Μετά την ανελέητη
φοροεπιδρομή στα ακίνητα, το υπουργείο
Οικονομικών ετοιμάζεται να κάνει το
ίδιο και στους ιδιοκτήτες των Ι.Χ., τους
οποίους σχεδιάζει να φορολογήσει με
βάση την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου
τους και όχι ανάλογα με τα κυβικά (όπως
ισχύει σήμερα), ώστε να μπορέσει να τους
πάρει περισσότερα! Εμπνευστής του νέου
ληστρικού σχεδίου είναι ο υφυπουργός
Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, ο οποίος
προανήγγειλε στη Βουλή τις προθέσεις
του για την νέα φοροεπιδρομή στα Ι.Χ.,
προφανώς γιατί δεν φτάνουν όσα
εισπράττονται από τα τεκμήρια, τον ΦΠΑ,
τα τέλη ταξινόμησης, τον φόρο πολυτελείας
και τα τέλη κυκλοφορίας!
Το κόλπο που «εμπνεύστηκε» ο υφυπουργός Οικονομικών είναι απλό, αλλά καταστροφικό για τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. Οι φόροι και τα τεκμήρια δεν θα υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό της μηχανής, αλλά με βάση τη συνολική εργοστασιακή άξια του αυτοκινήτου.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ακόμα και τα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού θα φορολογηθούν με πιο «τσουχτερούς» συντελεστές. Στο «δόκανο» της Εφορίας θα μπουν πρώτα τα οικολογικά Ι.Χ., που πωλούνται σαφώς ακριβότερα σε σχέση με τα συμβατικά Ι.Χ. του ίδιου κυβισμού.
Το μεγαλύτερο πλήγμα θα δεχτούν τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό, υγραέριο ή πετρέλαιο, τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, ακόμα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, που έχουν αυξημένο κόστος παραγωγής άρα και μεγαλύτερη εργοστασιακή αξία.
Το σχέδιο του κ. Μαυραγάνη έχει και μια άλλη διάσταση. Με τον νέο τρόπο φορολόγησης θα ευνοηθούν οι πολυεθνικές εταιρίες που διατηρούν αντιπροσωπίες στην Ελλάδα, σε σχέση με τους απλούς εισαγωγείς - πωλητές, που δεν έχουν πολλά περιθώρια για να «παίξουν» με την εργοστασιακή άξια των Ι.Χ.
Για να μειώσουν ή και να αποφύγουν χαράτσια που επιβάλλονται στην εργοστασιακή αξία, όπως ο φόρος πολυτελείας ή το τέλος ταξινόμησης, οι μεγάλοι όμιλοι «μειώνουν» την εργοστασιακή αξία των αυτοκίνητων που πωλούν στην αντιπροσωπία τους ώστε να πληρώνουν λιγότερο ή καθόλου φόρο και να μη χάνουν τα περιθώρια κέρδους τους. Αυτό δεν μπορούν να το κάνουν οι απλοί εισαγωγείς, καθώς δεν μπορούν να αλλάζουν συνεχώς τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους. Για να επιβιώσουν αναγκάζονται να αφομοιώνουν τους φόρους στη λιανική τιμή και να μειώσουν στο ελάχιστο το κέρδος τους, για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.
Η είδηση της επανεξέτασης του φορολογικού καθεστώτος από το υπουργείο Οικονομικών στα αυτοκίνητα προκάλεσε μεγάλη αναταραχή σε έναν ολόκληρο κλάδο, που βλέπει κάθε μήνα τις πωλήσεις του να μειώνονται. Οι φορείς λένε ότι το θέμα φορολόγησης των Ι.Χ. με βάση όχι τον κυβισμό του κινητήρα τους αλλά την εργοστασιακή αξία ανατρέπει πλήρως το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο θα πρέπει να «προσαρμοστεί» ανάλογα.
Στέλιος Κράλογλου, δημοκρατία
Το κόλπο που «εμπνεύστηκε» ο υφυπουργός Οικονομικών είναι απλό, αλλά καταστροφικό για τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. Οι φόροι και τα τεκμήρια δεν θα υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό της μηχανής, αλλά με βάση τη συνολική εργοστασιακή άξια του αυτοκινήτου.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ακόμα και τα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού θα φορολογηθούν με πιο «τσουχτερούς» συντελεστές. Στο «δόκανο» της Εφορίας θα μπουν πρώτα τα οικολογικά Ι.Χ., που πωλούνται σαφώς ακριβότερα σε σχέση με τα συμβατικά Ι.Χ. του ίδιου κυβισμού.
Το μεγαλύτερο πλήγμα θα δεχτούν τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό, υγραέριο ή πετρέλαιο, τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, ακόμα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, που έχουν αυξημένο κόστος παραγωγής άρα και μεγαλύτερη εργοστασιακή αξία.
Το σχέδιο του κ. Μαυραγάνη έχει και μια άλλη διάσταση. Με τον νέο τρόπο φορολόγησης θα ευνοηθούν οι πολυεθνικές εταιρίες που διατηρούν αντιπροσωπίες στην Ελλάδα, σε σχέση με τους απλούς εισαγωγείς - πωλητές, που δεν έχουν πολλά περιθώρια για να «παίξουν» με την εργοστασιακή άξια των Ι.Χ.
Για να μειώσουν ή και να αποφύγουν χαράτσια που επιβάλλονται στην εργοστασιακή αξία, όπως ο φόρος πολυτελείας ή το τέλος ταξινόμησης, οι μεγάλοι όμιλοι «μειώνουν» την εργοστασιακή αξία των αυτοκίνητων που πωλούν στην αντιπροσωπία τους ώστε να πληρώνουν λιγότερο ή καθόλου φόρο και να μη χάνουν τα περιθώρια κέρδους τους. Αυτό δεν μπορούν να το κάνουν οι απλοί εισαγωγείς, καθώς δεν μπορούν να αλλάζουν συνεχώς τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους. Για να επιβιώσουν αναγκάζονται να αφομοιώνουν τους φόρους στη λιανική τιμή και να μειώσουν στο ελάχιστο το κέρδος τους, για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.
Η είδηση της επανεξέτασης του φορολογικού καθεστώτος από το υπουργείο Οικονομικών στα αυτοκίνητα προκάλεσε μεγάλη αναταραχή σε έναν ολόκληρο κλάδο, που βλέπει κάθε μήνα τις πωλήσεις του να μειώνονται. Οι φορείς λένε ότι το θέμα φορολόγησης των Ι.Χ. με βάση όχι τον κυβισμό του κινητήρα τους αλλά την εργοστασιακή αξία ανατρέπει πλήρως το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο θα πρέπει να «προσαρμοστεί» ανάλογα.
Στέλιος Κράλογλου, δημοκρατία
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.