Ως
δεύτερη γλώσσα και όχι ως διδασκόμενη μόνο σε μαθητές και μαθήτριες
ελληνικής καταγωγής, όπως αρχικά είχε αποφασιστεί, αναπτύσσονται τα
ελληνικά στα αυστραλιανά σχολεία.
Με
την απόφαση αυτή, η ομογενής Ομοσπονδιακή βουλευτής του Εργατικού
Κόμματος, Μαρία Βαμβακινού επισημαίνει ότι με αυτό τον τρόπο δίνεται η
δυνατότητα η ελληνική γλώσσα να διδάσκεται σε όλους τους μαθητές των
αυστραλιανών σχολείων και όχι μόνο σε αυτούς που είναι ελληνικής
καταγωγής.
Σημειώνεται
πως κεντρικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή έπαιξε ο Συντονιστή Εκπαίδευσης του
Ελληνικού Προξενείου Μελβούρνης, Βασίλειος Γκόκας που συντόνιζε την
παρέμβαση της ομογένειας και ο οποίος τόνισε στην Επιτροπή ACARA ότι:
«Η
διδασκαλία των Γλωσσών, όπως τονίζεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών,
είναι ένας από τους βασικούς τομείς μάθησης και βασικό συστατικό της
εκπαιδευτικής εμπειρίας όλων των μαθητών. Σύμφωνα, λοιπόν, με το πνεύμα
και το σκεπτικό αυτό η ανάπτυξη της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας θα
μπορέσει να:
-
Ενεργοποιήσει όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το πολιτιστικό και
γλωσσικό υπόβαθρό τους να συμμετάσχουν στην εκμάθηση της Νέας Ελληνικής,
αν το επιλέξουν. Στο πλαίσιο αυτό, η αξία της Νέας Ελληνικής θα
αποτελέσει επιπλέον εφόδιο για όλους τους μαθητές της Αυστραλίας που θα
κατευθυνθούν στις Κλασικές Σπουδές, Βιβλικές Σπουδές, Ιατρική,
Φαρμακολογία κ.ά.
-
Θα αγκαλιάσει τις μελλοντικές γενιές των μαθητών που επιθυμούν να
σπουδάσουν Νέα Ελληνικά, ενώ παράλληλα δεν θα δημιουργήσει προβλήματα σε
αυτούς που τώρα φοιτούν.
-
Θα αντιμετωπίσει τη λανθασμένη, εδώ και χρόνια, αντίληψη ότι η ελληνική
είναι διαθέσιμη μόνο για τους μαθητές που μιλούν την Ελληνική στο σπίτι
(και η σχετική εικόνα της γλώσσας θα είναι αντικίνητρο για τη μελέτη
της γλώσσας που υπάρχει σήμερα).
-
Θα εξασφαλίσει το κύρος της Νέας Ελληνικής στο πλαίσιο του Αυστραλιανού
Προγράμματος Σπουδών για όλες τις παρούσες αλλά και τις μελλοντικές
γενιές των μαθητών».
Η
Επιτροπή ACARA λαβούσα υπόψη τις υποδείξεις της ελληνικής παροικίας
αποφάσισε να αλλάξει την προηγούμενη απόφασή της και να επιτρέψει την
περίληψη της ελληνικής γλώσσας στο Εθνικό Πρόγραμμα Διδασκαλίας Γλωσσών
ως «δεύτερη γλώσσα», στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, αλλαγή που ικανοποιεί
το αίτημα της ομογένειας και διαμορφώνει νέες, θετικές προοπτικές για
τη γλώσσα μας στο αυστραλιανό εκπαιδευτικό σύστημα.
ΑΜΠΕ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.