Σαν σήμερα(26-9-2000) που ναυάγησε το «Εξπρές Σάμινα» με 81 νεκρούς, ας θυμηθούμε ποιοι ήταν οι βασικοί μέτοχοι της πλοιοκτήτριας εταιρίας M.F.D.
Του Γ.Δ
Σαν σήμερα, το βράδυ της 26ης
Σεπτεμβρίου του 2000 το «Εξπρές Σάμινα» σαλπάρει από το λιμάνι του
Πειραιά με 533 άτομα, από τα οποία τα 472 ήταν επιβάτες και τα υπόλοιποι
61 το πλήρωμα. Λίγο πριν τις 22.00, ενώ το πλοίο ετοιμάζεται για τον
κατάπλου του στο λιμάνι της Παροικιάς (πρωτεύουσα-χώρα) της Πάρου,
προσκρούει στις 22.12 με ανέμους 8 μποφόρ, 2 μίλια ανοικτά της Πάρου, με
ταχύτητα 18 μιλίων, στις χαρτογραφημένες νησίδες «Πόρτες» με αποτέλεσμα
τα βράχια να σχίσουν τα ύφαλα του πλοίου προκαλώντας του ρήγμα περίπου
τριών μέτρων στη βάση του πτερύγιου εξισορρόπησης με το νερό να
εισβάλλει στο μηχανοστάσιο του πλοίου παίρνοντας γρήγορα κλίση προς τα
δεξιά και βυθίζοντάς το σε 25 λεπτά.
Ήταν μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στην Ελλάδα με 81
νεκρούς, η δεύτερη μεγαλύτερη μετά το ναυάγιο του οχηματαγωγού Ηράκλειον
Το «Εξπρές Σάμινα» ανήκε στην εταιρία Minoan Flying Dolphins (Μ.F.D)
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΜΕΤΟΧΟΙ ΤΗΣ M.F.D.
Οι βασικοί μέτοχοι της Minoan Flying Dolphins ήταν:
–
–
Αγαπητός Αντώνης (πλοιοκτήτης)
–Αγαπητός Κώστας (πλοιοκτήτης)
–Αγούδημος Δημήτρης (πλοιοκτήτης)
–Βασιλάκης Θεόδωρος (Αegean Airlines Auto Hellas)
–Βαρδινογιάννης Γιώργος (επιχειρηματίας)
–Βρυώνης Φίλιππος (Ατέρμων, Γενέρ)
–Γουλανδρής Μιχάλης (Π & Κ ΑΧΕ)
–Γουρδομιχάλης Ευστάθιος (εφοπλιστής)
–Γούτος Γεώργιος (πλοιοκτήτης)
–Ιωάννου Δάκης (Αβαξ, Intercontinental)
–Κόκκαλης Σωκράτης (Ομιλος Intracom, Θρύλος Α.Ε.)
–Κοντομηνάς Δημήτριος (Interamerican, Intertrust)
–Λασκαρίδης Θανάσης (Hyatt)
–Λασκαρίδης Πάνος (Hyatt)
–Μάτσας Μάκης (Minos EMI)
–Πολίτης Δημήτριος (Γνώμων Α.Ε.)
–Θρύλος Α.Ε. (Ιδιοκτήτρια Εταιρεία Ολυμπιακού)
–Αγαπητός Κώστας (πλοιοκτήτης)
–Αγούδημος Δημήτρης (πλοιοκτήτης)
–Βασιλάκης Θεόδωρος (Αegean Airlines Auto Hellas)
–Βαρδινογιάννης Γιώργος (επιχειρηματίας)
–Βρυώνης Φίλιππος (Ατέρμων, Γενέρ)
–Γουλανδρής Μιχάλης (Π & Κ ΑΧΕ)
–Γουρδομιχάλης Ευστάθιος (εφοπλιστής)
–Γούτος Γεώργιος (πλοιοκτήτης)
–Ιωάννου Δάκης (Αβαξ, Intercontinental)
–Κόκκαλης Σωκράτης (Ομιλος Intracom, Θρύλος Α.Ε.)
–Κοντομηνάς Δημήτριος (Interamerican, Intertrust)
–Λασκαρίδης Θανάσης (Hyatt)
–Λασκαρίδης Πάνος (Hyatt)
–Μάτσας Μάκης (Minos EMI)
–Πολίτης Δημήτριος (Γνώμων Α.Ε.)
–Θρύλος Α.Ε. (Ιδιοκτήτρια Εταιρεία Ολυμπιακού)
Όπως
είναι γνωστό ο 55χρόνος εφοπλιστής-αντιπρόεδρος-διευθύνων σύμβουλος της
Μinoan Flying Dolphins και πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας
(ΕΕΑ), Παντελής Σφηνιάς,
μη αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας και της πίεσης που του ασκήθηκε
έδωσε τέλος στη ζωή του το πρωί της 29ης Νοεμβρίου του 2000 πέφτοντας
από τον έκτο όροφο του κτιρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη στον
Πειραιά. Ένα 24ωρο πριν την αυτοκτονία είχε σύσκεψη στα γραφεία της
"Ιντεραμέρικαν" με τους μεγαλομέτοχους Κοντομηνά, Βρυώνη, Ιωάννου,
Βασιλάκη και Λασκαρίδη με αντικείμενο την οικονομική πορεία της MFD με
δεδομένη την μη είσοδό της (παρά τις αρχικές προβλέψεις) στο
Χρηματιστήριο. Δημοσιογραφικές μάλιστα πληροφορίες , που όμως δεν
επιβεβαιώνονται, αναφέρουν ότι ενδεχομένως ο Π. Σφηνιάς να δεχόταν
πιέσεις από ανθρώπους που είχαν δώσει χρήματα στοχεύοντας στην υπεραξία
της μετοχής.
Κατά τον Ριζοσπάστη:
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=1417761&publDate=
Το πλοίο ήτανε σαπάκι,
μα είχε πάρει το «οκέι»
να κουβαλάει τον κοσμάκη
ως «αξιόπλοο» να πλέει
και εταξίδευε «έξτρα πρίμα»
αυτή η κάσα μες στο κύμα.
έπνιξε ένα βράδυ,
τάφος της θάλασσας ο πάτος,
μα οι δικαστές
έβγαλαν λάδι,
τους πλοιοκτήτες
και το κράτος,
έφταιξαν, είπανε, οι ναύτες
κι όχι οι μεγάλοι νεκροθάφτες.
οι φόνοι
κι αθώοι, λέει,
οι δολοφόνοι,
κράτος, κεφάλαιο σκοτώνουν
δίχως ποτέ τους
να πληρώνουν!
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=1417761&publDate=
Το πλοίο ήτανε σαπάκι,
μα είχε πάρει το «οκέι»
να κουβαλάει τον κοσμάκη
ως «αξιόπλοο» να πλέει
και εταξίδευε «έξτρα πρίμα»
αυτή η κάσα μες στο κύμα.
*
Κι ογδόνταέπνιξε ένα βράδυ,
τάφος της θάλασσας ο πάτος,
μα οι δικαστές
έβγαλαν λάδι,
τους πλοιοκτήτες
και το κράτος,
έφταιξαν, είπανε, οι ναύτες
κι όχι οι μεγάλοι νεκροθάφτες.
*
Ογδόντα οι θάνατοι,οι φόνοι
κι αθώοι, λέει,
οι δολοφόνοι,
κράτος, κεφάλαιο σκοτώνουν
δίχως ποτέ τους
να πληρώνουν!
ΣΗΜ. Το πλοίο είχε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από τον Ελληνικό Νηογνώμονα
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.