Πηγή: Πειρατικό Παπαγαλάκι
Η συνέχεια ΕΔΩ
Εισαγωγή:
Με αφορμή την κίνηση της ΑΕΠΙ να ζητήσει κατεπειγόντως (με μια αίτηση ασφαλιστικών μέτρων) το μπλοκάρισμα κάποιων ελληνικών και ξένων ιστότοπων που μοιράζουν δωρεάν μουσική και άλλα αρχεία, στρεφόμενη νομικά κατά των ISPs (πάροχοι internet) στην χώρα μας, το πολυαγαπημένο μας Osarena δημοσίευσε ένα περιεκτικό μακροσκελές άρθρο σχετικά με το θέμα των torrent sites.
Με αφορμή την κίνηση της ΑΕΠΙ να ζητήσει κατεπειγόντως (με μια αίτηση ασφαλιστικών μέτρων) το μπλοκάρισμα κάποιων ελληνικών και ξένων ιστότοπων που μοιράζουν δωρεάν μουσική και άλλα αρχεία, στρεφόμενη νομικά κατά των ISPs (πάροχοι internet) στην χώρα μας, το πολυαγαπημένο μας Osarena δημοσίευσε ένα περιεκτικό μακροσκελές άρθρο σχετικά με το θέμα των torrent sites.
(Τα δικόγραφα της υπόθεσης [αρχείο PDF])
Διαβάστε το, περιέχει σχεδόν
όλες τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστείτε. Και σε ιδεολογικό και σε
τεχνικό επίπεδο (από τους αρχάριους μέχρι και τους πολύ μυημένους
χρήστες) καλύπτει το σοβαρότατο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων και όχι
μόνο.
Οι Πειρατές ζητάμε συντεταγμένα
και με πλήρη σοβαρότητα να γίνει επιτέλους μια λογική μεταρρύθμιση σε
όλο το φάσμα των πνευματικών δικαιωμάτων. Προτείνουμε ένα δικαιότερο
σύστημα με λογική διάρκεια και σύμφωνα με όλες τις αλλαγές που έχουν
επιφέρει τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, όπως είναι το ιντερνέτ.
Βασική παράμετρος σε αυτά που ζητάμε να γίνουν (τις αλλαγές στην νομοθεσία περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων) είναι, πρώτα από όλα το ότι, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι πολιτικές ελευθερίες μας ΔΕΝ μπορούν να παραμορφώνονται ή ακόμα και να καταργούνται στην ουσία τους από νομοθεσίες που “προστατεύουν ιδιωτικά συμφέροντα και μονοπώλια εκμετάλλευσης”.
Βασική παράμετρος σε αυτά που ζητάμε να γίνουν (τις αλλαγές στην νομοθεσία περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων) είναι, πρώτα από όλα το ότι, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι πολιτικές ελευθερίες μας ΔΕΝ μπορούν να παραμορφώνονται ή ακόμα και να καταργούνται στην ουσία τους από νομοθεσίες που “προστατεύουν ιδιωτικά συμφέροντα και μονοπώλια εκμετάλλευσης”.
Δεν είναι δυνατόν να καταργούνται στην πράξη ελευθερίες και δικαιώματα που η ανθρωπότητα πλήρωσε με αίμα και ζωές για να κατακτηθούν.
Δεν είναι δυνατόν το ιδιωτικό συμφέρον να βρεθεί ποτέ πριν και πάνω από το συνολικό συμφέρον της κοινωνίας.
Δεν είναι δυνατόν να προστατεύεται νομικά με “νύχια και με δόντια” ένα μονοπώλιο εκμετάλλευσης σε μια ελεύθερη αγορά καταστρατηγώντας βασικές έννοιες ανθρώπινης αξιοπρέπειας και υγιούς ανταγωνισμού.
Δεν είναι δυνατόν η πνευματική δημιουργία (ο πολιτισμός και η κουλτούρα μας) να μετατρέπονται σε προϊόντα και εμπορική “ιδιοκτησία” και να θεσπίζονται νόμοι που μεταχειρίζονται ως “κλέφτες ιδιοκτησίας” όποιον τολμήσει να μοιράσει ελεύθερα τον κοινό πολιτισμό και την κουλτούρα.
Δεν είναι δυνατόν άνθρωποι να σέρνονται στα δικαστήρια ως κακούργοι επειδή αντέγραψαν ένα τραγούδι ή το έστειλαν σε κάποιον φίλο τους.
Δεν είναι δυνατόν να αγοράζεις κάτι και να μην σου ανήκει κτλ.
Το
θέμα με την απληστία και τον ασύδοτο παραλογισμό του μονοπωλίου της
βιομηχανίας εκμετάλλευσης των πνευματικών δικαιωμάτων πρέπει να
τελειώνει εδώ και τώρα!Δεν είναι δυνατόν το ιδιωτικό συμφέρον να βρεθεί ποτέ πριν και πάνω από το συνολικό συμφέρον της κοινωνίας.
Δεν είναι δυνατόν να προστατεύεται νομικά με “νύχια και με δόντια” ένα μονοπώλιο εκμετάλλευσης σε μια ελεύθερη αγορά καταστρατηγώντας βασικές έννοιες ανθρώπινης αξιοπρέπειας και υγιούς ανταγωνισμού.
Δεν είναι δυνατόν η πνευματική δημιουργία (ο πολιτισμός και η κουλτούρα μας) να μετατρέπονται σε προϊόντα και εμπορική “ιδιοκτησία” και να θεσπίζονται νόμοι που μεταχειρίζονται ως “κλέφτες ιδιοκτησίας” όποιον τολμήσει να μοιράσει ελεύθερα τον κοινό πολιτισμό και την κουλτούρα.
Δεν είναι δυνατόν άνθρωποι να σέρνονται στα δικαστήρια ως κακούργοι επειδή αντέγραψαν ένα τραγούδι ή το έστειλαν σε κάποιον φίλο τους.
Δεν είναι δυνατόν να αγοράζεις κάτι και να μην σου ανήκει κτλ.
Η συνέχεια ΕΔΩ
Δυστυχώς στο καπιταλισμό δεν είναι εύκολο να δημιουργήσεις τέχνη ώστε να την απολαύσει κάποιος άλλος. Συνήθως παράγεις τέχνη για να την καταναλώση κάποιος άλλος με το ανάλογο αντίτιμο. Αν απολαύσει την τέχνη αυτή χωρίς να πληρώσει τότε είναι εγκληματίας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίζω κάποια στιγμή οι δημιουργεί να καταλάβουν πως η ΑΕΠΙ δεν τους βοηθάει καθόλου και να φύγουν από εκεί αφού πιστεύω πως η ΑΕΠΙ δεν θα είχε την δύναμη να πουλάει "νταβατζιλίκι" αν δεν είχε τόσα μέλη στους καταλόγους της.