Νέα τροπή στο σήριαλ των Ιταλικών C-27J της ΠΑ

Είναι πολλά τα λεφτά, Σπαρτιάτη! (planes.cz)Αντικαταστάθηκε ο πρόεδρος της επιτροπής διαπραγματεύσεων για την τροποποίηση της σκανδαλώδους σύμβασης.
Νέο επεισόδιο είχαμε σήμερα στο σήριαλ των μεσαίων μεταφορικών της αεροπορίας μας. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στη διαύγεια, επαληθεύτηκαν οι πληροφορίες μας για μεθοδεύσεις στη σύνθεση της επιτροπής διαπραγματεύσεων για την τροποποίηση της σκανδαλώδους σύμβασης 004Γ του 2003. Όλες αυτές οι ενέργειες, εντάσσονται στο πλαίσιο μιας απέλπιδης προσπάθειας
που καταβάλουν οι Ιταλοί κατασκευαστές υποστηριζόμενοι από πρόθυμους ντόπιους μεσάζοντες και από επίορκους εντός του πενταγώνου, ώστε να περάσει η κατάπτυστη πρόταση της εταιρίας για την μη παράδοση των υπολοίπων 4 αεροπλάνων.
Σύμφωνα με αυτή, η κατασκευάστρια Ιταλική εταιρία Alenia πρότεινε πρόσφατα την ακύρωση της παράδοσης των τελευταίων 4 αεροσκαφών με αντάλλαγμα την επιστροφή των χρημάτων της προκαταβολής που έχουμε δώσει για αυτά και ανέρχεται περίπου στα 40 εκατ. δολλάρια, ώστε να αγοράσουμε ανταλλακτικά για να δουλέψουν τα υπόλοιπα 8 που έχουμε ήδη παραλάβει. Βέβαια, από αυτά πετάει μόνο το 1, ενώ τα υπόλοιπα 7 απολαμβάνουν την ελληνική φιλοξενία στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας καθηλωμένα από το 2007 που κακήν κακώς μας τα παραδώσανε.
Η καθόλα ύποπτη αυτή αντικατάσταση του προέδρου της επιτροπής διαπραγματεύσεων, εγείρει μια σειρά ερωτημάτων που χρήζουν απαντήσεως από το πεντάγωνο αλλά και από τη γενική διεύθυνση εξοπλισμών, τόσο για το σκεπτικό της κίνησης αυτής, όσο και για το χρονικό διάστημα που αυτή επιλέχτηκε να γίνει. Απαντήσεις θα πρέπει επίσης να δοθούν και για την πληθώρα των παρατυπιών που έγιναν ώστε να καταστεί δυνατή αυτή η μεθόδευση και τις οποίες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα πρέπει να ελέγξει.
Οι πιέσεις των Ιταλών, αλλά και των εδώ ανθρώπων τους για τη μη παραλαβή των τελευταίων 4 αεροπλάνων έφτασαν μέχρι το ΚΥΣΕΑ, όπου κατάφεραν να εισάγουν το θέμα δύο φορές φέτος για υπογραφή εξπρές, αλλά που ευτυχώς, έφαγε και τις δύο φορές «πόρτα» !!. Οι οπλάδες του Ψυχικού, καθώς και οι συνεργάτες τους μέσα στο πεντάγωνο, κάνουν ότι μπορούν για να περάσει η πρόταση των Ιταλών και είναι διατεθειμένοι να μοιράσουν σε οποιονδήποτε τους βοηθήσει πακτωλό χρημάτων, αφού τα λεφτά που θα βγάλουν από τη συγκεκριμένη μπίζνα, είναι πολλά και φτάνουν για όλους. Για το σκοπό αυτό έχουν ήδη προλάβει και έχουν προτείνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα προς κατάργηση ... και στα κοράκια της τρόικας !
Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι τα αεροπλάνα αυτά τα αγοράσαμε εμείς πρώτοι το 2003 περίπου 20 εκατ. δολ. το ένα, ενώ η τιμή τους σήμερα σύμφωνα με πηγές τόσο του Αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας όσο και του διαδικτύου, ανέρχεται σε 53,3 εκατ. δολ. το ένα. Με λίγα λόγια οι Ιταλοί θα μας δώσουν εμάς πίσω την προκαταβολή που έχουμε δώσει ήτοι 40 εκατ. δολ. και θα πουλήσουν τα αεροπλάνα αυτά σε τρίτους, (πληροφορίες λένε οτι τα έχουν ήδη πουλήσει σε χώρα της Κεντρικής Αμερικής προς 200 εκατ.) με τη σημερινή τους τιμή, βάζοντας στη τσέπη πάνω απο 100 εκατ. δολάρια !!
Στην αντίθετη περίπτωση που συνεχιστεί η υλοποίηση της σύμβασης ως έχει και που οι Ιταλοί τρέμουν στην κυριολεξία, θα αναγκαστούν να πληρώσουν πλήθος αποζημιώσεων για καθυστερήσεις και αποκλίσεις του προγράμματος και να παραδώσουν τέσσερα ολοκαίνουργια αεροπλάνα με εγκατεστημένο το σύστημα ανεφοδιασμού εν πτήση (αυτά που έχουμε ήδη παραλάβει δεν το έχουν) και δύο χρόνια εγγύηση ! Και φυσικά θα πληρωθούν για λιγότερο από ότι το μισό της τρέχουσας τιμής τους.
Ο νέος πρόεδρος θα πρέπει τώρα να επιλύσει το γρίφο της τροποποίησης της σύμβασης και της πιθανής μετατροπής των 12 αεροπλάνων σε 8, διαφυλάσσοντας όμως, πλήρως τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου !! (εδώ γελάτε με τη ψυχή σας ...)
Και δεν είναι μόνον αυτό. Υπάρχουν ένα σωρό άλλα, άλυτα μέχρι στιγμής προβλήματα όπως το πρόβλημα της χαμηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών, των αμέτρητων αχρησιμοποίητων ανταλλακτικών που μας πουλήσανε οι Ιταλοί ως χρειαζούμενα και που σκουριάζουν στα ράφια της Ελευσίνας, αλλά και του ψύχους που επικρατεί στο χώρο των επιβατών στις μεγάλες πτήσεις. Ούτε λόγος βέβαια και για το νερό που μπαίνει μέσα στα αεροπλάνα όταν βρέχει και που έχουν υποσχεθεί να λύσουν οι σύμμαχοι Ιταλοί !
Σε όλα αυτά βέβαια, θα πρέπει να προσθέσουμε και όσα θέματα συνδέονται άμεσα με την παράδοση του δωδέκατου αεροσκάφους, όπως είναι διάφορες εγγυήσεις, η δωρεάν παροχή βιβλιογραφίας και η δυνατότητα να υπογράψουμε συμφωνία τεχνικής υποστήριξης με προνομιακούς όρους και με τιμές που ήδη αναγράφονται σε ειδικό κεφάλαιο της αρχικής σύμβασης. Για όλα αυτά οι φίλοι μας οι Ιταλοί θα σφυρίζουν αδιάφορα αφού η παραλαβή του δωδέκατου αεροπλάνου πάει όπως φαίνεται περίπατο !!
Το κερασάκι σε όλα αυτά, είναι το κομμάτι που αφορά τα αντισταθμιστικά ωφελήματα της σύμβασης, όπου οι Ιταλοί μια δεκαετία μετά την υπογραφή της σύμβασης ΑΩ, έχουν υλοποιήσει μόνο το 15% των προγραμμάτων που αρχικά υποσχέθηκαν ενώ συνεχίζουν να τάζουν νέα μαϊμού προγράμματα, καθρεφτάκιακαι κολιέ με πολύχρωμες χάντρες στους Έλληνες ιθαγενείς.
Τέλος, το μέγα ερώτημα που προκύπτει έπειτα από όλα αυτά, είναι το εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εθνικής άμυνας, η οποία είναι σύμφωνα με το νόμο υπεύθυνη για τη συγκρότηση των επιτροπών αυτών, ενημερώθηκε, ενέκρινε και υπέγραψε τις αλλαγές αυτές στη σύνθεση της επιτροπής, ή όλες αυτές οι μεθοδεύσεις έγιναν χωρίς τη συγκατάθεσή της και πίσω από την πλάτη της, ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να χαλάσει τα σχέδια σε κάποιους.
Μήπως ήρθε επιτέλους η ώρα να σταματήσουν κάποιοι να δουλεύουν με πρακτικές προηγούμενων δεκαετιών που μας έφτασαν στο σημερινό χάλι;
Και το κυριότερο,
Μήπως ήρθε επιτέλους η ώρα να αναλάβουν δράση τα γεράκια της Ευελπίδων που έχουν πάρει εδώ και καιρό σε φωτοτυπίες την ογκωδέστατη αλληλογραφία της σύμβασης ? Το μόνο σίγουρο είναι ότι . . .
Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη!
fox2magazine.net

Σχόλια