Γράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου
«Στη
μακραίωνη Ιστορία του Έθνους μας, ειδικά
στους απελευθερωτικούς αγώνες για
ανεξαρτησία της πατρώας γης, πολλοί
ήσαν εκείνοι που ανιδιοτελώς προσέφεραν
τα υπάρχοντά τους αλλά και την ίδια τους
τη ζωή. Στις περισσότερες περιπτώσεις
η πολιτεία των Ελλήνων, αναγνώρισε τους
αγώνες και τη θυσία τους και κατά κάποιο
τρόπο τους αποζημίωσε με τη δημιουργία
κάποιου ανδριάντα, ως ελάχιστο φόρο
τιμής.
Ωστόσο,
η περίπτωση των αδελφών Σέκερη συνιστά,
ίσως,
το πιο κραυγαλέο παράδειγμα κατάφωρης
αδικίας που επεφύλαξε το νεοελληνικό
κράτος.
Ιδιαίτερα
προς τον Παναγιώτη
Σέκερη που μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία
στις 5 Μαΐου 1818, μετά τη μεταφορά της
έδρας της από την Οδησσό στην Πόλη,
ενέργεια που
απέβη
σωτήρια μετά το θάνατο του Νικόλαου
Σκουφά στις 31 Ιουλίου 1818.
Τα αδέλφια Σέκερη υπήρξαν οι αποκλειστικοί χρηματοδότες της Φιλικής Εταιρείας. Ο Παναγιώτης Σέκερης, το1846, παρουσίασε στοιχεία για τη συνεισφορά του στη Φιλική Εταιρεία και τον Αγώνα, η οποία ανέρχονταν στο ποσό των 425.000 γροσιών.
Τα αδέλφια Σέκερη υπήρξαν οι αποκλειστικοί χρηματοδότες της Φιλικής Εταιρείας. Ο Παναγιώτης Σέκερης, το1846, παρουσίασε στοιχεία για τη συνεισφορά του στη Φιλική Εταιρεία και τον Αγώνα, η οποία ανέρχονταν στο ποσό των 425.000 γροσιών.
Η
Δόμνα Βισβίζη- Δοντά, πρώην καθηγήτρια
Ιστορίας Νεωτέρων Χρόνων στο Πανεπιστήμιο
Ιωαννίνων (1993-98) και πρώην Διευθύντρια
του Ιστορικού και Διπλωματικού Αρχείου
του Υπουργείου Εξωτερικών (1966-94), ήταν
γνωστή ιστορικός και στο ενεργητικό
της καταγράφονται σημαντικά έργα. Είχε
εντρυφήσει σε πολλές φάσεις της ελληνικής
και της ευρωπαϊκής ιστορίας, ιδιαίτερα
κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα.
Μέσα από το πλούσιο συγγραφικό της έργο
μπορεί κανείς να αντλήσει και το σύγγραμμα
για την οικογένεια Σέκερη:
«Η
ανεξαρτησία της Ελλάδος και η οικογένεια
Σέκερη».
Ένα
από τα οράματα της ήταν να καταφέρει να
τοποθετήσει τον ανδριάντα του φιλικού
Παναγιώτη Σέκερη στην πλατεία Φιλικής
εταιρίας στο Κολωνάκι, δίπλα στους τρεις
φιλικούς, Τσακάλωφ, Σκουφά και
Αναγνωστόπουλο,
κάτι
που τελικά δεν κατάφερε να υλοποιήσει
γιατί δυστυχώς την πρόλαβε ο θάνατος.
Κατανοώντας
πως ο Δήμος της Πρωτεύουσας της Ελλάδος
αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, λόγω
της οικονομικής κρίσεως που βιώνει η
πατρίδα μας, πιστεύω πως δεν είναι
δυνατόν, εν ονόματι αυτής και των
προβλημάτων που σωρεύει, να λείπουν από
την πλατεία Φιλικής Εταιρείας του Δήμου
μας, οι προτομές των Ξάνθου και Σέκερη.
Θεωρώ πως επιβάλλεται να αποκατασταθεί
αυτή η παράληψη. Με την ελπίδα,
πως
το παραπάνω αίτημά μου, θα ευαισθητοποιήσει
τα πατριωτικά σας αισθήματα και θα τύχει
της απόλυτης προσοχής σας».
Την
παραπάνω επιστολή απηύθυνα προς τον
Δήμαρχο Αθηναίων, κ. Καμίνη στις 11 Ιουλίου
2012 και η οποία έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου
143119.
Στις
7 Αυγούστου 2012 παρέλαβα μέσω των Ελληνικών
ταχυδρομείων την απάντηση του Δημάρχου,
με την από 30 Ιουλίου απαντητική επιστολή
του Δήμου και με αρ. πρωτοκόλλου 157429,
που ανέφερε ακριβώς τα εξής:
«Εντός
των ορίων του Δήμου Αθηναίων πράγματι
δεν υπάρχει τοποθετημένη προτομή που
να αναπαριστά τον “Φιλικό” Παναγιώτη
Σέκερη. Προτομή του “Φιλικού” Εμμανουήλ
Ξάνθου υπάρχει τοποθετημένη στην πλατεία
Φιλικής Εταιρείας και είναι έργο του
Γλύπτη Θωμόπουλου Θωμά (1873-1937), δωρεά
του Συλλόγου Δωδεκανησίων Ευπατρίδων
και Σκεύου Ζερβού. Ενώ
οι τοποθετημένες προτομές στους
κοινόχρηστους χώρους της πόλης μας
προέρχονται αποκλειστικά από δωρεές
ενδιαφερομένων Συλλόγων ή Δημοτών».
Η
απάντηση του Δημάρχου, θεωρώ, πως είναι
κατάπτυστη και απ΄ότι φαίνεται δεν
κατάφερα να ευαισθητοποιήσω τα όποια
ψήγματα πατριωτισμού μπορεί να διαθέτει.
Βέβαια, είναι αδιανόητο ο πρώτος Άρχων
της Πρωτεύουσας της Ελλάδος να μην
αναγνωρίζει τις υποχρεώσεις αλλά και
το καθήκον που έχει απέναντι όλων εκείνων
που αγωνίστηκαν για να μπορεί εκείνος
να ζει ελεύθερος. Είναι
πράγματι, ασύλληπτο να θεωρεί ο κ.
Δήμαρχος, πως η πρέπουσα τιμή προς τους
αγωνιστές της Ελευθερίας μας είναι
υποχρέωση ιδιωτικής πρωτοβουλίας
(Συλλόγων ή Δημοτών) και όχι της
Συντεταγμένης πολιτείας που είναι η
Κυβέρνηση και ο Δήμος. Αλήθεια, τότε τι
τους χρειαζόμαστε όλους αυτούς και δεν
τους πετάμε στον Καιάδα, ως σύγχρονοι
Σπαρτιάτες;
Όσον αφορά στην προτομή του “Φιλικού”
Εμμανουήλ Ξάνθου”, ο κ. Δήμαρχος πιθανώς
εννοεί μια προτομή που βρίσκεται
παραχωμένη μέσα σε δενδρύλλια και το
όνομα του “Φιλικού” δεν αναφέρεται
πουθενά. Προφανώς, ο κάθε επισκέπτης
πρέπει να έχει μαζί του και μια χαρτορίχτρα
για να μαντέψει το όνομα του τιμωμένου
προσώπου!
Δυστυχώς,
ο κ. Δήμαρχος έχει δείξει επανειλημμένως
κατά το παρελθόν «τις ευαισθησίες του».
Για παράδειγμα τη Μεγάλη Εβδομάδα του
2011 απαγόρεψε
στους δημοσιογράφους του ραδιοφωνικού
σταθμού του Δήμου να ανταλλάσουν ευχές,
όπως το «Καλή Ανάσταση», με τους ακροατές.
Δεύτερον, εξέδωσε την ίδια περίοδο
εορταστικές κάρτες που αντί να απεικονίζουν
το θέμα των ημερών, δηλαδή το έμβλημα
της Χριστιανοσύνης, τον Τίμιο Σταυρό,
είχαν ένα άσχετο θέμα που εξέχουσα θέση
είχε η ημισέληνος. Τρίτο, δεν κάνει
απολύτως τίποτε, λόγω της λαγνείας του
προς τους λαθρομετανάστες, όταν η
Πρωτεύουσα έχει καταληφθεί από αυτούς
και οι πολίτες της δεν μπορούν να
κυκλοφορήσουν ελεύθερα και με ασφάλεια
στο Κέντρο της μετά την δύση του ηλίου.
Τέταρτον, αδυνατεί να προφυλάξει κυρίως
τους νέους ανθρώπους από τη θέα της
χρήσης ηρωίνης που κάνουν δεκάδες
ναρκομανείς, μέρα μεσημέρι στην Πλατεία
Ομονοίας και στους πέριξ αυτής δρόμους.
Πέμπτο, δεν κάνει τίποτε προς εξάλειψη
του φαινομένου των αλληλοσκοτωμών
αλλόθρησκων γύρω από το Δημαρχείο της
πόλεως. Έκτον, αδυνατεί να πατάξει το
παραεμπόριο της πόλεως που οδηγεί σε
λουκέτο τα καταστήματα εντίμων Ελλήνων
πολιτών οι οποίοι πληρώνουν κανονικά
τους φόρους τους στο Ελληνικό δημόσιο
και δίνουν
τη δυνατότητα σε κάποιες οικογένειες
εργαζομένων, πέραν των δικών τους, να
βγάζουν τα προς το ζειν, στα καταστήματά
τους. Έβδομον, ενίοτε αδυνατεί να βάλλει
τάξη στην αποκομιδή των τόνων σκουπιδιών
που πολλές φορές πνίγουν με την δυσοσμία
τους την πόλη. Όγδοο, επέτρεψε και έθεσε
υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων την
εκδήλωση στην πλατεία Κλαυθμώνος του
«Athens
Pride»,
δηλαδή της γιορτής των πάσης φύσεως
ομοφυλόφιλων, οι οποίοι έκαναν «παρέλαση»
μέχρι την πλατεία Συντάγματος. Ένατο,
επέδειξε φοβερή “ευαισθησία” και
ενεργοποίησε την Αστυνομία, προκειμένου
να σταματήσει τη διανομή τροφίμων από
τη “Χρυσή Αυγή” στους άπορους Αθηναίους
οι οποίοι προσέτρεξαν στην πλατεία
Συντάγματος, με το πρόσχημα πως «θεωρεί
ότι η πρώτη πλατεία της χώρας δεν
ενδείκνυται για πραγματοποίηση τέτοιου
είδους δράσεων».
Τέλος, με αφορμή την μεγαλύτερη εορτή
των Μουσουλμάνων, το ραμαζάνι, πρόκειται
να επιτρέψει σε πολλές χιλιάδες που
ασπάζονται το Ισλάμ να συναθροιστούν
στην Πρωτεύουσα, με απρόβλεπτες συνέπειες,
ακριβώς την ίδια ημέρα που ολόκληρος ο
απανταχού Ελληνισμός συνεορτάζει την
Κοίμηση της Μεγαλόχαρης Παναγιάς.
Κε
Καμίνη, στη ολιγόχρονη θητεία σας, πολλές
φορές έχετε προσβάλλει τα Ιερά και τα
Όσια αυτού του Έθνους, αποδεικνύοντας
επανειλημμένως πως δεν ήταν τυχαία, η
στήριξη του προσώπου σας προεκλογικά,
από όλους εκείνους τους συριζαίους-αναρχικούς
άθεους.
Κε Καμίνη,
δεν έχετε δικαίωμα εκμεταλλευόμενος
τη θέση του Δημάρχου της πόλεως, να
ανατρέψετε, την κρατούσα θρησκεία της
χώρας επειδή εσείς πιθανώς δεν πιστεύετε
σ΄αυτή. Η προκλητική σας συμπεριφορά
και δραστηριότητα, ξεπέρασε τα εσκαμμένα.
Περιορισθείτε στα δικαιώματά σας και
στις υποχρεώσεις σας απέναντι στους
Αθηναίους πολίτες!!! Σεβασθείτε, έστω,
τον ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΟΡΚΟ που δώσατε με την
ανάληψη των καθηκόντων σας ως Δήμαρχος
των Αθηναίων, δεδομένου ότι στα καθήκοντά
σας αυτά, δεν είναι βεβαίως, ο διωγμός
της Ορθοδοξίας.
Κε
Καμίνη, ως εδώ και μη παρέκει!!!!
Παναγιώτης
Αποστόλου
Οικονομολόγος
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.