αποτέλεσε τη βάση της διάδοσης του Χριστιανισμού, καθώς εκεί βρίσκονταν συμβολικά τα 7 μεγάλα χριστιανικά κέντρα και η καταγωγή των περισσότερων Αγίων και Μαρτύρων είναι μάρτυρας αδιάψευστος αυτού. Για να καταλάβουμε το μέγεθος και τη σπουδαιότητα της, αρκεί να αναφέρουμε ότι στην Τάξη των Μητροπόλεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, οι Μητροπόλεις ξεκινούν από την Καισάρεια και μόνο ως 16η φτάνει η Θεσσαλονίκη, η μόνη πόλη που συγκρίνεται με τις Μικρασιατικές Μητροπόλεις.
Στο Βυζάντιο τα δύο χαρακτηριστικά της Μικρασίας, είναι ότι αποτελεί το σιτοβολώνα της περιοχής και η ανθροπωμάνα. Αυτή δίνει όλα σχεδόν τα στρατεύματα τα οποία προέρχονται από τις περίφημα θέματα (επαρχίες) τις ανατολικές της Μικρασίας και όταν οι Βυζαντινοί θέλουν να υπογραμμίσουν την ελληνικότητα ενός τόπου, απευθύνονταν πάντα στους Μικρασιάτες. Αργότερα στην Τουρκοκρατία, η οποία στη Μικρά Ασία κράτησε 5,5 αιώνες και όχι 4 όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα, η επιβίωση της γλώσσας και της θρησκείας, κράτησε όρθιο τον ελληνισμό της. Η πιο ακραιφνής γλώσσα που διασώθηκε είναι τα Ποντιακά και τα Καππαδοκικά των Φαράσων. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Καραμανλήδες στην Καππαδοκία ήταν υπό τουρκική κατοχή από τον 11ο αιώνα, πήραν την τουρκική γλώσσα αλλά κατάφεραν και κράτησαν την θρησκεία τους.
Για το τί εγινε και επήλθε η Μικρασιατική Καταστροφή, τη στάση του εδώ Ελληνισμού, το ρόλο των ξένων δυνάμεων, τον Βενιζέλο και τα πρόσωπα που διαδραμάτισαν ρόλο στην εποχή αυτή, ζήτησε από το κοινό να κρατήσει την υπομονή του, καθώς την επόμενη χρονιά συμπληρώνονται 100 χρόνια από τον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο και 150 από τη γέννηση του Βενιζέλου, όπου μέσα από συμπόσια και ημερίδες η ίδια αλλά και διαπρεπείς επιστήμονες θα προσπαθήσουν να αναλύσουν αντικειμενικά την ιστορία.
Η διάλεξη της κας Αρβελέρ δόθηκε το Σάββατο 28/9 στον προαύλιο χώρο του Μουσείου της Φιλιώς Χαιδεμένου στη Νέα Φιλαδέλφεια στα πλαίσια των εκδηλώσενων μνήμης «Μικρασία 91 χρόνια μετά» που διοργάνωσε με επιτυχία ο Σύνδεσμος Μικρασιατών Νέας Φιλαδέλφειας Νέας Χαλκηδόνας.
mikrasiatis.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.