Του Νίκου Καρούτζου
karoutzos@axianews.gr
Τελικά όλα τα θαύματα συμβαίνουν στην Ελλάδα. Όπως αυτό των περίφημων ληξιπρόθεσμων οφειλών οι οποίες φτάνουν σε δυσθεώρητα ύψη. Τέτοια ύψη που οι τροϊκανοί όταν πρωτοήλθαν στην Ελλάδα πίστευαν ότι μπορούν να εισπραχθούν. Ήταν οι μόνοι που το πίστευαν καθώς όποιος σοβαρός άνθρωπος δει τις λίστες με τους οφειλέτες που έχει δημοσιεύσει κατά καιρούς το ΥΠΟΙΚ γελά και κλαίει μαζί.
Γελά διότι στις λίστες περιλαμβάνονται νομικά πρόσωπα που μας έχουν αφήσει χρόνους για καιρό και κλαίει γιατί καταλαβαίνει ότι η κοροϊδία πηγαίνει σύννεφο.
Αν δεν κάποιος ψάξει τις λίστες θα διαπιστώσει τα απίστευτα σε επίπεδο φυσικών προσώπων. Θα δει ναρκομανείς, υπερήλικες και ανθρώπους που δεν πάει ο νους να έχουν καταλογισμούς εκατομμυρίων.
Θα δει ανθρώπους που έτυχε κάποια στιγμή στο παρελθόν να περάσουν από θέσεις ευθύνης εταιριών που στη συνέχεια κατέρρευσαν να είναι φορτωμένοι με τεράστια ποσά.
Γιατί συμβαίνουν όλα; Γιατί πολύ απλά έχουμε ένα σύστημα μπάχαλο. Και το μπάχαλο δημιουργείται γιατί κάποιοι έκαναν φάμπρικα τις περίφημες ΠΟΛ που ερμήνευαν τους νόμους, γιατί κάποιοι αρέσκονται μέσω της πολυνομίας και της ασυδοσίας των κρατικών υπαλλήλων να εκβιάζουν τους φορολογούμενους αλλά και να συναλλάσσονται με γνωστούς και άγνωστους τρόπους με τους φοροφυγάδες.
Το ποιοι τα έχουν κάνει όλα αυτά είναι γνωστό. Μόνο που κανένας μέχρι τώρα δεν έχει αναλάβει να ξεριζώσει το κακό. Και όχι μόνο να το ξεριζώσει αλλά και να εξαφανίσει κάθε ίχνος μέσα στην ιεραρχία του ΥΠΟΙΚ.
Κανένας επίσης δεν τολμά να πει το αυτονόητο και να βάλει την υπογραφή του στο να διαγραφούν από τις κρατικές απαιτήσεις χρέη ανύπαρκτα. Να πει ότι τα χρέη που εμφανίζονται σε μεγάλο ποσοστό είναι μούφα. Να παραδεχτεί ότι για τα μούφα χρέη φταίει ο φορολογικός μηχανισμός και όπως έχει στηθεί και όπως λειτουργεί.
Θέλετε ένα παράδειγμα; Υπάρχουν εταιρίες που βρίσκονται για χρόνια σε εκκαθάριση. Πριν μπουν σε αυτή τη διαδικασία δεν είχαν ελεγχθεί φορολογικά. Πάει λοιπόν ένα πρωι ο φορολογικός μηχανισμός του κράτους και θέλει να ελέγξει. Δεν βρίσκει όμως βιβλία και γυρνά πίσω και επιβάλλει τρελά πρόστιμα και για περιόδους που η εταιρία λειτουργούσε κανονικά. Αν πιστεύει κανένας ότι αυτά τα πρόστιμα με τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς και άλλα τέτοια περίεργα μπορούν να εισπραχθούν τόσο εγώ έχω σοβαρές πιθανότητες να γίνω Οικουμενικός Πατριάρχης.
Προς το παρόν ατενίζω «καραβοκυραίους» και άλλους «νοικοκυραίους» συγγραφείς φορολογικών τεράτων να συνεχίζουν το θεάρεστο έργο τους.
 
 ΣΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΜΗΠΩΣ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ;
 Ποιοι ωφελούνται από την πολυνομία, την πολυπλοκότητα, τις ασάφειες και το “αλαλούμ” στην φορολογική νομοθεσία.
Αναρτήθηκε από τον/την olympiada  Σεπτεμβρίου 15, 2011
Ποιοι ωφελούνται από την πολυνομία, την πολυπλοκότητα, τις ασάφειες και το “αλαλούμ” στην φορολογική νομοθεσία.
 
Γράφει ο Γιώργος Δ
Τα τελευταία χρόνια, η μεγάλη παραγωγή φορολογικών νόμων, η έκδοση  πληθώρας ΥΑ, ΠΔ, εγκυκλίων, κλπ και  ο τεράστιος αριθμός  δικαστικών αποφάσεων, δημιουργούν ένα απροσπέλαστο πλέγμα στην άμεση και έγκυρη ενημέρωση των φορολογουμένων ενώ το αφερέγγυο κράτος μιλάει για εμπέδωση φορολογικής συνείδησης και πράσινα άλογα !
Οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι φθάνουν με μεγάλη καθυστέρηση στις εφορίες και μαζί με όλα τα παραπάνω, συντελούν σε μεγάλο βαθμό,στην αύξηση της αναποτελεσματικότητας της Φορολογικής Διοίκησης.
Τα φοροτεχνικά γραφεία κάνουν χρυσές δουλειές, κυρίως όσα έχουν καλές δημόσιες σχέσεις.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις που απευθύνονται σ’ αυτά ή έχουν οργανωμένες φορολογιστικές μονάδες, με καλές επίσης δημόσιες σχέσεις, μπορούν μέσα στην αναμπουμπούλα να διακρίνουν τα παραθυράκια της φοροαποφυγής, που παραμένουν ανοιχτά λόγω αστοχίας ή σκοπιμότητας.
Οι εξειδικευμένες ιστοσελίδες που παρέχουν συνδρομητικά φορολογιστική πληροφόρηση, προγράμματα, κλπ και όσοι συγγράφουν, εκδίδουν και πωλούν φορολογικά βιβλία σε αρκετά ”αρμυρές” τιμές.
Οι σχετικές  ιστοσελίδες και οι εκδοτικοί οίκοι φορολογιστικών βιβλίων είναι γνωστοί στους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ και δεν χρειάζεται να τους κάνουμε διαφήμιση.
Όμως υπάρχουν δραστηριότητες, όμοιες με τις παραπάνω,  στον  ”περίγυρο” του ΥΠ.ΟΙΚ. και αυτό κατά την ταπεινή μου άποψη θα μπορούσε να προσφέρει θετικά στην σωστή ενημέρωση των φορολογουμένων.
Το Υπουργείο Οικονομικών έπρεπε να παρέχει δωρεάν (ή έστω σε τιμές κόστους), λεπτομερή και εμπεριστατωμένη φορολογική πληροφόρηση σε όλους. Τα οφέλη από την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των φορολογούμενων θα ήταν πολύ μεγάλα, κυρίως από την εμπέδωση εμπιστοσύνης προς το κράτος και την δημιουργία φορολογικής συνείδησης.
Αντ’ αυτού έχει αναπτυχθεί(στον περίγυρο) η συνδρομητική ιστοσελίδα “NOMOS”
με διεύθυνση  http://lawdb.intrasoftnet.com/nomos/poe_frame.html   της “INTRACOM IT SERVICES”.
 ΙΔΡΥΤΗΣ και ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ της ”NOMOS” είναι η  ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Δ.Ο.Υ.  και  ΕΚΔΟΤΗΣ Ο κ. ΓΡΙΒΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ,  Πρόεδρος Π.Ο.Ε. – Δ.Ο.Υ.

 Με μια πρώτη ματιά σε κεντρική σελίδα της “NOMOS”,  παρατηρούμε ότι  (εκτός από τις υπερσυνδέσεις, Intracom it Services, Intracom Holdings και Hol) υπάρχουν αρκετά ονόματα υψηλόβαθμων στελεχών της φορολογικής διοίκησης, που προφανώς ασχολούνται και αυτά με την  την ύλη του ιστολογίου, και αποτελούν εγγύηση για την άμεση, έγκυρη και εξειδικευμένη ενημέρωση του.

Μεταξύ αυτών διακρίνουμε δυο πολύ γνωστά υψηλόβαθμα στελέχη, τους κ.κ Σταματόπουλο Δημήτριο και Καραβοκύρη Αντώνη οι οποίοι έχουν συγγράψει από κοινού ή ένας έκαστος, πάρα πολλά βιβλία του είδους, τα όποια όμως είναι αρκετά ακριβά για μικρούς και μεσαίους επιτηδευματίες(όπως και η “NOMOS”) .
Ο κ. Σταματόπουλος   υπηρετεί ως Γενικός Διευθυντής Φορολογίας του Υπουργείου Οικονομικών και στην εποπτεία του  ανήκουν η φορολογία εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, ο ΦΠΑ, ο ΚΒΣ, η φορολογία κεφαλαίου – κληρονομιές, μεταβιβάσεις, δωρεές, ΕΤΑΚ-, τομέας εισπράξεων κ.λπ.
Ο κ. Καραβοκύρης εργάζεται στο Υπουργείο Οικονομικών από το 1979  ως τμηματάρχης στην Κεντρική Υπηρεσία του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Το χρονικό διάστημα 1983-1990 ήταν ελεγκτής στη ΥΠ.Ε.Δ.Α. Αθηνών.
Τώρα είναι σύμβουλος του αναπληρωτή ΥΠ. ΟΙΚ. κ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ(και προηγούμενα του κ. ΚΟΥΣΕΛΑ)
Θα μπορούσε λοιπόν το ΥΠ. ΟΙΚ. να δώσει την δυνατότητα πρόσβασης και των μικρομεσαίων  στην ήδη υπάρχουσα τράπεζα φορολογιστικής πληροφόρησης και τις έγκυρες εκδόσεις , ίσως (π.χ) επιδοτώντας την “NOMOS” και τους συγγραφείς των βιβλίων.