ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ: ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΠΟΛΥΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΤΩΝ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ
ΓΙΑ ΤΗΝ
ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΠΟΛΥΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΕΘΕΙ
ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Εξηγήσεις
για την παράνομη και αντισυνταγματική
απόλυση υπαλλήλου του Δήμου Αθηναίων
που είχε τεθεί από το Νοέμβριου του 2012
σε καθεστώς διαθεσιμότητας, ζητά με
Ερώτησή του από τους Υπουργούς Εργασίας
Γιάννη Βρούτση, Εσωτερικών Ευριπίδη
Στυλιανίδη και Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Αντώνη Μανιτάκη, ο Βουλευτής Επικρατείας
των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.
Σύμφωνα
με δημοσίευμα της ιστοσελίδας των
Υπαλλήλων Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου
Χρόνου (http://ipalliloiidax.blogspot.gr/)
που παραδόθηκε στο λογαριασμό ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου του Τέρενς Κουίκ από τον
Πολιτευτή Ξάνθης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Χαράλαμπο Ευστρατίου, «η υπάλληλος είχε
προσληφθεί κανονικά ως ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ
με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου
Χρόνου (ΙΔΑΧ) το 2005 σε Αστική Μη Κερδοσκοπική
Εταιρεία του Δήμου Αθηναίων και
μεταφέρθηκε με νόμιμες διαδικασίες στο
Δήμο τον Σεπτέμβριο του 2009».
Από
τότε μέχρι και τη μέρα που βγήκε σε
διαθεσιμότητα, παρόλο που δούλευε
κανονικά δεν πληρώθηκε ποτέ, γιατί η
υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου του
Δήμου έκρινε ότι δεν έπρεπε να μεταφερθεί.
Η
υπάλληλος προσέφυγε στη Δικαιοσύνη
καταθέτοντας αίτηση ασφαλιστικών
μέτρων, όπου δικαιώθηκε πανηγυρικά:
Το
Πρωτοδικείο Αθηνών, έκρινε ότι νόμιμα
μεταφέρθηκε στο Δήμο Αθηναίων και της
αναγνώρισε ότι ο Δήμος της οφείλει
αποδοχές για τα έτη 2009 έως 2011. Επίσης
επιδίκασε το ποσό των 10.000 € για την
αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών το
οποίο ήταν και το μονό ποσό που της
κατέβαλε ο Δήμος.
Ωστόσο,
το Νοέμβριο του 2012, σύμφωνα με τις
διατάξεις του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου
Δημοσιονομικής Στρατηγικής, η απασχολούμενη
βγήκε σε διαθεσιμότητα, το ΥΔΜΗΔ πέρασε
στη διαγραφή της από το Μητρώο
Μισθοδοτούμενων, μπήκε στη διαδικασία
της κινητικότητας κάνοντας αίτηση και
συμπεριελήφθη στους οριστικούς πίνακες
του ΑΣΕΠ.
Υπενθυμίζεται
ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,
οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή των
υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα από τις
12-11-2012, δεν ισχύει.
«Σε
ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να
προβείτε προκειμένου να ανακληθεί η
παράνομη και αντισυνταγματική απόλυση
της προαναφερομένης υπαλλήλου; Πότε θα
καταβληθούν οι δεδουλευμένες αποδοχές
της μέχρι πρότινος εργαζόμενης στο Δήμο
Αθηναίων;», ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς
ο Τέρενς Κουίκ και ζητά ενημέρωση για
την επίσημη θέση του ΑΣΕΠ για το
συγκεκριμένο περιστατικό, τη διενέργεια
ΕΔΕ για να διαπιστωθεί τυχόν ύπαρξη
πειθαρχικών παραπτωμάτων των υπευθύνων
που έδωσαν την εντολή απόλυσης αλλά και
την κατάργηση των άρθρων του Μεσοπρόθεσμου
για το καθεστώς κινητικότητας, προκειμένου
να ανακληθεί η διαθεσιμότητα όλων των
υπαλλήλων που εμπίπτουν στις διατάξεις
του συγκεκριμένου νόμου.
Ακολουθεί
το κείμενο της Ερώτησης.
ΤΕΡΕΝΣ -
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ
ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΕΡΓΑΣΙΑΣ,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΙΩΑΝΝΗ ΒΡΟΥΤΣΗ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟ ΜΑΝΙΤΑΚΗ
ΘΕΜΑ:
ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΠΟΛΥΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
κ.κ.
Υπουργοί,
Σύμφωνα
με δημοσίευμα της ιστοσελίδας των
Υπαλλήλων Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου
Χρόνου (http://ipalliloiidax.blogspot.gr/),
που παραδόθηκε στο λογαριασμό του
ηλεκτρονικού μου ταχυδρομείου από τον
Πολιτευτή Ξάνθης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Χαράλαμπο Ευστρατίου:
«Σαν
κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση ότι
υπάλληλος του Δήμου Αθηναίων που είναι
σε καθεστώς διαθεσιμότητας από το
Νοέμβριο του 2012 απολύθηκε. Η λύση της
σύμβασης δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις
11.06.2013.
Η
υπάλληλος είχε προσληφθεί κανονικά ως
ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ με σύμβαση Ιδιωτικού
Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ) το 2005 σε
Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία του
Δήμου Αθηναίων και μεταφέρθηκε με
νόμιμες διαδικασίες στο Δήμο τον
Σεπτέμβριο του 2009. Από τότε μέχρι και
τη μέρα που βγήκε σε διαθεσιμότητα,
παρόλο που δούλευε κανονικά δεν πληρώθηκε
ποτέ, γιατί η υπηρεσία δημοσιονομικού
ελέγχου του Δήμου έκρινε ότι δεν έπρεπε
να μεταφερθεί.
Η
υπάλληλος προσέφυγε στη Δικαιοσύνη
καταθέτοντας αίτηση ασφαλιστικών
μέτρων. Το Πρωτοδικείο Αθηνών με την
υπ. αρ. 9205/2011 απόφαση, έκρινε ότι νόμιμα
μεταφέρθηκε στο Δήμο Αθηναίων και της
αναγνώρισε ότι ο Δήμος της οφείλει
αποδοχές για τα έτη 2009 έως 2011 οι οποίες
ανέρχονται στο ποσό των 21.758,35 €. Επίσης
επιδίκασε το ποσό των 10.000 € για την
αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών το
οποίο ήταν και το μονό ποσό που της
κατέβαλε ο Δήμος. Η κύρια αγωγή που θα
κρίνει οριστικά αν η μεταφορά της από
την εταιρεία του Δήμου ήταν νόμιμη
ορίστηκε για τον Μάρτιο του 2014.
Ωστόσο,
στις 12-11-2012 η συνάδελφος βγήκε σε
διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις διατάξεις
της υποπαραγράφου. Ζ.4 της παρ. Ζ του
άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, το ΥΔΜΗΔ πέρασε
στη διαγραφή της από το Μητρώο
Μισθοδοτούμενων, μπήκε στη διαδικασία
της κινητικότητας κάνοντας αίτηση και
συμπεριελήφθη στους οριστικούς πίνακες
του ΑΣΕΠ.
Παρόλα
αυτά κι ενώ οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι
δεν μπορούν να απολυθούν αν δεν
τελεσιδικήσει η απόφασή τους, πώς ο κ.
Καμίνης την απολύει μετά από τριάμισι
χρόνια συνεχής και αποδεδειγμένης
παροχής εργασίας, χωρίς να της καταβάλει
τις δεδουλευμένες αποδοχές της, τα
ένσημα και την αποζημίωση απόλυσης;
Τέλος,
σύμφωνα με τον ίδιο νόμο (4093/2012) οποιαδήποτε
υπηρεσιακή μεταβολή των υπαλλήλων σε
διαθεσιμότητα από τις 12-11-2012, δεν ισχύει.
Πώς λοιπόν, ενώ η συνάδελφος είναι σε
καθεστώς διαθεσιμότητας απολύεται;
Όλοι
οι ΔΕ ΙΔΑΧ είμαστε μαζί της.
Είμαστε
1882 προς μετακίνηση και τόσοι θα
μετακινηθούμε.
ΟΥΤΕ
ΕΝΑΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ»
Κατόπιν
τούτων, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
1.Σε
ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να
προβείτε προκειμένου να ανακληθεί η
παράνομη και αντισυνταγματική απόλυση
της προαναφερομένης υπαλλήλου;
2.Πότε
θα καταβληθούν οι δεδουλευμένες αποδοχές
ύψους 21.758, 35 ευρώ της μέχρι πρότινος
εργαζόμενης στο Δήμο Αθηναίων;
3.Σκοπεύετε
να διατάξετε τη διενέργεια ΕΔΕ προκειμένου
να διαπιστωθεί τυχόν ύπαρξη πραγματικών
περιστατικών που στοιχειοθετούν την
αντικειμενική υπόσταση πειθαρχικών
παραπτωμάτων, των υπευθύνων που έδωσαν
την εντολή απόλυσης;
4.Ποια
η επίσημη θέση του ΑΣΕΠ για το συγκεκριμένο
περιστατικό, δεδομένου ότι η προαναφερόμενη
υπάλληλος συμπεριελήφθη στους οριστικούς
πίνακές του;
5.Προτίθεστε
να φέρετε προς ψήφιση νομοθετική ρύθμιση
για την κατάργηση της υποπαραγράφου
Ζ.4 της παρ. Ζ του άρθρου πρώτου του ν.
4093/2012, προκειμένου να ανακληθεί η
διαθεσιμότητα όλων των υπαλλήλων που
εμπίπτουν στη συγκεκριμένη διάταξη;
6.Σε
περίπτωση που δεν λάβετε τα προσήκοντα
μέτρα, κατανοείτε ότι:
α.Καταστρατηγείτε
τις διατάξεις του ν. 4093/2012, σύμφωνα με
τις οποίες οποιαδήποτε υπηρεσιακή
μεταβολή των υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα
από 12/11/2012 δεν ισχύει;
β.Συναινείτε
στη μη εφαρμογή της υπ’ αρίθμ. 9205/2011
απόφασης του Πρωτοδικείου Αθηνών και
παρέχετε πολιτική κάλυψη στις αυθαιρεσίες
της ηγεσίας του Δήμου Αθηναίων;
γ.Ανοίγετε
το δρόμο και για άλλες παράνομες και
αντισυνταγματικές απολύσεις υπαλλήλων;
Ο
Ερωτών Βουλευτής
Τέρενς-Νικόλαος
Κουίκ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.