Από το ιστολόγιο του καθ. Γιώργου Κοντογιώργη (δημοσιεύτηκε πέρυσι 29 Μαίου 2011, την εποχή των πλατειών και παραμένει επιτακτικά επίκαιρο)
Γιώργος Κοντογιώργης, Κάλεσμα στην κοινωνία των πολιτών. Τι πρέπει να αλλάξει, πως πρέπει να δράσουμε
Μην τρέφουμε αυταπάτες. Οι διαδηλώσεις και οι συγκεντρώσεις
διαμαρτυρίας στους δρόμους και στις πλατείες είναι αδιέξοδες, διότι δεν
αίρουν την αιτία του προβλήματος, που είναι η μονοπωλιακή συγκέντρωση
του συνόλου της πολιτικής εξουσίας στα χέρια των νομέων του κράτους.
Όταν η κοινωνία των πολιτών, έχοντας εκτονωθεί ή εξαντληθεί, θα
επιστρέφει στα σπίτια της, οι πολιτικοί θα συνεχίζουν να διαλέγονται και
να συναποφασίζουν με τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς φορείς των
μηχανισμών (τους χορηγούς ισχύος, χρήματος, επικοινωνίας κλπ), που τους
κρατούν όμηρους στην πολιτική επιφάνεια.
Είναι επείγον να αντιληφθούμε ότι θεμελιώδη
αιτία του σημερινού προβλήματος αποτελεί το γεγονός ότι το πολιτικό
σύστημα της νεοτερικότητας δεν είναι ούτε δημοκρατικό ούτε
αντιπροσωπευτικό. Το πολιτικό προσωπικό κατέχει κατά
τρόπο αδιαίρετο και την ιδιότητα του εντολοδόχου και του εντολέα, ενώ η
κοινωνία των πολιτών είναι εγκιβωτισμένη στην ιδιωτική σφαίρα. Με όχημα
το πολιτικό αυτό σύστημα και τον αναπόφευκτο εκφυλισμό του σε μια
δυναστική κομματοκρατία, οι δυνάμεις που ορίζουν την παγκόσμια
τάξη κατάφεραν να ελέγξουν το κράτος και να επιβάλουν την πολιτική τους
κυριαρχία επί της κοινωνίας των πολιτών.
Υπό τις συνθήκες αυτές, η κοινωνία των πολιτών καλείται:
(α) να πάρει την πολιτεία στα χέρια της, να αξιώσει την αναστολή των
άρθρων του Συντάγματος που αναιρούν την αντιπροσωπευτική αρχή της
πολιτείας, που της αφαιρούν την ιδιότητα του εντολέα. Να επεξεργασθεί
προτάσεις νόμων που θα καταργούν τον κατοχικό χαρακτήρα του κράτους και
τη δυναστική κομματοκρατία, που θα εξαρτούν το πολιτικό
προσωπικό από την κοινωνία των πολιτών, που θα καταργούν την “ασυλία”
του και θα το υπάγουν απευθείας στη δικαιοσύνη για τα πολιτικά του
πεπραγμένα, που θα παρέχουν στον πολίτη δικαίωμα εννόμου συμφέροντος για
τη βλάβη που θα του προκαλούν οι φορείς της διοίκησης και το πολιτικό
προσωπικό. Να επεξεργασθεί, τέλος, τις πολιτικές κατευθύνσεις μέσα στις
οποίες θα υποχρεούται η πολιτική εξουσία να κυβερνήσει.
(β) Να περικυκλώσει ειρηνικά, αλλά μαζικά τη Βουλή (κατά προτίμηση σε ώρα ολομέλειας) και το Μαξίμου (όταν θα συνεδριάζει ο μονάρχης πρωθυπουργός με
τους συνεργάτες του) και να αξιώσει την υπερψήφιση των νομοθετικών της
προτάσεων. Εν ανάγκη να μην τους αφήσει να αποχωρήσουν εάν δεν τις
ψηφίσουν ή να απαιτήσει την προσέλευσή τους γι’αυτό. Να συνεχίσει έτσι
με επιμονή, ώσπου να κατοχυρωθεί ότι η βούληση της κοινωνίας των πολιτών
θα διατυπώνεται θεσμικά και θα συνεκτιμάται υποχρεωτικά στις πολιτικές
τους αποφάσεις. Να τους υπενθυμίσει με σαφήνεια ότι αυτή (η κοινωνία των
πολιτών) αποτελεί τον λόγο ύπαρξης και του κράτους και του πολιτικού
προσωπικού και της οικονομίας. Ότι η κοινωνία των πολιτών, και όχι το κράτος, ενσαρκώνει και διερμηνεύει το έθνος.
Ότι το συμφέρον της κοινωνίας των πολιτών οφείλει να αποτελεί το
μοναδικό “τέλος” της πολιτικής τους λειτουργίας. Ότι αυτή, η κοινωνία,
και όχι αυτοί, οι πολιτικοί, είναι αρμόδια να μορφοποιήσει τις πολιτικές
που θα συνάδουν με το κοινό συμφέρον. Ότι η θέση της κοινωνίας είναι μέσα στην πολιτεία, όχι στις πλατείες. Και
ότι ο χρόνος της εν λευκώ εξουσιοδότησης που τους παρέχει το σύστημα να
διερμηνεύουν τη βούλησή της και να προσδιορίζουν το συμφέρον της έχει
παρέλθει ανεπιστρεπτί. Ήρθε η ώρα η κοινωνία των πολιτών να διεκδικήσει
τη μεταβολή του πολιτικού συστήματος ώστε η ψήφος της να αποκτήσει
αντιπροσωπευτικό (και όχι απλώς νομιμοποιητικό) περιεχόμενο. Αντί να
δεοντολογεί, πιέζοντας την εξουσία να ενεργήσει υπέρ του κοινού
συμφέροντος, να αναλάβει η ίδια την αρμοδιότητα της συναπόφασης. Να ανακτήσει το δικαίωμα του “ελέγχειν” και του “ευθύνειν” των πολιτικών, την ιδιότητα του εντολέα,
αντί να αποδέχεται τον εγκλεισμό της στην ιδιωτική σφαίρα, αφήνοντάς
τους να αλωνίζουν και να νέμονται το κράτος από κοινού με τους
ποικιλώνυμους της διαπλοκής συγκατανευσιφάγους.
Την ημέρα που η κοινωνία των πολιτών θα αποκτήσει επίγνωση των αιτίων
του προβλήματος και θα διακηρύξει το τέλος του “κοινωνικού συμβολαίου”
που της επέβαλαν μονομερώς οι νομείς του κράτους, που θα διατυπώσει με ρητό τρόπο την αξίωσή της να γίνει θεσμικός συντελεστής της πολιτείας και όχι υπήκοος, που θα αντιληφθεί ότι αποτελεί την πρωτογενή πηγή κάθε εξουσίας και,
φυσικά, της δικής τους ύπαρξης, θα διαπιστώσει την αποτελεσματικότητα
της δύναμής της. Την ημέρα εκείνη το πολιτικό προσωπικό θα κληθεί να
επιλέξει ανάμεσα στο δρόμο της άρνησης και, συνακόλουθα, της
οπισθοδρόμησης, ο οποίος θα το εκθέσει ανεπανόρθωτα ως αυταρχικό και στη
μεταβολή του σε προσήλυτη θεραπαινίδα της κοινωνίας των πολιτών και
απλό εντολοδόχο του συμφέροντός της. Στο διακύβευμα αυτό, το συγκριτικό
πλεονέκτημα της κοινωνίας των πολιτών είναι ότι ο χρόνος του
(μη δημοκρατικού και μη αντιπροσωπευτικού) πολιτικού συστήματος, που
γέννησε η εξερχόμενη από τη μεσαιωνική δεσποτεία Ευρώπη, και της
εκφυλιστικής του εκδοχής της κομματοκρατίας, έχει παρέλθει. Ούτε
το ίδιο, ούτε η εξω-πολιτειακή δράση που επιφυλάσσεται στην κοινωνία
των πολιτών, μπορεί να ανατρέψει τη μονοσήμαντη πολιτική ηγεμονία των
“αγορών” που διαφεντεύει την πλανητική “δικαιοταξία”.
Οπωσδήποτε, η πολιτική τάξη δεν διαθέτει καμία νομιμοποίηση να
αρνηθεί στην κοινωνία των πολιτών το δικαίωμα να άρει, εφόσον το
επιθυμεί, την εμπιστοσύνη της στο πολιτικό σύστημα που αποκλείει τη
συμμετοχή της στη διαδικασία λήψεως των αποφάσεων.
——————
Θραξ Αναρμόδιος (για την αντιγραφή)
——————
Θραξ Αναρμόδιος (για την αντιγραφή)
ΥΓ. Οι υπογραμμίσεις δικές μου
από netakias
Σχόλια JFG :
Α. Λέει ο αξιότιμος κύριος καθηγητής ότι “Υπό τις συνθήκες αυτές, η κοινωνία των πολιτών καλείται:
(α) να πάρει την πολιτεία
στα χέρια της, να αξιώσει την αναστολή των άρθρων του Συντάγματος που
αναιρούν την αντιπροσωπευτική αρχή της πολιτείας, που της αφαιρούν την
ιδιότητα του εντολέα.”
Και διευκρινίζουμε εμείς ότι έχουμε
υποχρέωση να το κάνουμε (120Σ), καθώς όλες οι διατάξεις που αναιρούν
την αντιπροσωπευτική αρχή της πολιτείας και της αφαιρούν την ιδιότητα
του εντολέα, είναι αντίθετες με το σκληρό πυρήνα του Συντάγματος, (βλπ
αρθ 110Σ) δηλαδή με το ίδιο το Σύνταγμα και είναι ανίσχυρες, ανυπόστατες
και πραξικοπηματικές.
“(β). Να περικυκλώσει ειρηνικά, αλλά μαζικά τη Βουλή”
Ο Άρειος Πάγος δεν πρέπει να αφεθεί απέξω, καθώς η δικαιοσύνη έχει
τεράστια ευθύνη, για να μην πω αποκλιτική ευθηνή για την σημερινή
κατάσταση της χώρας.
Γ. Σκεφθείτε ότι το άρθρο γράφτηκε πριν την πλήρη ανατροπή του πολιτεύματος .
Δηλαδή πριν τις τελευταίες εκλογές όταν το κατεστημένο αποφάσισε ότι οι
αντιπρόσωποι του Έθνους πρέπει να διοριστούν από τα κόμματα και όχι να
εκλέγουν με άμεση, καθολική και
μυστική ψηφοφορία από τους πολίτες που έχουν εκλογικό δικαίωμα.
Αποφάσισαν δηλαδή κάποιοι ότι η ελεύθερη και ανόθευτη εκδήλωση της
λαϊκής θέλησης, ως έκφρασης της λαϊκής κυριαρχίας, δεν τελεί πια υπό την
εγγύηση όλων των λειτουργών της Πολιτείας, που κάποτε είχαν την
υποχρέωση να τη διασφαλίζουν σε κάθε περίπτωση.
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΕΙ !
ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Άρθρο 1
1. Το πολίτευμα της Ελλάδας είναι Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.
2. Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία.
3. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα.
Άρθρο 51
2. Οι βουλευτές αντιπροσωπεύουν το Έθνος.
3. Οι βουλευτές εκλέγονται με άμεση,
καθολική και μυστική ψηφοφορία από τους πολίτες που έχουν εκλογικό
δικαίωμα, όπως νόμος ορίζει. Ο νόμος δεν μπορεί να περιορίσει το
εκλογικό δικαίωμα παρά μόνο αν δεν έχει συμπληρωθεί κατώτατο όριο
ηλικίας ή για ανικανότητα δικαιοπραξίας ή ως συνέπεια αμετάκλητης
ποινικής καταδίκης για ορισμένα εγκλήματα.
5. Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική.
Άρθρο 52
Η ελεύθερη και ανόθευτη εκδήλωση της
λαϊκής θέλησης, ως έκφρασης της λαϊκής κυριαρχίας, τελεί υπό την εγγύηση
όλων των λειτουργών της Πολιτείας, που έχουν υποχρέωση να τη
διασφαλίζουν σε κάθε περίπτωση.
Άρθρο 53
1. Οι βουλευτές εκλέγονται για τέσσερα συνεχή έτη που αρχίζουν από την ημέρα των γενικών εκλογών. Μόλις
λήξει η βουλευτική περίοδος, με προεδρικό διάταγμα, που προσυπογράφεται
από το Υπουργικό Συμβούλιο, διατάσσεται η διενέργεια γενικών
βουλευτικών εκλογών μέσα σε τριάντα ημέρες και η σύγκληση της νέας
Βουλής σε τακτική σύνοδο μέσα σε άλλες τριάντα ημέρες από αυτές. (JFG: εκλέγονται την ημέρα των εκλογών δηλαδή. Ούτε μια μέρα πριν, ούτε μια μετά ! Ξέρετε εσείς γιατί το λέω … Επειδή χάθηκε
το αυτονόητο ! )
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.